• Nov13

December bebis 2013

Nästan samma mått som min son, han var 52cm och 4050g :)

• Nov13

Hoppas ni alla haft en underbar jul!

Här var den bra fram till min man inatt vart magsjuk. Är såklart livrädd för att bli smittad. Rädd att vår son blir dålig och jag är orolig över hur amningen fungerar om jag blir sjuk. Någon som hade magsjuka med en liten bebis? Han är 4 veckor imorgon.

• Nov13

Han vart sjuk halv tre i natt. Drygt 2 dygn efter vi hade besök av en familj som fint kläckte ur sig att dom just varit hos n

• Nov13

Allt kom inte med...
    Dom hade varit hos några där det låg folk och spydde. Förstår inte varför man då åker vidare till andra utan att varna...
    Hade aldrig träffad dom då.
    Fick just veta att min familj vi firade med igår ligger nerbäddade och mår illa så antagligen får dom också det.
    Får sån ångest av magsjuka!

• Nov13

Min bebis är imorgon 4 veckor och jag har fortfarande ont i mellangården och det kommer ibland blod. Kollade idag och ser att såret spruckit upp lite, ca 5mm och jag har även en liten svullen röd öm knöl nästan vid analen. Någon som vet om man bör få det fixat eller läker det av sig själv?

• Nov13

Angående magsjukan. Vår son hade ju jätteproblem att gå upp i vikt då han var för trött för att orka äta. Han var nära att läggas in på Astrid Lindgrens för sondmatning och nådde sin födelsevikt för några dagar sen. Detta visste vår gäst om. En magsjuka skulle därför kunna ställa till det ordentligt för honom. Nu ammas han och bör inte smittas men om han blir sjuk skulle det antagligen resultera i en sjukhusvistelse då han absolut inte får gå ner något i vikt.

Ännu är jag inte sjuk, mannen ligger i vardagsrummet och jag håller mig till sovrummet. Hoppas verkligen vi inte insjuknar...

• Nov13

Plopps: tack för svaret! Inte ens tänkt på hemorrojd, bra att du sa det! Allt annat är läkt förutom just där och sen har jag ett stygn kvar såg jag. Anade att det bör kollas upp, vart ringer man? Gyn? Är det akut så jag bör ringa gynakuten? När mannen är frisk såklart. Tar mig inte till en sjukhus med risk att smitta.

Personen som kom med smittan kommer att få höra ett och annat...

• Nov13

Grattis till alla nya bebisar!

Angående rosa:

Mitt barn har inget rosa plagg. Dock en sån där sits man har i badbaljan.

Jag har en son.

Jag själv har vad jag snabbt kan komma på 20 rosa plagg. Så antagligen åtminstone 30 om jag skulle ta fram så jag ser allt.

Gott nytt år på er alla, vilket fantastiskt avslut på året/början på nya vi fått! :)

• Nov13

Usch jag är så fruktansvärt orolig över vår lilla kille. Han hade ju väldigt svårt att gå upp i vikt eftersom han var för slö och vi tog då prover och han hade för högt levervärde. Han började sen äta mer och följer nu sin kurva.

Nya prover togs bara för att vara säkra på att hans värden såg bättre ut vilket läkaren var övertygad om. Tyvärr hade han fel. Ena värdet låg kvar och det bekymrade läkaren då det iaf borde gått ner lite på 3 veckor.
    Nya prov om 12 dagar. Kommer dö av oro innan dess. Ser det inte bättre ut då måste lever och gallgångar kollas. Är så fruktansvärt orolig över att något är fel på hans lever eller gallgångar. Vore en mardröm :(

• Nov13
    siolina skrev 2014-01-03 14:29:03 följande:

Nov13: håller tummarna! Är han piggare nu och verkar må bra även utöver att han går upp enligt kurvan?

Tack!

Ja han är piggare och verkar må bättre. Det som oroade läkaren. Provsvaren visade inte alls det hon trodde och vad dom borde med tanke på att han nu får i sig ordentligt med mat.

Kommer hinna gå sönder av oro. Det är inga roliga sjukdomar om det visar sig vara något fel på lever eller gallgångarna så som jag förstår det...
Svar på tråden December bebis 2013