• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Fin!! Sådär snyggt gravid som vi alla vill vara!

mammatilltvå85 skrev 2013-08-14 15:56:26 följande:
    Magen v.25 (24+1) Varit på Bm besök idag, v.24+1.  Lillans hjärtljud låg på 160.  Viktökning +4,5 kg och sf mått 23,5 (mitt på mittkurvan). Denna graviditet följer precis samma mönster viktmässigt, sf mått osv som de andra två. På pricken lika, är inte det lite faschinerande...? Nästa besök är inte förrän om 6 veckor. Kändes väldigt länge dit....i v.30 nångång.....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min man åkte och handlade idag. Kom hem med choklad och stödstrumpor till mig 4par. Mina fötter ser gräsliga ut idag. Fy.. ståt upp mkt på jobbet. Otoad inför mina långpass framöver, osäker på hur jag ska klara dom. Ont i fogarna och svullnsr hemskt. Känner mig gnällig klagade till min sektionsledare. Kanske kan höra mer administration en del av måndagarna eller ngt...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moto
    Nania skrev 2013-08-13 21:57:06 följande:
    1. Bugaboo Buffalo Black/Black
    2. Bugaboo Buffalo adapters for Maxi Cosi
    3. Bugaboo Cup Holder, Two of them!
    4. Maxi-Cosi Cabriofix 2013 (Intense red)
    5. Maxi-Cosi Easy Base
    6. Bugaboo Mosquito Net För 1350? Men fick då 50? extra rabatt pga att jag hade fått fel pris ett par månader innan. Dock tjänar man mer om man beställer åkpåsen tror jag för den ingår gratis i vagnen hos dem om jag fattade det rätt. 

Jaha då ska jag lägga till åkpåse också och fråga igen haha tack!
  • siolina

Apropå vagn: Vi kommer köpa en kronan duo. Finns ju med svängbara hjul om man föredrar. Den är ju rätt stor men tycker den är förvånansvärt smidig och funkar bra att köra i både snö och i stan. Kanske är olämplig om man spenderar mycket tid med att shoppa eller fika i stan men annars är den jättebra. Kronan city är nog bra då. Tycker emmaljunga är klumpigare. Hesba gillar jag också, men den har ju fyra fasta hjul den med. Vilket jag gillar i och för sig.

• siolina

Efter att ha spenderat första halvan av graviditeten ätandes osvbrutet blir jag numera så mätt av ingenting att det bokstavligen står mig upp i halsen. Har liksom inte programmerat om mig till att äta små portioner. Måste lära mig, detta är svinjobbigt. Får nästan uppstötningar vid minsta rörelse.

Blir andfådd av ingenting också.

Känner mig som en kossa.

• Eyeonly

Jag har en babyjogger city elite , köpte den ist för citycrossen å den är jag jättenöjd med , funkar bättre i snön än emmaljungan då korgen på den är så långt ner. En jättebra vagn! Ska köpa en likadan syskonvagn

• Plopps80

Tack för alla synpunkter ang min stooora mage och på alla som alltid ska kommentera. Så skönt att kunna slänga ut sig lite här i forumet och få peppning. Fattar inte heller att man måste kommentera gravidas kroppar. Jävligt oartigt. Jag är så himla glad i dag. Har blivit omplacerad 50% satt på administrativa uppgifter fram till jag går på havandeskapspenning 7/10. Ska till läkaren och be honom sjukskriva mig 25% då jag jobbar 75%. Mitt yrke är väldigt tungt och innebär att man står och går i princip hela dagarna. Har väldigt ont i ryggen och kommer inte klara jobbet. Trodde inte det skulle gå att ordna men jag är överlycklig att jag slipper gå hemma för jag trivs inte med det. Alla andra jobbar och själv känner man sig onyttig.

• Aimish

Hej alla! Längesen man var in och skrev nåt här =)
    Går in i v 23 imorgon 22+0.
    Tiden har gått ganska fort och jag känner av sparkar och rörelser ( helt fantastiskt)
    När vi var på UL fick vi ny BF datum 19/12-13 vart det.

Hunnit med att köpa en vagn Brio Happy. Såg bra och stabil ut.

Nu väntar man bara på att bebben växer till sig och fortsätter må bra.

Jobbar ca 110% fram tills i oktober sedan går jag ner på 50 %. Det ska bli väldigt skönt =)

Hoppas alla har det bra och magarna växer =)

• Aimish

Förresten! Är det någon mer som har ont i fötterna*?

Kan inte påstå att de är svullna men ont gör de iaf varje jäkla dag =/

Svar på tråden December bebis 2013