Flickan och kråkan skrev 2013-03-12 16:28:38 följande:
Men kanske ligger det då snarare hos dig? När din svägerska säger att något barn t.ex. inte sover så kanske hon faktiskt inte vill ha råd, utan mest få beklaga sig lite för att hon är trött. Hon skulle förmodligen blivit irriterad på någon annan som också skulle komma med "goda" råd i det läget. Jag har två små barn och en tra på gång. Barn sover inte som vuxna och ibland känns det som om de inte sover och ibland behöver man mest lätta hjärtat för att man är trött. Det kan gälla andra saker också så klart. Jag tycker att det låter som du behöver ändra approach. Istället för att komma med goda råd i en situation som du kanske läser av fel, så fråga henne om hon vill bolla tankar eller bara är trött och vill ha lite medhåll . Sedan låter det som om du behöver berätta hur du känner också och varför du blir sårad.....hon kanske inte vet vad du går runt och oroar dig för.
Så det är mitt fel? Det låter ju kul...som jag sa tidigare så har jag aldrig sagt att hon gör fel, utan bara gett tips på sånt som kanske funkar, något som faktiskt kan fungera.. Men som sagt, vad vet jag, jag har ju inga barn.