• Nov13

December bebis 2013

Den är nog ute snart irlais! :)

Någon som har tips för att hjälpa en hinnsvepning på traven?

• Nov13

Har nu ätit lite ananas, druckit hallonbladste med mängder av kanel och kört en färdknäpp. Ska äta några pepparkakor, städa hela lägenheten, promenera så gott jag kan och kanske putsa lite fönster under dagen. Då har jag gjort allt för att hjälpa till. Sen blir det slutligen vila hela kvällen och morgondagen. Går det 48h och ingen bebis är ute så ger jag upp :p

• Nov13

Jag är inte heller särskilt munter idag. Vid 22 ikväll har det gått 48h sen hinnsvepningen så jag har nu gett upp hoppet att den hjälpte. Har iaf promenerat över en halvmil idag, detta har inte hänt sen vecka 25 och jag har städat lägenheten. Så det är jag nöjd över. Har för första gången på månader kunnat göra vanliga saker utan fruktansvärd smärta.

Sen är jag lite fundersam på vad det är som kommer ur mig idag. Antingen är det flera delar av slemmisen som kommit eller så är det rester från den senaste färdknäppen som var igår morse. Det luktar inget, det är segt, har vita trådar i sig och det har kommit mycket! Men jag orkar inte ens hoppas. Så trött på att vara gravid nu så jag nästan kräks. Så svullen i fingrarna att jag har ont när jag rör dom. Blä!!

• Nov13

Irlais: Gud vad spännande!!!! Jag håller mina tummar för att det är på g för dig! Och jag hoppas det tar fart för även mig ikväll så vi får samtidigt. Vore så kul då vi har samma bf!

Misskaos: ja jag hoppas det är slemmisen. Kändes för segt och för mycket för att vara rester, särkilt då jag vet att mycket av resterna kom ut igår under dagen.
    Alltså vad knäppt det känns att prata om min mans rester men vad fan, vi sitter alla i samma båt ;)

Så just nu hoppas jag dessa 3h som är kvar ger resultat (om man ska vara exakt med tiden). Var det dessutom slemproppen är ju chanserna större att något händer.

• Nov13

Idag hade jag kunnat döda.
    Var hos mvc, allt gick bra, allt var frid och fröjd fram till jag gick ut till parkeringen. Där har någon ställt sig så jäkla nära min bil att jag omöjligt kan ta mig in i bilen den vägen. Tvekar på att en normalstor människa skulle klara det. Och där brast det. Jag stod och svor och sa dom fulaste orden högt jag kunde en bra stund innan jag rev fram en lapp som jag skrev en liten hälsning till chauffören... Sedan fick jag svärandes hoppas in på passagerarsidan och böka mig över till förarsidan. Vilket INTE var lätt som höggravid med foglossning och all annan jävla värk. Jag tar mig ju knappt ur sängen själv.
    Ringde min man och var galet förbannad och svor tills han var tvungen att lägga på.

Jag har haft stabilt humör hela tiden, har hittills endast en gång varit lite irriterad på min man tex men känner den senaste tiden att min stubin är lika med noll. Fruktansvärt då jag inte är van att bli så jävla arg som jag vart idag.

Antar att jag kommer skratta åt det en annan dag.

• Nov13
    Plopps80 skrev 2013-11-20 12:56:17 följande:

Har gått upp 24 kilo så snacka om att vara ledsen.... Orkar inte tänka på det just nu men kan säga som så att jag föraktar det jag ser i spegeln varje dag.

Jag ligger på något liknande i vikt. Svällt fruktansvärt i slutet, så tjock om fingrar och tår nu. Jag har dock bestämt mig för att skita i vilket (jättesvårt med äs i bagaget dock) och tar tag i det sen. Har svårt att se att jag inte skulle ta tag i det sen, tränar och promenerar väldigt mycket normalt. Har ju varit beordrad vila sen vecka 25 och jag gick upp mycket i början trots väldigt nyttig mat och väldigt mycket träning. Gissar att min kropp behövt denna viktuppgång. Låg väldigt lågt i fettprocent innan. Det löser sig, jag lovar, alla är vi ju olika och behöver gå upp olika i vikt.

Hoppas dock bebis är ute innan helgen är slut. Ska in på bedömning för igångsättning imorgon (pga förlossningsrädsla och dom föredrar igångsättning framför snitt). Är jag mogen sker det tidigast fredag. Jag hoppas verkligen!! Var i fredags öppen 2cm med mjuk tapp och en bebis som ligger extremt långt ner med huvudet (min bm kunde knappt känns huvudet i måndags). Så det kanske kan gå vägen. Vad tror ni? Hur mogen måste man vara?

8 dagar till bf nu!
  • Nov13

En vecka kvar till bf!!

Påväg till bb Sthlm för en bedömning ifall igångsättning inom dom närmsta dagarna är gynnsamt i mitt fall. Svinnervös. Vill så gärna att det sker i helgen, risken är nog stor att det blir snitt annars.

• Nov13

Ingen igångsättning i helgen. Men är mogen. Hon förvånades över att jag som förstföderska var så mogen innan förlossningen startat. Öppen 3cm med 1,5cm mjuk tapp. Huvudet ligger så långt ner det går, hon kände huvudet ligga mot fostersäcken. Väldigt redo alltså. Inte konstigt att jag knappt kunnat gå pga smärta i ljumskarna. Känns även som om hela blygdbenet ska tryckas fram. Väldigt öm där.

Därför kan det starta när som helst så vi ger det en chans att komma igång av sig själv.
    Hoppas svepningen sätter igång det nu. Har ju öppnats 1cm sen den förra.

Misskaos: jag hoppas din tapp börjat mogna! :)

• Nov13

Plopps: jag tror det är din tur att föda snart! Känns som din tur! Jag håller tummarna för att det snart drar igång! :)

• Nov13

Ja hon sa att jag har ett bra utgångsläge, särskilt då den dessutom ligger så långt ner:)

Jag får undersökningar och nu hinnsvepningar hos förlossningen (min bm totalvägrar) för att jag brottas med en fruktansvärd förlossningsrädsla. Jag har ett snitt planerat men målet är att våga en vaginal förlossning så dom försöker hjälpa till och putta igång det för att ju närmare bf jag kommer desto räddare blir jag.
    Jag hade redan varit snittad om jag velat men jag vill verkligen klara av en vaginal förlossning. Tyvärr var min bm väldigt emot att ge mig en remiss till Aurora så jag fick hjälp så sent. Men vi hoppas att det ska sätta igång snart och att jag klarar av det.

Svar på tråden December bebis 2013