• Anonym (Pinsamt)

    En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?

    Det känns rätt pinsamt att behöva fråga, men vad gör ni med det som blir kvar av korven när ni tex steker falukorv?
    Kastar ni det? Eller tar ni tillvara på det på något vis?
    Känns lite dum att slänga så mycket...

  • Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?
  • Tummelisa
    Thaleya1 skrev 2013-03-22 09:11:19 följande:
    Men ska man tänka tidsmässigt hur lång tid det tog för mig att googla bilden, spara den och rita det där så tog det knappast mer tid än tre försök att förklara hur man menar...och då kan det ändå uppstå missförstånd lättare ;)



    Kan vara skilnaden mellan oss, varför jag blir sågad. Jag kan helt enkelt fastna i det och lägga såpass med tid att jag inte hinner med och betala räkningarna den dan, eller missar mitt favvoprogram på TV  Skrattande. (Dock fungerar jag rätt bra i vardagen i övrigt, om någon får för sig att tipsa mig om att eventuellt uppsöka läkare för diverse utredningar/utvärderingar... Drömmer)
  • Thaleya1
    Tummelisa skrev 2013-03-22 09:36:16 följande:

    Kan vara skilnaden mellan oss, varför jag blir sågad. Jag kan helt enkelt fastna i det och lägga såpass med tid att jag inte hinner med och betala räkningarna den dan, eller missar mitt favvoprogram på TV  Skrattande. (Dock fungerar jag rätt bra i vardagen i övrigt, om någon får för sig att tipsa mig om att eventuellt uppsöka läkare för diverse utredningar/utvärderingar... Drömmer)
    nejdå, det är inte anledningen för så är ibland jag med. Kommer ihåg när någon hade några frågor om grekisk mytologi. Det slutade med att jag gjorde ett gigantiskt dokument i paint, med olikfärgade streck om vilka gudar som legat med vilka och vilket barn det resulterat i. Jag skrev namnen i olika färg beroende på vad de var också, titaner, halvgud, gud, människa osv..

    Kan ju säga att det tog mer än en dag och att läsa igenom 2 st böcker helt om grekisk mytologi och därefter börja rita strecken...men det var kul för nu är jag rätt haj på grekisk mytologi :D

    Ägnade nyligen en halv dag med att gå igenom alla inlägg i en 6700 inlägg lång tråd och ta ut alla bilder som postats och spara dem på min dator, lägga dem i ordning och därefter posta in dem i en bildtråd.

    Mina grejer blir dock rätt uppskattade, men kanske ägnar jag mig åt saker som människor vill se men inte orkar göra själv :P
  • Chridhe
    Thaleya1 skrev 2013-03-22 09:57:01 följande:
    nejdå, det är inte anledningen för så är ibland jag med. Kommer ihåg när någon hade några frågor om grekisk mytologi. Det slutade med att jag gjorde ett gigantiskt dokument i paint, med olikfärgade streck om vilka gudar som legat med vilka och vilket barn det resulterat i. Jag skrev namnen i olika färg beroende på vad de var också, titaner, halvgud, gud, människa osv.. Kan ju säga att det tog mer än en dag och att läsa igenom 2 st böcker helt om grekisk mytologi och därefter börja rita strecken...men det var kul för nu är jag rätt haj på grekisk mytologi :D Ägnade nyligen en halv dag med att gå igenom alla inlägg i en 6700 inlägg lång tråd och ta ut alla bilder som postats och spara dem på min dator, lägga dem i ordning och därefter posta in dem i en bildtråd. Mina grejer blir dock rätt uppskattade, men kanske ägnar jag mig åt saker som människor vill se men inte orkar göra själv :P

    Thaleya1 skrev 2013-03-22 09:57:01 följande:
    nejdå, det är inte anledningen för så är ibland jag med. Kommer ihåg när någon hade några frågor om grekisk mytologi. Det slutade med att jag gjorde ett gigantiskt dokument i paint, med olikfärgade streck om vilka gudar som legat med vilka och vilket barn det resulterat i. Jag skrev namnen i olika färg beroende på vad de var också, titaner, halvgud, gud, människa osv.. Kan ju säga att det tog mer än en dag och att läsa igenom 2 st böcker helt om grekisk mytologi och därefter börja rita strecken...men det var kul för nu är jag rätt haj på grekisk mytologi :D Ägnade nyligen en halv dag med att gå igenom alla inlägg i en 6700 inlägg lång tråd och ta ut alla bilder som postats och spara dem på min dator, lägga dem i ordning och därefter posta in dem i en bildtråd. Mina grejer blir dock rätt uppskattade, men kanske ägnar jag mig åt saker som människor vill se men inte orkar göra själv :P

    Härligt med seriösa människor! :) Kul korvtråd förresten! Orkade inte läsa hela men skrattade gott! (Trodde faktiskt att den var på riktigt, det finns så mycket konstigt folk ;) )
  • Alisa
    Tutilure skrev 2013-03-22 09:06:47 följande:
    Känner mig ärad att bli misstänkt för att vara ANOF.Tungan ute

  • vampyria2
    Tutilure skrev 2013-03-22 09:06:47 följande:
    Hahahaha!

    Tack för att ni bjöd mig på en oerhört rolig torsdagskväll (som innan var rätt tråkig)!Skrattande
    Det är alltså jag som är TS och nej, jag skär inte bort några kanter på falukorven.
    Känner mig ärad att bli misstänkt för att vara ANOF.Tungan ute

    Men visst blev ni lurade? Flört

    Ha en trevlig fredag allihopa!Hjärta
    Hm du vet att du kan bli av med din rätt att vara anonym om du startar anonyma trådar i känsliga rummet och håller på att trollar?
    Vore jag dig så skulle jag själv anmäla tråden och säga att du inte visste om det  och hoppas på att du slipper bli av med den funktionen, om du vill ha den kvar.
  • Tummelisa
    Thaleya1 skrev 2013-03-22 09:57:01 följande:
    nejdå, det är inte anledningen för så är ibland jag med. Kommer ihåg när någon hade några frågor om grekisk mytologi. Det slutade med att jag gjorde ett gigantiskt dokument i paint, med olikfärgade streck om vilka gudar som legat med vilka och vilket barn det resulterat i. Jag skrev namnen i olika färg beroende på vad de var också, titaner, halvgud, gud, människa osv..

    Kan ju säga att det tog mer än en dag och att läsa igenom 2 st böcker helt om grekisk mytologi och därefter börja rita strecken...men det var kul för nu är jag rätt haj på grekisk mytologi :D

    Ägnade nyligen en halv dag med att gå igenom alla inlägg i en 6700 inlägg lång tråd och ta ut alla bilder som postats och spara dem på min dator, lägga dem i ordning och därefter posta in dem i en bildtråd.

    Mina grejer blir dock rätt uppskattade, men kanske ägnar jag mig åt saker som människor vill se men inte orkar göra själv :P
    Haha, låter precis som jag. Man börjar med bilder och streck, sen kommer man på att man så klart ska ha olika färger för olika saker osv. Och på nåt sätt blir det ju mer intressant och tydligare också.

    Egentligen får jag för mig att mina grejer är lite uppskattade ibland också, men de bara måste skratta åt mig och ge mig lite sarkastiska pikar, himla med ögonen och påpeka att jag borde lägga tiden på nåt vettigare (när jag gjort saker som tex din gud-streck-bild), bara för att det är det normala att tycka. Men det är ju mina kompisar (framförallt killkompisar) som gör så, så i smyg tror jag att de gillar det ändå Cool. Och som sagt i skolan så gjorde de ju att många (vi som pluggade ihop) kom ihåg massa bra saker (fast på ett konstigt sätt).
    Samma med mina kreativa uppfinningar som är såå bra, men som ingen (inte jag heller) tar seriöst Glad.
  • cayote

    Du låter lite som min lillasyster som när hon var yngre älskade prinskorvar men ändarna skulle snittas bort först. De gick absolut inte att äta. Gick åt många mittbitar innan hon var mätt :P

    (Pappa åt upp ändarna)

  • Anonym (xxx)
    Tutilure skrev 2013-03-22 09:06:47 följande:
    Hahahaha!

    Tack för att ni bjöd mig på en oerhört rolig torsdagskväll (som innan var rätt tråkig)!Skrattande
    Det är alltså jag som är TS och nej, jag skär inte bort några kanter på falukorven.
    Känner mig ärad att bli misstänkt för att vara ANOF.Tungan ute

    Men visst blev ni lurade? Flört

    Ha en trevlig fredag allihopa!Hjärta
    För min del förstod jag hur det förhöll sig i och med att jag skrev inlägg #45. Då var det ganska uppenbart. Men det har varit roligt att läsa i tråden.

    Ha en trevlig fredag du också!  
  • Anonym

    steker änd-bitarna med!
    eller käkar upp den rå om jag är hungrig ;) 

  • Smulan 89

    Skalet som brukar vara rött, drar jag av och slänger. Skivar upp så mycket jag behöver till stekningen och lägger resten i en påse i kyskåpet. Sambon brukar steka upp resten de närmsta dagarna till tex ägg eller lägga på smörgåsen. Ändarna brukar jag äta upp "råa"/kalla =)

Svar på tråden En pinsam fråga men vad gör ni med det som blir kvar av falukorven?