• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-08-13 11:10:25 följande:

Tack för dina ord! Tycker själv magen ser väldigt underlig ut den är så högr upp och med alla dessa jäkla kommentarer varje dag överallt blir jag less. Fattar inte heller att folk tar sig sånna friheter att kommentera gravidas kroppar. Såfort grannen ser mig säger hon "hej tjockis" vet att det inte är elakt menat men det sänker en faktiskt.
    Alla kallar mig tjock också, det är så otroligt oförskämt att öht varenda gång man ses kommentera kroppen på någon annan. Suck. Var nöjd med din gravidmage, fin och välmående!
    Nov13 skrev 2013-08-13 11:35:21 följande:
    Repan: såna där människor finns överallt. Din svärmor skulle bli mörkrädd om hon såg det vi redan köpt. Och vagnen har stått hemma sen vecka 20 typ. Ja barnet kan dö men ska man inte kunna få njuta för det? Sen kanske inte er smak faller överens med andras så det kan vara skönt att få köpa lite eget. Det är ju knappast hennes problem eller hennes pengar.
    Vi började köpa dagen efter vi plussat då det var i april och det då reades ut vinteroveraller. Sen dess har vi köpte lite då och då för att sprida ut kostnaderna och för att just kunna hitta lite till extra bra pris då och då.

Köp på!! :)
    Tack alla för stödet i det här, jag vet ju att ni har rätt men ibland flippar jag över på tanten. Hon säger liksom hela tiden att vårt barn kanske ska dö. Klart det finns en risk att bebisen dör men den är väldigt liten. Det finns också en risk att den dör i plötslig spädbarnsdöd - ska vi inte köpa något förrän den riskperioden är över eller??
    Fattar hon inte hur ont det gör när någon hela tiden förutspår ens barns död? Jag VET att det kan hända och barnvagn har försäkring just mot detta, man får lämna tillbaka. Kläder för 500 spänn spelar ingen som helst roll i sammanhanget och herregud vi skulle ju försöka igen. Jag behöver liksom ingen som hela tiden knackar mig på axeln och säger med någon slags domedagsprofetia att barnet kanske ska dö.

Tillslut undrar jag om hon vill att ungen ska dö som hon tjatar.

Bebis BF 20 december 2013
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-08-13 10:25:39 följande:
    Så här jävlig ser jag ut i vecka 24. Magen har exploderat på några veckor. Folk skrattar, kommenterar och alla frågar om det är tvillingar. Grannarna undrar hur detta ska sluta. Känner mig deppig och ful. Vill helst gömma mig i ett tält. Magen är stenhård så det är lixom inget fett. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...

Du har en jättefin gravidmage, ser inget konstigt med den. Var stolt över din mage!! Klart att den börjar bli stor, det är faktiskt en bebis där inne som som har plats nog att göra volter och träna kickboxning!

Jag gillar min mage jättemycket. Var sjukt stort igår över att 2 av vecken i naveln börjat puta ut, var tvungen att visa för alla, haha. Ogillar däremot att min rumpa och lår växer i ungefär samma takt som magen och är fulla av celluliter! Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det, det ger mig faktiskt ångest. Överkroppen är fortfarande smal. Vet inte om det hjälper att försöka äta bättre och träna mer eller om jag helt enkelt ska vänta och hoppas att det ramlar bort av sig själv när bebisen är ute. 

• MissKaos

Jag har kört bil genom tingstsdstunneln idag. Större risk isf. Så sluta prata med mig... eller ngn annan här. Vi levrt vi kan dö. Ingen ide då?

Säg ifrån. Det är inte ok att snacka så. Jag hsr nog lagt 5000 på bebis snart. Vagnlagning kläder mm. Om ngt händrr har vi större problem än att hs handlat tror jag.

Repan skrev 2013-08-13 11:41:34 följande:
    Alla kallar mig tjock också, det är så otroligt oförskämt att öht varenda gång man ses kommentera kroppen på någon annan. Suck. Var nöjd med din gravidmage, fin och välmående!Tack alla för stödet i det här, jag vet ju att ni har rätt men ibland flippar jag över på tanten. Hon säger liksom hela tiden att vårt barn kanske ska dö. Klart det finns en risk att bebisen dör men den är väldigt liten. Det finns också en risk att den dör i plötslig spädbarnsdöd - ska vi inte köpa något förrän den riskperioden är över eller??

Fattar hon inte hur ont det gör när någon hela tiden förutspår ens barns död? Jag VET att det kan hända och barnvagn har försäkring just mot detta, man får lämna tillbaka. Kläder för 500 spänn spelar ingen som helst roll i sammanhanget och herregud vi skulle ju försöka igen. Jag behöver liksom ingen som hela tiden knackar mig på axeln och säger med någon slags domedagsprofetia att barnet kanske ska dö.

Tillslut undrar jag om hon vill att ungen ska dö som hon tjatar. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Första officiella magbilden från mig!! Tycker dock inte de ser ut som en bebbe mage, är inte ngn tunnis av mig själv direkt, tycker bara jag ser "fetare" ut än innan!

Jag vill oxå ha så fina runda magar som ni andra!!

• IdaJ

Nu skulle jag vilja ha lite tips och råd av er ang. andranamn :)

Lillen ska heta Ted och får antagligen heta Rastman i efternamn som sin pappa. Men det är ju så jäkla svårt att få ett bra mellannamn till dom två namnen.

Vi har pratat lite om:

Ted Karl Rastman, då Karl är ett namn som finns med i alla killars namn i min familj. Men nu börjar vi bli lite sugna på Ted Liam Rastman istället. Nu kan vi inte bestämma oss och har kört fast helt och hållet :P

Vad tycker ni lät bäst? Eller kom gärna med mer förslag på namn :)

• IdaJ
    Tuttiluttan skrev 2013-08-13 13:30:47 följande:

Första officiella magbilden från mig!! Tycker dock inte de ser ut som en bebbe mage, är inte ngn tunnis av mig själv direkt, tycker bara jag ser "fetare" ut än innan!

Jag vill oxå ha så fina runda magar som ni andra!! 5129434.jpg

Tycker att du har en jättefin mage!! ^^
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-08-13 13:42:00 följande:
    Nu skulle jag vilja ha lite tips och råd av er ang. andranamn :)

Lillen ska heta Ted och får antagligen heta Rastman i efternamn som sin pappa. Men det är ju så jäkla svårt att få ett bra mellannamn till dom två namnen.
    Vi har pratat lite om:

Ted Karl Rastman, då Karl är ett namn som finns med i alla killars namn i min familj. Men nu börjar vi bli lite sugna på Ted Liam Rastman istället. Nu kan vi inte bestämma oss och har kört fast helt och hållet :P

Vad tycker ni lät bäst? Eller kom gärna med mer förslag på namn :)

Ted Karl Liam Rastman!

Varför välja när man kan få allt?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Det här blev ju konstigt jue

TUR inte vissa svärmödrar känner mig!
    Kollade inte den här ammningstoppen tidigt igraviditeten. MInns inte varför vi var i babybutiken. HUrsom, sa då att DEN SKA JAG HA! Var dit och lämnade in vagnen på fix idag. Fanns TVÅ KVAR *panik* Köpte en. Bodyn hänger med, som ett litet paket. Blev först ledsen att tröjjan inte fanns kvar men sen hittade jag den *tadah* på 50% stället. Fanns bara i strl S och bodyn är i 56/62. Hoppas den passar efter FL! Får på den nu men den sitter ju skummt pga magen. Well 450kr på rea. Svindyrt..
    (och JAA!! MK ska gå med i anonyma shopoholics. Snart. När pengarna är slut...)

PLOPP!

BEEEEBIS! *klappar lite ouppfostrat på magen* Du är fin och om någon mer säger Tjockis så säg till. JAg skällde på vår ena psykolg igår. Sa att det är en förolämpning att kalla ngn tjock. En annan kollega sa istället "OJ vad du har växt sen vi sågs sist!" Men det klart det var ju ett tag sedan.. (han gick på semester före mig har mao inte setts på ca 6v) det kändes ju helt annorlunda...
  • MissKaos

INnehållet i Pampersboxen (babyproffsen alltså där vi lämnade in vagnen idag)

INnehållet i babybpxen från Kronans Droghandel.
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-08-13 13:55:48 följande:

Ted Karl Liam Rastman!

Varför välja när man kan få allt? smile2.gif
    Haha jag tyckte också att han kunde få heta båda namnen, men då tyckte sambon att det blev för långt. Man kan ju bli galen ????
Svar på tråden December bebis 2013