• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Camilla1987

Hej! Hittade denna tråd, skulle nån lägga till mej? :) Har bf 19 december med andra barnet. Första är född 2010:)

• MissKaos

Nania jag ser inte din bild. Igen!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moto
    Nania skrev 2013-08-13 20:46:49 följande:
    Babyplus i holland. Superbra service! 

Okej, jag mailade några olika men fick inte ens svar från alla! Moedersmooiste var billigast skiljer 110 ? från babyplus... Får se vilken jag tar men väntar nog, man fick hem den ganska snabbt va? Är bara i v 22!
  • MissKaos

Jag tänker att msn då hinner märks om man trivs stt bära och hur och om bebis vill osv.

Repan skrev 2013-08-13 20:49:41 följande:
    Ska ta till mig detta!

Skriver till dig om vi har behov av o komma o testa! Ska träffa bebis+vän i veckan och fråga om vävd långsjal, testa knyta. Vi bor också i gbg ja :)  Bra tips - köper trikå till en början så har vi ju det som behövs ett antal månader. :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moto

När jag var hos en sjukgymnast på vc sa hotat det var graviditetsrelaterat så besöket var gratis då, nu ville jag prova en annan men alla har ju semester och så bokade jag på Capio ochhon sa att det kostade 80:- är det olika eller ska det vara gratis om det är "graviditetsrelaterat"? Inte för att det spelar så stor roll med 80:- bara undrade...

• MissKaos

Jag betalade. Fogloss råd.

moto skrev 2013-08-13 20:59:03 följande:
    När jag var hos en sjukgymnast på vc sa hotat det var graviditetsrelaterat så besöket var gratis då, nu ville jag prova en annan men alla har ju semester och så bokade jag på Capio ochhon sa att det kostade 80:- är det olika eller ska det vara gratis om det är "graviditetsrelaterat"? Inte för att det spelar så stor roll med 80:- bara undrade...

• Nania
    MissKaos skrev 2013-08-13 20:55:21 följande:
    Nania jag ser inte din bild. Igen!
    Har läst om fler som tillfälligt verkar ha problem att se vissa bilder i mellan åt. :S
  • Nania
    moto skrev 2013-08-13 20:55:55 följande:

Okej, jag mailade några olika men fick inte ens svar från alla! Moedersmooiste var billigast skiljer 110 € från babyplus... Får se vilken jag tar men väntar nog, man fick hem den ganska snabbt va? Är bara i v 22!
    17 juli var beställningen ok, och allt var levererat i måndags och dem sa 3-5 veckors leverans från början. Beror lite på vad man beställer misstänker jag kring vad som blir billigast. 
  • Tuttiluttan
    Nania skrev 2013-08-13 21:07:55 följande:
    Har läst om fler som tillfälligt verkar ha problem att se vissa bilder i mellan åt. :S
    Mina bilder syns inte heller. La upp en del i söndags och prova igår igen, o inga syns..
  • moto
    Nania skrev 2013-08-13 21:10:15 följande:
    17 juli var beställningen ok, och allt var levererat i måndags och dem sa 3-5 veckors leverans från början. Beror lite på vad man beställer misstänker jag kring vad som blir billigast. 

Vad beställde du? Jag bad om pris på vagn, adaptrar och bilbarnstol (samma som din)
Svar på tråden December bebis 2013