• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan
    Mirella85 skrev 2013-09-13 10:41:31 följande:
    ska förresten kolla så den i lund är kvar nästa gång jag jobbar.. annars är nog helsinborg närmast men dit kör man inte för ett paket precis..
    de så tråkigt allt har gått så dåligt här nere med det blir väl mer o mer nätshopping som tar över
    Har värdenst underbaraste son <3
    Har du hämtat ut eller ska du hämta ut? Om de nu finns finns kvar i Lund kunde vi kanske hämtat samtidigt

Det är vansinnigt trist att allt går i konkurs här nere Tror inte de är billigare i Danmark, Danskarna kommer ju hit och handlar av oss så egentligen borde de ju gå bra här nere ist för så dåligt så att dom kursar... :-/
  • siolina

mammatilltvå85: jag hållbar också tummarna för att hon stannar ett par veckor till! Kämpa lillasyster!

MissKaos: grattis på födelsedagen!

Om mig själv: är butter för att bebisen är slö. Visst, några små buffar har hen bjussat på men jag vill göra att hen drar igång ordentligt på morgonen så kan jag slappna av bättre hela dagen sen.

Dessutom har jag en deadline jag kämpar mot. Men hör och häpna, för typ första gången i livet är det inte särskilt stressigt utan jag har tiden på min sida. Har fått erbjudande om att byta lägenhet. Typ lika stor som nu men billigare. Vi vill flytta till hus så det är ju bra att kunna spara mer men orkar vi flytta samt gillar vi området. Någon med koll på stockholms söderförorter?

• sarak

En lååång arbetsvecka är äntligen slut. Har börjat tidigt och slutat sent varje dag. Sover dåligt på nätterna. Jag är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har en snickare här hemma som håller på att renovera vårt badrum. Massor av beslut som måste tas hela tiden. Hinner inte fixa sovrummet som vi ska flytta till för att få plats med en bebishörna Ligger efter med inköp av grejer med. Tar kanske ett ryck i helgen och beställer allt som kan tänkas behövas på internet så kan jag känna att en sak är klar i varje fall. Fast helst skulle jag vilja åka runt och klämma och känna och välja med omsorg...

Det kommer bli 2 tuffa månader nu innan jag går på föräldraledighet. Förhoppningsvis kommer inte bebis för tidigt, behöver nog dom 2 veckorna innan bf att varva ner och komma i ordning.

Bebis verkar må bra i varje fall. Förra helgen verkade den ha fastnat på något vis, i flera dagar kände jag bara sparkar lång, långt ner, typ bakom blygdbenet. Såg ingen rörelse på magen. Skitont gjorde sparkarna. Men sedan verkar den ha kommit loss och tumlar nu runt så hela magen gungar. I natt tror jag den fastnade på tvären, i över en timme sprattlade det konstant på min högra sida. Kändes i varje fall som den desperat försökte komma loss   

• sarak
    MissKaos skrev 2013-09-13 07:26:58 följande:
    *ställer in en tårta med 38ljus i tråden*

Nu återstår stt se hur firad/ofirad man blir idag..

Grattis!!
  • sarak
    FiaFunderar skrev 2013-09-12 20:48:30 följande:
    Fast jag tycker du är fin!

Jättefin mage ju! Och så ska man ju inte gråta över att ha en man som går runt och är snygg, haha. Kan lova att han tycker du är finast i världen!!
  • sarak
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-12 17:07:25 följande:
    min tapp hade börjat kortas från nästan 4 cm till 2,7 och öppnat sig inifrån=( ska tillbaka på tisdag för ny mätning. Om det hänt något ytterliggare så ger de kortison i förebyggande för lungmognaden. Läkaren trodde inte att jag skulle gå tiden ut utan nu hoppas vi kunna hålla lillasyster inne så många veckor som möjligt. finns ingen medicin som tar bort mina sammandragningar och vila hjälper inte heller enligt läkaren utan det är bara att hoppas på det bästa. Känns så konstigt och tomt, jag som verkligen levde på hoppet att få uppleva en normallång graviditet en enda gång=/. Samtidigt så känns det skönt att veta att de är beredda att ge kortison för lungorna utan att jag måste komma in akut med värkar, då jag "vet" att de aldrig lyckas stoppa det då i de två dygn som krävs för att båda kortisonsprutorna ska hinna ha effekt. Med barn nummer två fick jag inget kortison för tappen var helt opåverkad i v.31 och sen föddes han pang i v.34 på några timmar.

Vad jobbigt! Jag hoppas hon stannar en liten stund till.
  • MissKaos

Ja dom kan bröta runt!

sarak skrev 2013-09-13 17:02:59 följande:
    En lååång arbetsvecka är äntligen slut. Har börjat tidigt och slutat sent varje dag. Sover dåligt på nätterna. Jag är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har en snickare här hemma som håller på att renovera vårt badrum. Massor av beslut som måste tas hela tiden. Hinner inte fixa sovrummet som vi ska flytta till för att få plats med en bebishörna Ligger efter med inköp av grejer med. Tar kanske ett ryck i helgen och beställer allt som kan tänkas behövas på internet så kan jag känna att en sak är klar i varje fall. Fast helst skulle jag vilja åka runt och klämma och känna och välja med omsorg...

Det kommer bli 2 tuffa månader nu innan jag går på föräldraledighet. Förhoppningsvis kommer inte bebis för tidigt, behöver nog dom 2 veckorna innan bf att varva ner och komma i ordning.

Bebis verkar må bra i varje fall. Förra helgen verkade den ha fastnat på något vis, i flera dagar kände jag bara sparkar lång, långt ner, typ bakom blygdbenet. Såg ingen rörelse på magen. Skitont gjorde sparkarna. Men sedan verkar den ha kommit loss och tumlar nu runt så hela magen gungar. I natt tror jag den fastnade på tvären, i över en timme sprattlade det konstant på min högra sida. Kändes i varje fall som den desperat försökte komma loss   

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har man basgrejjer hemma går det handla sen med! En barnvagn, bebis ksn sova i liggdelen i början. Några filtar täcke o kudde t vagnem några klädombyten o pyjamasar blöjjor ngn amningsbh och någonstanns att byta blöjjan. Så klara du dig *försöker lugna*

sarak skrev 2013-09-13 17:02:59 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nä fy!

När börjar dom ge kortison? Och viöken vecka kom de andra i? Minns inte (skyller pp hormoner) före v 34 skulle jag känna jättejobbigt. Åh ansra sidan. Du har passerat 27 nu!! Mager tröst men.. synd inte jag kan ge min förväntade övertid +1v till dig.. kram!

mammatilltvå85 skrev 2013-09-13 17:16:33 följande:
    det hoppas jag med, inge kul att behöva oroa sig varje dag=(

Svar på tråden December bebis 2013