• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Anonym
    010306 skrev 2013-03-22 11:52:04 följande:
    Steker upp allt & gör matdosor ..
    Vad är en matdosa?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-22 12:12:29 följande:
    Vad är en matdosa?
    Någonting som man tydligen kan lägga det som blir över av korvringen i när man tagit fem skivor?? Fattar ingenting faktiskt! Hoppas ngn kan hjälpa dig............
  • Anonym
    Vad är en matdosa?
    Det är väl samma som madlådor? Dvs. man sparar resterna i lådor (portionsvis) för att värma upp senare?
  • SnurriggirrunS
    Thaleya1 skrev 2013-03-21 23:48:11 följande:
    Alltså TS den här tråden är ju jätte rolig!

Menar du verkligen att du skär av ändarna på korven och därefter skär av hela yttersidorna? Som att du skalar en morot ungefär?

Bild för att förtydliga...

Ts det i den svarta inramningen är skinnet på korven, det du säger att du skalar bort? har jag rätt?

Den gula inramningen är plasten korven är förpackad i, den ska man inte äta alls.

Det den blåa pilen pekar på är änden/kanten av korven och den skär du bort eller hur?

och inom den gröna ringen är det enda på korven du äter..?

.................................................. .................................................. .................................................. ......................

Jag brukar äta hela korven förutom den röda plasten som man ska slänga. Ibland ger jag hunden mina kanter för att de gör sig inte lika fina i stekpannan. Det som inte äts upp fryses in i matlåda.
    Hahahaha gullig tråd!!

Du är ju underbart pedagogisk :D
  • Hempan
    Zizzy Zimsson skrev 2013-03-21 19:13:04 följande:
    Förlåt... säkert en ärlig fråga från TS, men denna tråd får mig osökt att tänka på den kända tråden "Räkor med ansikten" Skrattande

Min första tanke också! Räkor med ansikten är legendarisk! Helt enkelt oslagbar!
  • ollonblå
    YokohamaNr2 skrev 2013-03-22 12:09:49 följande:
    Ok trolltråd men jag hade en dejt en gång som på helt allvar skalade Champinjoner, det tyckte jag var lite underligt men det kanske folk gör ?

Vad menas med trolltråd någon?
  • Tutilure
    vampyria2 skrev 2013-03-22 10:14:46 följande:
    Hm du vet att du kan bli av med din rätt att vara anonym om du startar anonyma trådar i känsliga rummet och håller på att trollar?
    Vore jag dig så skulle jag själv anmäla tråden och säga att du inte visste om det  och hoppas på att du slipper bli av med den funktionen, om du vill ha den kvar.
    Jag vet, men detta är första gången som jag busar så och jag hade väldigt roligt, så det är helt enkelt värt det i så fall. Glad

Men gulligt av dig att tänka på mig!{#emotions_dlg.flower}
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • IngenVet
    YokohamaNr2 skrev 2013-03-22 12:09:49 följande:
    Ok trolltråd men jag hade en dejt en gång som på helt allvar skalade Champinjoner, det tyckte jag var lite underligt men det kanske folk gör ?
    Jag blev introducerad att skala champinjoner för längesedan av en som fått lära sig att göra så på hotell och restauranglinjen i gymnasiet.
    Jag gör det numera ibland om champinjonerna blivit lite slajmiga på ovansidan. Då får man bort den hinnan på svampen som annars kan bli lite lite segare än resten vid tillagning.
  • IngenVet
    Vad är en matdosa?
    Ja, det är samma som matlåda. Stör mig alltid lite i smyg när folk säga "matdosa"
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?