• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Mirella85
    Tuttiluttan skrev 2013-09-12 21:01:47 följande:
    Sitter även här vid datorn ikväll försöker komma fram till hur man får alla dom där gratis paketen man kan hämta ut?!
    Hur gör man de?! Nån som vet här?

Tack FiaFunderar! 
    babytobe.se/

www.babybox.se/

här har du två sidor där du kan registrera dig och hämta ut gratis paket som gravid=)
    Har värdenst underbaraste son <3
  • Irlais

Grattis MissKaos :)
    Jag ringde in till förlossningen igår eftersom sammandragningarna höll på så himla länge (och gjorde ont) och fick även annan smärta, fick tipset att ta 2 alvedon, duscha varmt och VILA. Jag somnade ju direkt så vet inte om det hjälpte men antar det :) blir det likadant igen idag ska jag ringa igen för att ev komma in för en koll.  
    Inte stressa är rätt svårt just nu, saker måste bli gjorda och min chef verkar inte riktigt ha förståelse för att även om EN grej inte tar mycket tid så är det ALLA saker tillsammans som gör att det är lite övermäktigt just nu. Inte börja grina på jobbet har varit den här veckans melodi... 

• Tuttiluttan
    Mirella85 skrev 2013-09-13 09:40:09 följande:
    babytobe.se/

www.babybox.se/

här har du två sidor där du kan registrera dig och hämta ut gratis paket som gravid=)
    Tack!

Den sista boxen du länka, där står man ska hämta på barnens hus eller babyproffsen! Nu har ju barnens hus kursat här nere iaf hos oss, hur är de med babyproffsen? Har vi de hyfsat nära?!
  • Tuttiluttan

De flesta av er här har olika ordspråk eller skrivit ngt fint i en tunnare text i nedre delen av era kommentarer. Hur får man dit de? Några skriver BF, tidigare barn osv.. Jag vill oxå har ngt där nere ju

• MariaOchNiklas

Va på babyprofsen igår och hämta min box. Det är ju bara vissa barnems hus som kursat. Inte babyprofsen. För att gå något skrivet i tunn text under inlägget så skriver du det i rutan under posts inlägg. För att det hela tiden ska stå något där får du gå in på fina inställningar. Vet ej exakt vart det står men tror du hittar det. Kallas sidfot.

Tuttiluttan skrev 2013-09-13 10:18:43 följande:
    Tack! Den sista boxen du länka, där står man ska hämta på barnens hus eller babyproffsen! Nu har ju barnens hus kursat här nere iaf hos oss, hur är de med babyproffsen? Har vi de hyfsat nära?!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Mirella85
    Tuttiluttan skrev 2013-09-13 10:18:43 följande:
    Tack!
    Den sista boxen du länka, där står man ska hämta på barnens hus eller babyproffsen! Nu har ju barnens hus kursat här nere iaf hos oss, hur är de med babyproffsen? Har vi de hyfsat nära?!
    tyvärr det närmaste för oss som finns kvar är babyproffsen i lund. alla babyproff och barneshus i malmö är i konkurs tyvärr.. så vi har inte så många val här i södra skåne.

• Mirella85
    Tuttiluttan skrev 2013-09-13 10:21:27 följande:
    De flesta av er här har olika ordspråk eller skrivit ngt fint i en tunnare text i nedre delen av era kommentarer. Hur får man dit de? Några skriver BF, tidigare barn osv.. Jag vill oxå har ngt där nere ju
    ska förresten kolla så den i lund är kvar nästa gång jag jobbar.. annars är nog helsinborg närmast men dit kör man inte för ett paket precis..
    de så tråkigt allt har gått så dåligt här nere med det blir väl mer o mer nätshopping som tar över
  • MariaOchNiklas

Är det billigare att köpa barngrejer och vagnar i Danmark? Eftersom allt går o konkurs? Jag har noll koll på vad det kostar i andra länder jämfört med Sverige.

Mirella85 skrev 2013-09-13 10:37:42 följande:
    tyvärr det närmaste för oss som finns kvar är babyproffsen i lund. alla babyproff och barneshus i malmö är i konkurs tyvärr.. så vi har inte så många val här i södra skåne.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Mirella85
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-13 10:42:02 följande:
    Är det billigare att köpa barngrejer och vagnar i Danmark? Eftersom allt går o konkurs? Jag har noll koll på vad det kostar i andra länder jämfört med Sverige.
    danmark är inte billig för oss tyvärr.. tvärtom om danskarna kommer till oss därför vi precis fått ett nytt stort köpcentrum i Malmö.

men det känns som folk beställer mycket utomlands vagnar eller via nätet och där behövs inte dessa babybutiker. vilket är riktig tråkigt i med själv är jag sån som vill se allt i veklighet innan jag köper nått.
    Jag köpte som sagt det mesta på ullared förra gången som jag behövde till min son och vagn köpte jag en begagnad.
    Så det ända jag har köpt från dessa butiker är barnstol. 

Svar på tråden December bebis 2013