• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    FiaFunderar skrev 2013-08-12 07:43:15 följande:
    Tack snälla du! Man känner sig tyvärr inte allt för snygg nu för tiden.
    Jag gick in på datorn och ser bilden. Men det verkar vara olika.
    Jag ser i datorn även om många blir väldigt stora så jag får öppna dem i ny flik för att se hela :)
    Tuttiluttan skrev 2013-08-12 08:12:47 följande:
    Syns inte mina bilder jag la upp? La upp dom med nya appen. Såg dom igår o nu e dom borta?!?
    Jag ser en från igår och har aldrig sett mer än den. 

• Nania
    tåg skrev 2013-08-12 07:56:35 följande:
    Finns den nya appen bara till iphone? :(
    Än sä länge tror jag det ja. Android ska vara på G inom kort enligt redaktionen dock. 
  • Sokkerflikkan

Så mycket roligare det blev med nya appen :) var väldigt längesedan jag skrev något så det börjar va på tiden. Hur tänker ni ang gravidförsäkring? Jag funderar på att teckna en men velat hit och dit. Tycker det verkar mest praktiskt om det skulle bli en lång sjukhusvistelse av någon anledning. Men jag vet inte, har läst på ganska mycket och får känslan av att tryghansas är bland de bättre. Men allt med försäkringar är så svårt.

På onsdag kliver vi in i V 24 tiden sniglar sig fram????????????

• Nov13

Vi har trygg hansa. Valde den för den verkar vara bland dom bästa. Gillade if också men läste runt på olika forum osv och många avrådde från dom. TH vekar vettiga och smidiga när något väl händer. Läste på som en dåre i drygt en vecka. Det är verkligen en djungel! Valde en vi direkt kan göra till en barnförsäkring och kollade därför villkor även på den.

• Repan
    Sokkerflikkan skrev 2013-08-12 09:35:22 följande:
    Så mycket roligare det blev med nya appen :) var väldigt längesedan jag skrev något så det börjar va på tiden. Hur tänker ni ang gravidförsäkring? Jag funderar på att teckna en men velat hit och dit. Tycker det verkar mest praktiskt om det skulle bli en lång sjukhusvistelse av någon anledning. Men jag vet inte, har läst på ganska mycket och får känslan av att tryghansas är bland de bättre. Men allt med försäkringar är så svårt.

På onsdag kliver vi in i V 24 tiden sniglar sig fram????????????
    Jag har kollat lite på försäkringarna och tycker de verkar helt menlösa i många fall... 10.000 kronor för dödsfall för gratisvarianterna är väl okej, men att någon får 1000 kronor för att hon hade en sfinx-ruptur känns ju löjeväckande...

Det är väl en betalförsäkring om man får prematurbarn som kanske kan ge ersättning för längre sjukhusvistelser? Annars känner jag att de där 10.000 kronorna för mitt döda barn inte spelar mig någon roll, då sparar jag hellre 1000 kronor i premie till o köpa något till mitt kommande, troligtvis fullt levande barn :) Sen kanske vi tecknar en barnförsäkring när det är fött istället. 
    Bebis BF 20 december 2013
  • ackish
    Nania skrev 2013-08-11 21:10:10 följande:
    Summerade precis mina första 23 veckor såhär ;)

Summan efter 23 hela veckor avklarade: Massor med trötthet, illamående, många tabletter i alla de slag (minst nio om dagen), lite mage börjar komma nu, halsbränna, -8kg (hur kan graviditet vara det bästa bantningskuren jag stött på?) och en tös i magen som försöker sparka sin mamma sönder och samman varje kväll!

Har jag nämnt det förr kanske? Att vara gravid är inte min grej! Pust nu försöker vi se framåt igen!

Nån som känner igen sig? 
    Jag känner igen mig precis! Några saker är inte samma.. har haft mage ett bra tag nu.. :P Jag har en liten pöjk därinne som är lite lugnare än du beskriver (jag tycker bara det är mysigt) :)
    Ligger på +-0 nu på vikten.. gick ner en massa v.6-20 ungefär sen tog det igen sig lite tills nu.. 

Men resten är samma.... :( Nu äntligen börjar det vända lite.. inte ätit tabletter på 2 veckor men har spytt några gånger sen dess iaf.. jag har förstått att jag kommer få göra det under resten av tiden antagligen..
    Nu försöker jag bara att se framåt och tänka positivt! :) 
    v. 22+6 <3
  • Plopps80

Fina magar! 

Sarak, vet inte om dessa kläder finns på nätet googla Bäbis barnkläder, det är ett märke just BÄBIS.

Uch vet varken in eller ut med något just nu. Känner mig nere, sambons semester är slut, fasen vad fort det gick. Alla lata dagar på stranden är förbi, jag och dottern är lediga i dag men alla andra jobbar ju och vädret är dåligt. Uch hormonerna påverkar mig verkligen negativt känner mig depp....

Vet inte hur jag skall göra med jobb heller. Har ett extremt tungt jobb inom vården och har ryggproblem och knivsmärtor i magen/livmodern om jag går 500 meter. Ringde chefen i dag och kollade om jag kunde få något lättare jobb men det finns ju inte, visste jag ju. Skall börja jobba på måndag och är riktigt orolig hur jag skall klara av det med alla tunga lyft och vridningar, samt långa promenader och handling av tunga matvaror. Ringde barnmorskan idag och fick läkartid nästa vecka. Kanske kan jag jobba 50% vill helst inte gå hemma, kommer klättra på väggarna totalt. Har ansökt om havandeskapspenning men det känns mer ok att gå hem i v 32 än i veckan 24.... Blä.  

Efter en harmonisk tid i graviditeten har jag känt mig nere ett par veckor, är trött känner mig fet ful och allmänt ruggig. Sover dåligt, drömmer mardrömmar och känner oro över att börja om med en bebis. Sömnbrist och allt det där. Vill vara lycklig inte så här sur och deppig.

• Fröken Ö

Hej!

Har inte varit så aktiv här på senaste tiden, har haft semester i 4 veckor! Har varit helt underbart, kom hem från en ö-luff i Grekland igår, var borta i 2 veckor. Det gick hur smidigt som helst, de var väldigt duktiga på att kolla upp så att fetaosten var pastöriserad=) Så det blev många greksallader=)

Hoppas att alla haft en skön sommar! Börjar kännas som att det inte är så länge kvar tills lillen tittar ut, endast 4 månader!

Jag tänkte kolla med er om någon har ont i övre ryggen? Jag har under den senaste veckan fått ont på höger sida vid bh-banden. Gör mest ont när jag sittyer och går, känns inget alls när jag ligger ner. Funderar på om det är mina organ som trycks upp dit när bebisen växer eller om det är bebisen som ligger mot ryggraden? är det någon som haft som jag? Vet ni även hur man bokar en tid till en sjukgymnast, gör man det via sin barnmorska eller kan man ringa själv?

Svar på tråden December bebis 2013