• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    moto skrev 2013-08-13 21:23:15 följande:

Vad beställde du? Jag bad om pris på vagn, adaptrar och bilbarnstol (samma som din)
    1. Bugaboo Buffalo Black/Black
    2. Bugaboo Buffalo adapters for Maxi Cosi
    3. Bugaboo Cup Holder, Two of them!
    4. Maxi-Cosi Cabriofix 2013 (Intense red)
    5. Maxi-Cosi Easy Base
    6. Bugaboo Mosquito Net

För 1350€ Men fick då 50€ extra rabatt pga att jag hade fått fel pris ett par månader innan. Dock tjänar man mer om man beställer åkpåsen tror jag för den ingår gratis i vagnen hos dem om jag fattade det rätt. 
  • MissKaos

Min väckarklocka ringde. Jag gick snällt upp. Lite mörkt kankse? Inser ä'r ja gäter att NÅGON HAR PILLAT PÅ MIN VÄCKARKLOCKA!! Var ju helt lost. Tog en citodon igår ont av fogarna.. Sov 1h till i soffan och var på jobbet 1h för tdigt. HAde SÅ behövt den sömnen var helt slut i går. KÄnner mig mkt tröttare igen. KAnkse dax att öka på järntabl snart..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Sanktb

Nu tycker jag att tiden bara rusar iväg:) vecka 24+0 idag och snart är det bara 100 dagar kvar till bf.
    Jag vet inte vad jag vill ha för någon barnvagn än heller, ny eller begagnad? Ska man köpa en ny så är det nog tid för att beställa en snart om jag ska få den innan bebis kommer.

• ackish

Hej hej..
    tänkte höra lite om andras erfarenheter.. har kollat runt lite och vi funderar på att köpa en emmaljunga city cross.. är det en bra vagn att ha i stan? Vi bor i stan men kommer säkert tillbringa en hel del tid hos föräldrar/svärföräldrar som bor på landet med grusvägar och massa snö.. :/ Funkar den då med?

• Eyeonly

Jag har haft en city crossfit, en rejäl vagn , säkert den bästa dämpningen av alla vagnar, men nu till minuset , den är såååå klumpig , perfekt promenadvagn å funkar bra å snö , men inne i affärer och framförallt i bilen tar den jätteplats, skulle aldrig köpa en med 4 fasta hjul igen , men dom är jättefina, beror helt på ens användningsområden

• ackish

Okej.. Ja, jag behöver ha en vagn som funkar både i stan och på landet.. :/ 
    Det ska också vara en kombi/duo vagn..

Förslag på bra vagnar? 

• MissKaos

Är nöjd med min teutonia mistral s finns på blocket har jag sett. Runt 1500.

Småhjul fram som går låsa. MEN man ksn vända handtaget och köra med stora hjulen fram om det behövs. Gjort med ett handgrepp. Vändbar sits barnet kan åka mot dig och sen vöndas framåt. Lift tull jag hsr hårdliften. Känns bra då även ettan var vinterbebis ville vi ha det för det känns varmare. Anv liften som sovplats inne ibörjan få kunde jag ta med honom runt i huset vb. Böst sov han i tvättstugan när tumlaren gick och öppet fönster. .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ
    ackish skrev 2013-08-14 13:36:12 följande:

Okej.. Ja, jag behöver ha en vagn som funkar både i stan och på landet.. :/ 
    Det ska också vara en kombi/duo vagn..

Förslag på bra vagnar? 

Vi har köpt en Brio Happy,

Supernöjd men den är rätt klumpig.

Min bror och dom har en Trille Viper, dom

är huur nöjda som helst med den. Eftersom det är lite större hjul där framme så är den bra på grusvägar och sånt med :)
  • mammatilltvå85

Magen v.25 (24+1) 

Varit på Bm besök idag, v.24+1.  Lillans hjärtljud låg på 160.  Viktökning +4,5 kg och sf mått 23,5 (mitt på mittkurvan). Denna graviditet följer precis samma mönster viktmässigt, sf mått osv som de andra två. På pricken lika, är inte det lite faschinerande...? Nästa besök är inte förrän om 6 veckor. Kändes väldigt länge dit....i v.30 nångång.....

• Sanktb

Jag är också intresserad av en emmaljunga, tycker att de ser rejäl och stor ut invändigt.

Svar på tråden December bebis 2013