• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Anonym
    Anonym (Pinsamt) skrev 2013-03-21 19:50:57 följande:
    Jag kan tyvärr inte ta en bild eftersom korven är uppäten och kanterna ligger i komposten. Men ja det är falukorv jag menar.
    Jag äter inte skalet på annan korv heller.

Det är ju inget skinn på falukorv. Platsen runt om är ju skinnet, det är bara köttmos sen.. Då att det smakar annorlunda är nåt du inbillar dig.
  • Anonym
    Thaleya1 skrev 2013-03-22 09:01:36 följande:
    Haha jaa, sambon kom in och undrade vad fan jag höll på med :P

lol Cool
  • Tutilure
    Hahahaha!

Tack för att ni bjöd mig på en oerhört rolig torsdagskväll (som innan var rätt tråkig)!Skrattande
    Det är alltså jag som är TS och nej, jag skär inte bort några kanter på falukorven.
    Känner mig ärad att bli misstänkt för att vara ANOF.Tungan ute

Men visst blev ni lurade? Flört

Ha en trevlig fredag allihopa!Hjärta
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Tutilure
    Thaleya1 skrev 2013-03-22 09:01:36 följande:
    Haha jaa, sambon kom in och undrade vad fan jag höll på med :P
  • Tummelisa
    Thaleya1 skrev 2013-03-21 23:48:11 följande:
    Alltså TS den här tråden är ju jätte rolig!

Menar du verkligen att du skär av ändarna på korven och därefter skär av hela yttersidorna? Som att du skalar en morot ungefär?

Bild för att förtydliga...

Ts det i den svarta inramningen är skinnet på korven, det du säger att du skalar bort? har jag rätt?

Den gula inramningen är plasten korven är förpackad i, den ska man inte äta alls.

Det den blåa pilen pekar på är änden/kanten av korven och den skär du bort eller hur?

och inom den gröna ringen är det enda på korven du äter..?

.................................................. .................................................. .................................................. ......................

Jag brukar äta hela korven förutom den röda plasten som man ska slänga. Ibland ger jag hunden mina kanter för att de gör sig inte lika fina i stekpannan. Det som inte äts upp fryses in i matlåda.
    Haha, så här kan jag också göra när det blir tvetydigheter i en diskussion. Kan bli helt uppslukad av det. Bara älskar din teckning. Sånt här borde hyllas mer, jag brukar mest bli sågad, vilket jag så klart helt struntar i SkrattandeCoolSolig.
  • Thaleya1
    Tummelisa skrev 2013-03-22 09:09:57 följande:
    Haha, så här kan jag också göra när det blir tvetydigheter i en diskussion. Kan bli helt uppslukad av det. Bara älskar din teckning. Sånt här borde hyllas mer, jag brukar mest bli sågad, vilket jag så klart helt struntar i SkrattandeCoolSolig.
    Men ska man tänka tidsmässigt hur lång tid det tog för mig att googla bilden, spara den och rita det där så tog det knappast mer tid än tre försök att förklara hur man menar...och då kan det ändå uppstå missförstånd lättare ;)

• La Lola
    Tutilure skrev 2013-03-22 09:06:47 följande:
    Hahahaha!

Tack för att ni bjöd mig på en oerhört rolig torsdagskväll (som innan var rätt tråkig)!Skrattande
    Det är alltså jag som är TS och nej, jag skär inte bort några kanter på falukorven.
    Känner mig ärad att bli misstänkt för att vara ANOF.Tungan ute

Men visst blev ni lurade? Flört

Ha en trevlig fredag allihopa!Hjärta
    Lurade? Nja, världen är full av konstiga människa människor så jag trodde du bara var en i mängden av de.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-22 09:04:39 följande:

Det är ju inget skinn på falukorv. Platsen runt om är ju skinnet, det är bara köttmos sen.. Då att det smakar annorlunda är nåt du inbillar dig.
    Nej, det är inte inbillning! Köttmoset i mitten är inte gott! Kanterna är goda!
  • Tutilure
    La Lola skrev 2013-03-22 09:15:00 följande:
    Lurade? Nja, världen är full av konstiga människa människor så jag trodde du bara var en i mängden av de.
    Äsch, nu ska du inte vara sådan. {#emotions_dlg.flower}
  • Kallebus

Fortsätt i samma stil så är du snart en ny ANOF.
    Tack för en sjukt underhållande tråd, jag har skrattat enormt mycket Solig 

Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?