• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-07 21:50:35 följande:

...och lås... Vi fick tejpa igen lådor för att inte sonen skulle dra ut allt.. Hade glömt det *s* Deras kättelånga skohorn (Ikeas) hade vi genm hela raden med kökslådor med... Ja jösses! Det hade jag ju glömt!
    Precis, så stora starka gummiband sen med ;) Lådorna i köket är lyckligtvis av 40-tals typ och tröga som tusan att få ut. Men vi ska ändå ha en grind in till köket som hindrar lek därinne. Så katterna får ha lådan ifred och maten ifred och så inga små fingrar tar sig till gasspisen som tyvärr blir alldeles för varm att ens nudda lite snabbt på glaset. :)

Ska bli kul o fixa lite. 
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-09-07 22:06:26 följande:
    Precis, så stora starka gummiband sen med ;) Lådorna i köket är lyckligtvis av 40-tals typ och tröga som tusan att få ut. Men vi ska ändå ha en grind in till köket som hindrar lek därinne. Så katterna får ha lådan ifred och maten ifred och så inga små fingrar tar sig till gasspisen som tyvärr blir alldeles för varm att ens nudda lite snabbt på glaset. :)

Ska bli kul o fixa lite. 
    Ja det är kul att grejja   Kattlådan ja, inte mysigt om dom äter ur den. Har ett minne av en unge som smakade på hundmat *ieuu* INTE min dock. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-07 22:20:49 följande:
    Ja det är kul att grejja   Kattlådan ja, inte mysigt om dom äter ur den. Har ett minne av en unge som smakade på hundmat *ieuu* INTE min dock. 
    Haha nä fy fasiken, usch! Kattlådan och kattmaten ska vara grindskyddad ;)

Känner bebis nu på varsin sida av magen samtidigt. Som om hen har fötterna i och spjärnar på ena sidan och trycker ut huvudet på andra sidan! Känns helt galet! 
  • moruri

Skrev ett långt inlägg innan men så råkade jag trycka på avbryt, as störigt! Och nu orkar jag ju inte skriva om allt.

Dock sitter jag topless på soffan och tror jag spillt vatten på min mage, sen inser jag att min ena tutte börjat läcka massa. Jahopp!

Nu vet ni det ;)

• Repan
    moruri skrev 2013-09-07 23:22:03 följande:
    Skrev ett långt inlägg innan men så råkade jag trycka på avbryt, as störigt! Och nu orkar jag ju inte skriva om allt.

Dock sitter jag topless på soffan och tror jag spillt vatten på min mage, sen inser jag att min ena tutte börjat läcka massa. Jahopp!

Nu vet ni det ;)
    Tack för infon!
    Mitt ena bröst har också läckt, fast bara några droppar, inte så mkt som det låter som ditt gör! :D  
  • MissKaos

Dagens garv! Tack

Nu vet ni det ;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Goldie
    MissKaos skrev 2013-09-07 20:15:03 följande:

Ja det är ju nu det börjar på riktigt lixom! Skönt att hinna få lite praktik innan Bf.. Ja jag gissar att du kommer gå hem 2v innan eller? Eller gör som min (tokiga) kusin. Jag tror hennes 2:a föddes en söndag eller lördag och hon jobbade på fredagen. Galning, jag hade inte orkat..
    Jag gillar på att vara gravid nu. Nu är det härligt! Barnet knör och sparkar...
    Jag försöker med hålla igång. Men  fogarna ställer ju till det lite! Spinning igår jätteskönt Imorgon blir det en tur i gymmet. Måste säga att folk kollade lite när jag körde marklyft i v 25 *s*
    Tokig kusin! sådär på slutet tänker jag att man vet ju aldrig när bebisen kommer - skulle den bli några dagar tidig vill man ju inte köra igång förlossning när man är trött och sliten efter en arbetsdag liksom... :P Jag hade tänkt gå 2v innan men när schemat såg ut som det gör "lyxar jag till det" och går 3 v innan, känns onödigt att bara gå en vecka på avdelning när jag sedan ska göra resten vid ett senare tillfälle. och så blir jag ledig lagom till min födelsedag också, är ju alltid roligt även om det väl blir ett rätt stillsamt firande sådär i vecka 37...

svårt med fogarna! har bara haft lite besvär fram mot symfysen, men försöker ändå ta det försiktig (praktiken skulle bli så mycket jobbigare med massa foglossning...). Så det blir mycket Indoor walking, och styrkeövningar för gravida med ett gummiband hemma. 

kan tänka mig att folk tittade! :P ser nästan aldrig några andra gravida när jag går till gymmet, så man blir en ovanlig fågel. 
  • Goldie

Nu vet ni det ;)

Hahaha! så mycket förvirring som gravid. typ brösten läcker och man tror man har spillt något, vattnet går och man tänker "ÄSCH nu kissade jag på mig, skulle ha kniiiipit lite mer!"... ´
    hoppas de fortsätter ge ifrån sig mjölk när bebis väl anländer sen också! Om du planerar att amma, förstås :)  
  • Otåligast

Hej på Er,
    Någon mer än jag som blivit fullkomligt besatt av att få precis allt klart inför bebisens ankomst? Har BF 2 dec så tiden är ju minst sagt på min sida men säg det till min inre jagande röst haha. Har i princip köpt allt nu och listan var lååååååååång. Jeeez - vill inte tänka på vad det här har kostat... Det absolut enda som återstår nu är faktiskt blöjhink men jag har så svårt att välja märke. Tänker att nu när allt är klart så kan jag slappna av och fokusera på att ta hand om mig, träna, yoga och vila + fokusera mer på jobbet som varit rätt eftersatt. Känns bara så olikt mig då jag normalt sett inte är det minsta planerande eller strukturerad... Kom på mig själv med att inte ens lida av att byta sängkläder igår, något jag normalt sett avskyr. Tvärtom så älskar jag allt husligt. Blir lite rädd faktiskt.

• Ireth81

En jätte dum fråga...(jag vet) vad är det för speciellt med blöjhinkar? Jag har inte tänkt på det utan tänkt ta en vanlig hink. Haha

Svar på tråden December bebis 2013