• Nov13

December bebis 2013

Funderar också på det där med vattnet. Har en ny (svindyr) säng samt en helt ny bil. Tror jag tar en plastpåse med en handduk över till bilen att sitta på ifall att och kanske borde jag lägga skyddsplast under lakanet? Vill verkligen inte förstöra varken säng eller bil :p

• Nov13

Häxbryggden eller inte men nyss gick en bit av slemmisen. Kan inte varit något annat då vi inte färdknäppt på några dagar nu (har ju varit osäker innan om det varit slem eller rester).

• Nov13

Har nu druckit minst 1,5 liter av den berömda drycken sen kl 13 idag. Haft sammandragningar konstant (tyvärr inga ondra) och en liten del av slemmisen har släppt sen jag började. Alltid något?
    Får en svepning imorgon bitti också. Heja bebis!! Och heja mig?!

Hoppas ni slipper julbebisar om ni inte önskar just det! Håller tummarna:)

• Nov13

Hoppas dessutom tappen är kortare (1,5cm mjuk i fredags) och att jag är öppen mer (3cm i fredags) för då bör det snart vara dags.

• Nov13

Lycka till Sarak! Vart ska du föda?
    Och stort grattis fröken Ö!
    Vad härligt!!

• Nov13

Här släppte ännu lite slemmpropp imorse efter en natt och framförallt morgon med onda sd. Så nog tusan gjorde basilikablandningen lite verkan hos mig.
    Ser därför mycket fram emot kontrollen idag, tror det är nära nu, känns som att det kommer att starta under dagen/natten.

• Nov13

Någon som vet om en hinnsvepningen har större chans att fungera om det har börjat blöda? Blödde rätt ordentligt efter och har haft några fruktansvärda förvärkar (riktiga värkar?)

Var iaf öppen ca 3,5cm och tappen var mjuk och något kortare än 1,5 cm. Har ju ganska ont nu så hoppas på det bästa.

I annat fall tar dom hål på hinnorna på torsdag och på så sätt sätter igång det :)

• Nov13

Alltså hur mycket slem är det i slemproppen!? Det slutar aldrig komma.
    Lever på sista hoppet om att det sätts igång av sig själv innan imorgon förmiddag. Trodde verkligen det var på g igår. Om inte annat tar dom hål på hinnorna imorgon, dom räknar med en snabb och smidig förlossning så troligtvis har jag min bebis hos mig imorgon!!

Börjar dock bli nervös och stressad som tusan då jag ju är livrädd för förlossningen. Vill bara gå och gömma mig.

• Nov13
    Otåligast skrev 2013-11-27 13:55:51 följande:

Har fem dagar kvar till bf nu men är helt uppgiven - mår så dåligt. Från att ha haft världens lättaste graviditet fick jag plötsligt hemsk foglossning. Har sedan igår konstanta sammandragningar som egentligen inte gör ont men triggar smärtan i ryggen så jag sov inte en blund i natt. Vad jag lider med er som haft så här ont länge! Mår superilla idag och känner mig typ magsjuk. Vill så gärna att förlossningen ska komma igång samtidigt som det övergår mitt förstånd hur jag i så fall ska orka. Är inte så kaxig längre :(...

Hoppas du hinner återfå lite krafter innan det är dags! Försök att vila och ät bra mat så att du iaf har energi i form av mat i dig:)
Svar på tråden December bebis 2013