• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Irlais
    MissKaos skrev 2013-08-13 08:42:21 följande:
    Det är svårare att få barnet att sitta riktigt bra i mt än i sjal. Jag har de tre vsrisnter du funderar på. Ta med respektive och kom och testa! Ni bodde med i gbg va?Dyrt att köpa bra att veta vaf man vill ha.Nan kan pröva med docka.. köp bara tricot till start annars tar ett tag innan mt är aktuellt. Kortsjal är oxå väldigt bra. Har använts endel.
    Är det typ en tricot slen man ska börja med då? Vill gärna testa att bära i sjal men har verkligen noll erfarenhet... :)
  • MissKaos

Ja det är en bra start sjal!

Irlais skrev 2013-08-13 09:00:07 följande:
    Är det typ en tricot slen man ska börja med då? Vill gärna testa att bära i sjal men har verkligen noll erfarenhet... :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vilken trist tant!

Handla mer!! Välj det ni vill ha till bebis. Så mkt får man inte och det ska räcka runt. Minimi 3 byxor och fler bodys. Dom läcker ju dom där små sakerna. Om inte hon tänker tvätta aly betsla ska hon vara tyst. Man fick mest i större strl vill jag minnas.. och inga pyjamasar tex. Filtar går med åt. Strunta i henne köp hem det ni tror ni behöver till ert barn.

Jsg har mins fem set i varje strl 4pyjamad i vsrje strl och hoppad få lite.. har tvättmaskin. Förra ggn med grabben fick vi åka och handla mer kläder han kräktes och bsjsade. Det han knappt torka på strecket innsn det skulle på igen!

Kolla ut vagn etc vem vill göra det i julruschen? Och bärdon.

Repan skrev 2013-08-12 23:33:32 följande:
    Gud min svärmor är världens tråkigaste.

Man skickar bilder på de kläder vi har, samma bilder som ni sett här - det är inte mycket, från 50-62+ har vi plagg som får plats i en liten pappkasse - 6 bodys totalt liksom, varav ett par braller, en sparkdräkt, en kofta, dregglis, tossor etc. är presenter som vi redan fått av andra. Allt annat utom två bodys och fleeceoverallen har vi köpt begagnat för 5 kr styck (bodys) och byxor och annat 30-55 kronor ungefär.

Och hon reagerar med STOP STOP STOP SLUTA HANDLA. För vi kommer få så mycket ändå och speciellt i just de storlekarna och sluta sluta sluta köpa saker.

Alltså man ba... men jag kanske vill köpa ett par tre plagg till vårt barn själv också? Dessutom några extra när de kostar fem kronor?? Vi har långt ifrån allt vi behöver från storlek 62 och uppåt - vi har dessutom inte egen tvättmaskin så vi behöver kanske typ en byxa till i 56 för att i alla fall ha två.

Samma med när vi pratade om att välja barnvagn och beställa den snart då (innan v. 27 eller nåt) så säger hon att man ska vänta för bebisen kanske dör.

Alltså jag orkar inte med folk. Det är så sjukt tråkigt att dela med sig och försöka inkludera människor som inte kan tänka annat än negativa tankar.

Det är ju verkligen inte som att vi har 14 uppsättningar outfits till den nyfödda. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Smulan91

Man skickar bilder på de kläder vi har, samma bilder som ni sett här - det är inte mycket, från 50-62+ har vi plagg som får plats i en liten pappkasse - 6 bodys totalt liksom, varav ett par braller, en sparkdräkt, en kofta, dregglis, tossor etc. är presenter som vi redan fått av andra. Allt annat utom två bodys och fleeceoverallen har vi köpt begagnat för 5 kr styck (bodys) och byxor och annat 30-55 kronor ungefär.

Och hon reagerar med STOP STOP STOP SLUTA HANDLA. För vi kommer få så mycket ändå och speciellt i just de storlekarna och sluta sluta sluta köpa saker.

Alltså man ba... men jag kanske vill köpa ett par tre plagg till vårt barn själv också? Dessutom några extra när de kostar fem kronor?? Vi har långt ifrån allt vi behöver från storlek 62 och uppåt - vi har dessutom inte egen tvättmaskin så vi behöver kanske typ en byxa till i 56 för att i alla fall ha två.

Samma med när vi pratade om att välja barnvagn och beställa den snart då (innan v. 27 eller nåt) så säger hon att man ska vänta för bebisen kanske dör.

Alltså jag orkar inte med folk. Det är så sjukt tråkigt att dela med sig och försöka inkludera människor som inte kan tänka annat än negativa tankar.

Det är ju verkligen inte som att vi har 14 uppsättningar outfits till den nyfödda. 

Bebis BF 20 december 2013
    Min svärmor är EXAKT likadan! Men

Du, det här är mitt första barn, tänker handla precis hur mycket kläder jag vill och orkar! Så deså!
  • cupcakekiller

Vi har inte handlat så mycket till bebis än, dels för att vi har x antal kartonger med könsneutrala kläder så vi ville vänta tills rul, dock var ju rul i samma veva som vårat bröllop så pengarna gick dit istället. Men vi har köpt en såndär nalle-overall, i

• Nania

Bebis BF 20 december 2013
    Åh sånna finns överallt! Håller med dem andra, bry er inte! Det är er vardag som ska fungera och ni som väljer hur ni prioriterar med pengar. Själv älskar jag att handla till liten och skulle inte tveka för att sånna surproppar tycker sig veta allt. Visst kan saker gå fel men inte kommer det göra mer ont för att jag hade förberett mig inför något jag längtade massor efter!
  • nyttliv85
    Plopps80 skrev 2013-08-13 10:25:39 följande:
    Så här jävlig ser jag ut i vecka 24. Magen har exploderat på några veckor. Folk skrattar, kommenterar och alla frågar om det är tvillingar. Grannarna undrar hur detta ska sluta. Känner mig deppig och ful. Vill helst gömma mig i ett tält. Magen är stenhård så det är lixom inget fett. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...

Du är jätte fin höre du! Och folk e inte kloka, Gha blir så trött på att andra tillåter sig att bedöma och komentera andras kroppar!
    Som sagt du är jätte fin!  
  • Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-08-13 11:01:25 följande:
    Du är jätte fin höre du! Och folk e inte kloka, Gha blir så trött på att andra tillåter sig att bedöma och komentera andras kroppar! Som sagt du är jätte fin!  

Tack för dina ord! Tycker själv magen ser väldigt underlig ut den är så högr upp och med alla dessa jäkla kommentarer varje dag överallt blir jag less. Fattar inte heller att folk tar sig sånna friheter att kommentera gravidas kroppar. Såfort grannen ser mig säger hon "hej tjockis" vet att det inte är elakt menat men det sänker en faktiskt.
  • Nov13

Repan: såna där människor finns överallt. Din svärmor skulle bli mörkrädd om hon såg det vi redan köpt. Och vagnen har stått hemma sen vecka 20 typ. Ja barnet kan dö men ska man inte kunna få njuta för det? Sen kanske inte er smak faller överens med andras så det kan vara skönt att få köpa lite eget. Det är ju knappast hennes problem eller hennes pengar.
    Vi började köpa dagen efter vi plussat då det var i april och det då reades ut vinteroveraller. Sen dess har vi köpte lite då och då för att sprida ut kostnaderna och för att just kunna hitta lite till extra bra pris då och då.

Köp på!! :)

Svar på tråden December bebis 2013