• Nov13

December bebis 2013

Känner mig inte förkyld men kan ju såklart vara på g. Glömde helt fråga om det, var så fokuserad på bebisen på skärmen. Uppskattad vikt 2092 i vecka 32+3. Genomsnittet är 2065 så väldigt nära. Känns bra!

Men ska på föräldragruppen i eftermiddag och där kommer en bm från mvc vara och en från bvc så kan be dom kolla blodtryck osv.

Ska ikväll till veterinären med mina föräldrars hund och bb Sthlm ligger någon km ifrån så om det fortsätter under dagen får väl mannen släppa av mig där om det behövs. Bor 7 mil från bb så då tar jag det då isf ;)

• Nov13

Såg nu att jag skickat flera gånger. Sorry för det!

Haha ja den är verkligen normalstor! 27g över medel vilket ju är ingenting. Så nära man kan komma nästan. Känns såklart bra att veta, särkilt då bm anser jag gått upp för mycket. Bebisen mår bra, det som räknas! :)

• Nov13

Jag kanske skulle testa med pepparkakor ;) I vecka 35+2 nu så snart får den mer än gärna titta ut! Har börjat dricka hallonbladste iaf, sägs ju vara bra för läkningen osv. Gott också! :)

• Nov13

Ganska säker på att en del av slemproppen släppte imorse. Fick även för en stund sen jordens mensvärk och en del sammandragningar. Kan ju hoppas att det är ett tecken på att det inte är alltför lång tid kvar, även om jag vet att den kan släppa långt innan så kan man ju iaf hoppas :)

• Nov13

Man ser ryggrad och revben bra. Men man får ingen bra helheltsbild. Tycker jag iaf efter två tul. Mannen var med ena gången. Fick verkligen ingen bra vinkel för bild heller. Den är ju så stor nu. Dock såg jag näsan och ögonen ganska tydligt andra gången. Man såg liksom hela ansiktet snabbt. Det önskar jag vi fått på bild.

Könet syntes väldigt väl. Vi vart tillsagda att titta bort när hon mätte lårbenet för att vi inte vill veta vad det är.

Rul var roligare än tul enligt mig!

• Nov13

God morgon!

Vaknade av en sjuk förvärk(?) 5 imorse efter en natt med lite förvärkar som vanligt. Men denna var något helt annat, trodde jag skulle gå av på mitten, visste inte vart jag skulle ta vägen. Hoppades att det var på gång lite men har bara haft lite sd sen dess. Vecka 36+5 idag så den anses ju klar på fredag. Hoppas den vill titta ut ganska snart. 22 dagar till bf. Spännande! :)

Har ni andra några känningar?

• Nov13

Repan: då är jag inte helt ensam!

Fått ännu en likadan fruktansvärd förvärk, nyss. Får se om det kommer fler under dagen. Fruktansvärd smärta. Svårt att andas och vill bara skrika nästan.

• Nov13

Vecka 38 idag! 20 dagar till bf.
    Någon som vet om det går bra att basta?

• Nov13

Irlais: åh! Hoppas något är på g nu! Håller tummarna :)

Jag har nyss varit på en kontroll på fl. Allt såg bra ut, öppen 2cm så alla förvärkar har iaf gjort lite nytta. Hon gjorde en hinnsvepning så nu håller jag tummarna att det startar snart. Vecka 38+0 idag!

• Nov13

Irlais: är det sant? Jag som precis åkte ifrån danderyd. Hoppas det är på g för dig på riktigt nu och att det kommer igång för mig med så vi båda får ut dom i helgen. Vore så roligt! :) lycka till! Hör av dig!

Svar på tråden December bebis 2013