• Nov13

December bebis 2013

Jag är öppen 3cm och tappen är 1,5cm och mjuk. Så man kan öppna sig innan tappen är utplånad. Även jag förstföderska :)

• Nov13

Jag hoppas det sätter igång snarast för dig Plopps! Håller mina tummar och tår.

Här fick vi lite halvt panik. Insåg att vi inte har en enda bild på mig och min man med magen (hatar att vara med på bild) så nu har vi klätt upp oss, jag har sminkat mig samt lockat håret för att få till någon fin. Synd att vi gör det nu när jag är så svullen dock. Får se hur detta går. Haha.

• Nov13

Har också för mig att dom inte stannar från vecka 34+0. Iaf här i Sthlm vet jag då jag frågade vid ett tillfälle :)

Angående bilder har jag på magen på iphonen men ingen på mig och min man. Finns ju en anledning till det, är liksom bara enorm nu i vecka 39+0, inte sådär fin längre. Hatar liksom att vara med på bild smal och ogravid. Men vad tusan, kanske uppskattar jag bilderna i framtiden? :)

Har inatt haft några riktigt kraftiga förvärkar, och sen en del "vanliga". Ett dygn har gått sen svepningen och hoppas verkligen det tar fart. Är ju liksom sååå nära när jag är öppen 3cm och mjuk. Håller tummarna för att någon av oss får bebis i helgen! :)

• Nov13

Har 3 dagar kvar till bf. Ska göra mig en kanan te så får vi se om det ger resultat. Haft förvärkar hela natten så kanske?

Ska iaf till förlossningen imorgon för ny kontroll, var ju öppen 3cm sist med mjuk tapp så jag hoppas något hänt. Får iaf ny hinnsvepning och då tusan hoppas jag det hjälper. Planen är annars igångsättning på torsdag så innan veckan är slut är jag mamma!?!!!

• Nov13

När har du bf misskaos? Gick hon med på en svepning?

På förlossningen sa hon att en svepning kan påskynda det hela med 2-3 dagar om man är "mogen för det". 2-3 dagar är låååång tid just nu ;)

Jag gissar att min bebis kommer onsdag, alltså att sista svepningen gör susen. Eller att det sätter igång idag efter alla förvärkar och min kanna te. Håll tummarna för mig!! ;)

• Nov13

Jag hoppas hon går med på det! Det kan ju inte skada. Min bm totalvägrade, det var läkarna på förlossningen som föreslog. Trist då det som sagt KAN hjälpa.

Jag slipper tack och lov övertid pga min förlossningsrädsla. Men hade hellre gått över tiden än att vara så rädd som jag är. Det positiva är ju att jag får se bebis om några dagar. Känns så underligt att vi snart är föräldrar. Och vad vi undrar vem det är, vi har inte kollat könet så snart spricker jag av nyfikenhet!!

Vart det bättre med dina fingrar sen? Har problem med mina även om dom tack och lov inte är blåa!

• Nov13

Har hört att man inte ska hoppa pga att moderkakan kan lossna? Någon som vet om det är sant? Annars går jag och hoppar nu, ska bara provsmaka mitt te först :p

• Nov13

Jag har nu snart druckit en liter häxbryggd under 2h. Har en del sammandragningar men inga direkt onda. Funderar på att koka mer, dricker med honung och mjölk och det smakar ändå helt okej. Eller är jag bara desperat?

Svar på tråden December bebis 2013