• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Irlais
    Aimish skrev 2013-08-15 09:23:19 följande:
    Förresten! Är det någon mer som har ont i fötterna*?

Kan inte påstå att de är svullna men ont gör de iaf varje jäkla dag =/
    Jag brukar ha ont i fötterna på kvällarna... har jag gått mycket har jag så ont att jag knappt kan gå, får tassa fram på tå typ. Kanske har med den extra vikten man bär på att göra (8kg för mig hittills, stackars fossingar)?
  • novaaaa

V 22 (21+5) och har varit på mödravården idag... Allt såg bra ut, järnvärdet var bra förra gången så det mäter dom inte förräns nästa gång...

Trodde att jag hade UVI så lämnade prov för säkerhets skull, men det var inget att oroa sig för :)

Blev inte att lyssna på hjärtat, tar det v24

Mår så himla bra så det är väl bara att njuta :D

• ackish

Tack för alla förslag! :) Det får bli att åka och testköra lite vagnar tror jag! :P
    Det är ju så himla svårt att bestämma sig.. Men än har vi lite tid på oss..

Har iaf börjat köpa kläder nu..
    Om man använder en varm åkpåse kommer man behöva en vinteroverall då? 
    Det finns ju så många söta!! :) 

• moruri

Tycker brio happy har varit fantastisk som singelvagn! Stora bra hjul som är lätta att köra i snö, rymlig med bästa gunget! Tycker inte alls det har varit några problem med att den varit klumpig, funkar finfint att köra i affärer osv! Men nu behöver jag ju en syskonvagn! Hur ska jag hitta en lika skön?

• Aimish
    Irlais skrev 2013-08-15 10:28:14 följande:
    Jag brukar ha ont i fötterna på kvällarna... har jag gått mycket har jag så ont att jag knappt kan gå, får tassa fram på tå typ. Kanske har med den extra vikten man bär på att göra (8kg för mig hittills, stackars fossingar)?
    Jag har ont hela tiden. Lyllos dig med 8 kg +!
    Själv har jag gått upp 16 kg!!!
    Men nu har jag stannat upp :P
    Det tar jag tag i senare, det viktiga är att bebben mår bra =)
  • MissKaos

Overall måste du ha! Man tar ju ur bebis ur vagnen. Åker bil etc

ackish skrev 2013-08-15 11:50:25 följande:
    Tack för alla förslag! :) Det får bli att åka och testköra lite vagnar tror jag! :P

Det är ju så himla svårt att bestämma sig.. Men än har vi lite tid på oss..

Har iaf börjat köpa kläder nu..

Om man använder en varm åkpåse kommer man behöva en vinteroverall då? 

Det finns ju så många söta!! :) 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ackish
    MissKaos skrev 2013-08-15 12:27:11 följande:
    Overall måste du ha! Man tar ju ur bebis ur vagnen. Åker bil etc
    JO det såklart.. jag är helt snurrig nuförtiden och tänker inte så långt.. :P
    Men blir det inte varmt i vagnen om man har en varm åkpåse + en tjock overall? 
  • moruri

Tycker inte man behöver just vinteroverall, om man har varm åkpåse tror jag det räcker med en lite tunnare overall! Med extra strumpbyxor under! :) har räckt för vår son iaf!

• moruri

Tycker inte man behöver just vinteroverall, om man har varm åkpåse tror jag det räcker med en lite tunnare overall! Med extra strumpbyxor under! :) har räckt för vår son iaf!

• nyttliv85
    Plopps80 skrev 2013-08-15 09:13:30 följande:
    Tack för alla synpunkter ang min stooora mage och på alla som alltid ska kommentera. Så skönt att kunna slänga ut sig lite här i forumet och få peppning. Fattar inte heller att man måste kommentera gravidas kroppar. Jävligt oartigt. Jag är så himla glad i dag. Har blivit omplacerad 50% satt på administrativa uppgifter fram till jag går på havandeskapspenning 7/10. Ska till läkaren och be honom sjukskriva mig 25% då jag jobbar 75%. Mitt yrke är väldigt tungt och innebär att man står och går i princip hela dagarna. Har väldigt ont i ryggen och kommer inte klara jobbet. Trodde inte det skulle gå att ordna men jag är överlycklig att jag slipper gå hemma för jag trivs inte med det. Alla andra jobbar och själv känner man sig onyttig.

skönt att det verkar ordna sig för dig på jobbet! Vad är det du jobbar med, kan det vara nått inom vården tro?
Svar på tråden December bebis 2013