• M C

FLs värsta floskler, nomineringstråd!

Det är några år sedan jag startade en sådan här tråd, det är dags igen eftersom det kommer nya floskler som tar plats på FL-himlen.

Så, kom igen, vilken är din värsta floskl?   

Floskler - sånt som eg inte sägger ett dyft annat än att talaren i fråga saknar argument.

Kom in med några fina saftiga idiotiska floskler - gärna sådan du svänger dig med själv!

Undo these cuffs and I'll show you
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 22:16
    www.familjeliv.se/Forum-27-260/m69125375.html
  • Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!
  • sär skriven

"Alla ni som hoppar på TS - har ni inget liv?" (Gärna om TS spekulerar i ifall hon ska anmäla sin svägerska till soc eftersom hon minsann serverade pasta både på tisdagen och torsdagen).

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Ziraya
    sär skriven skrev 2013-03-11 20:23:43 följande:
    Vad som helst är bättre. VAD SOM HELST. Vad har man mer att lägga till i agendan annars? "BBD" (beräknad befruktningsdag)? "BKMD" (Beräknad köpa mjölk-dag")?
    Jag har BFMD på fredag (beräknad fredagsmums-dag (det heter inte fredagsmys, det heter fredagsmums).
  • KimPossible

"Min man slår mig och barnen, och vi får ingen mat. VADSKAJAGGÖRA?? OBS! Be mig inte lämna honom, jag älskar honom faktiskt och han är en fin kille. Igenkligen. Sådeså!".

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Ziraya

Jag glömde en parentes. Kan inte leave it hanging liksom! 

• Jellybeanbaby

Inlindade, omskrivna meningar, istället för att säga det man verkligen tycker, är också en slags floskel. En floskel är ju en klyscha, kliché, och något som är jäkligt kliché på FL, är att någon skriver "Du är dum!" men istället för att skriva det på det viset så lindar de in det, typ: "Jag anser att din hjärnkapacitet inte håller måttet".

orka
  • LillGris

"Har ni inget bättr för er än att sitta och tjafsa på FL?"

Eh till skillnad från dig då?

• Ziraya
    KimPossible skrev 2013-03-11 20:27:00 följande:
    "Min man slår mig och barnen, och vi får ingen mat. VADSKAJAGGÖRA?? OBS! Be mig inte lämna honom, jag älskar honom faktiskt och han är en fin kille. Igenkligen. Sådeså!".
    Alltså varje tisdag klockan fem minuter över åtta är han verkligen den bästa mannen i världen.
  • Jellybeanbaby

"Varför är du anonym?"

(Den har jag överanvänt )

orka
  • sär skriven
    Ziraya skrev 2013-03-11 20:26:19 följande:
    Jag har BFMD på fredag (beräknad fredagsmums-dag (det heter inte fredagsmys, det heter fredagsmums).
    Och då kan man ju faktiskt även planera att knulla, alltså blir det BIM ett par veckor efter. Alltså det finns tusentals trådar om BIM-dag på diverse datum.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • oOOo  oOOo
    Ziraya skrev 2013-03-11 20:27:04 följande:

Jag glömde en parentes. Kan inte leave it hanging liksom! 
    ahh, the relief
Svar på tråden FLs värsta floskler, nomineringstråd!