• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Sarah84
    Anonym skrev 2013-03-22 21:29:35 följande:
    app app app hold your horses......."metalldelar"? Kolla rejält på korven och lukta på den........det kan vara en "sprängkorv"..........
    Än så länge har de gått bra, men lovar ska kolla en extra gång nästa gång =)
  • Jegra
    Anonym skrev 2013-03-22 21:30:31 följande:
    Varför ?
    Vi har en som har varit hos oss i knappt en vecka . 
    Kaniner ska inte äta så mkt vitkål för att det är gasbildande och de kan dö om de äter för mycket. Får de för mycket gas i tarmarna så kan de stanna av=ingen bra idé att ge dem överbliven vitkål ;)
  • Anonym (JAG FÖRSTÅR TS)

Ts, jag förstår dig.

Jag skär bort kanterna av falukorven och slänger det, samma sak på vanlig chorizo korv eller annan korv. Jag slänger också kanterna av brödet på limpan

Kyss pöss 

• Anonym
    Jegra skrev 2013-03-22 21:57:32 följande:
    Kaniner ska inte äta så mkt vitkål för att det är gasbildande och de kan dö om de äter för mycket. Får de för mycket gas i tarmarna så kan de stanna av=ingen bra idé att ge dem överbliven vitkål ;)
    TACK !!!
  • Thaleya1
    Minna76 skrev 2013-03-22 19:40:29 följande:

Varför får jag inte upp den? Kan ni andra se den?
    *that's what she said*  ;P
  • Thaleya1
    Thaleya1 skrev 2013-03-22 22:18:31 följande:
    *that's what she said*  ;P
    eller He, menar jag ju :P duh
  • Emmich
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:03:50 följande:
    Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...
    Äter upp eller ger till hunden eller kanske har den till någon sexdildo 
  • Anonym (JAG FÖRSTÅR TS)
    Emmich skrev 2013-03-22 23:25:49 följande:
    Äter upp eller ger till hunden eller kanske har den till någon sexdildo 
  • Anonym

Meh, det är väl den biten med metallklämmorna som hon menar?? Och de smakar ju inte korv precis....

• Anonym (me)

Jag tar korven och går in i sovrummet

Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?