• Anonym (Pinsamt)

En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

• Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Trust me

Ger till katten som äter den om han är tillräckligt hungrig. Annars äter jag upp den själv.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • YokohamaNr2
    ollonblå skrev 2013-03-22 12:52:50 följande:

Vad menas med trolltråd någon?
    När tråden är påhittad. TS har erkänt att det var ett påhitt då blir alltså TS ett 'troll' som 'trollar' det är dock emot FLs regler att skrika troll om man tror att något är påhittat, sk trollspekulationer. Se ett helt nytt vokabulär för dig
  • Trust me
    YokohamaNr2 skrev 2013-03-22 13:45:46 följande:
    När tråden är påhittad. TS har erkänt att det var ett påhitt då blir alltså TS ett 'troll' som 'trollar' det är dock emot FLs regler att skrika troll om man tror att något är påhittat, sk trollspekulationer. Se ett helt nytt vokabulär för dig
    Fast det spelar absolut ingen roll. Frågan var intressant och fungerade oavsett anledningen till att den ställdes.

Ett forum fungerar lika bra med enbart trolltrådar och troll om alla håller sig till sin trollkaraktär genom hela tråden. 
  • Solrosens

Ni som kastar era korv ändar snälla gör inte det! Ta dem med er och kasta i en park eller liknande, våra stackars hungriga fåglar behöver maten väldigt mycket nu när de är utmärglade efter den hård, kalla och långa vintern! Gör så med all överbliven mat! Snälla ni!!

• Bubsan
    LillGris skrev 2013-03-21 19:34:04 följande:

Jag brukar spara dem till frukostmackan, o ösa på johnnys senap. GÖTT!
    Hahaha jag gör likadant Tungan ute På knäckebröd.
  • YokohamaNr2
    Trust me skrev 2013-03-22 13:55:39 följande:
    Fast det spelar absolut ingen roll. Frågan var intressant och fungerade oavsett anledningen till att den ställdes.

Ett forum fungerar lika bra med enbart trolltrådar och troll om alla håller sig till sin trollkaraktär genom hela tråden. 
    Jag förklarade bara vad som menades med termen trolltråd, men håller faktiskt inte med dig, tycker det är alldeles för mycket tramstrådar på FL numera. Det är ju inte direkt några kvalitativa trolltrådar enligt min mening
  • sarafamilj
    Flygfotogen skrev 2013-03-22 12:04:07 följande:
    Jag brukar ge mina korvändar åt SVAN.

Flygfotogen skrev 2013-03-22 12:04:07 följande:
    Jag brukar ge mina korvändar åt SVAN.

:D
  • taquine
    Solrosens skrev 2013-03-22 13:59:29 följande:
    Ni som kastar era korv ändar snälla gör inte det! Ta dem med er och kasta i en park eller liknande, våra stackars hungriga fåglar behöver maten väldigt mycket nu när de är utmärglade efter den hård, kalla och långa vintern! Gör så med all överbliven mat! Snälla ni!!

Ja så klart + allt gammalt bröd!
  • Solrosens
    taquine skrev 2013-03-22 14:31:39 följande:
    Ja så klart + allt gammalt bröd!

Tack fina du, jag ger ALLT i matväg till våra fåglar, klarar inte att kasta något! Tex igår såg jag att vi hade kvar 8 ägg och bäst före datumet var igår. Då kokade jag upp äggen, skalade dem och gav till fåglarna i parken + lite skinka som ingen ville äta! Det blev en svärm men jag hjälpte minst tio fåglar att sova med lite mat i magen i alla fall!!! Samma med leftovers som igen ätit upp. Skalar jag morötter så samlar jag ihop skalet och ändena + någon mindre hel morot och ger till kaninerna nu när allt ligger under snö :(
  • Trust me
    YokohamaNr2 skrev 2013-03-22 14:20:18 följande:
    Jag förklarade bara vad som menades med termen trolltråd, men håller faktiskt inte med dig, tycker det är alldeles för mycket tramstrådar på FL numera. Det är ju inte direkt några kvalitativa trolltrådar enligt min mening
    Det håller jag med dig om. Kvalitet krävs både i äkta trådar och trolltrådar. Trams och flame förstör bara
Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?