• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    Tuttiluttan skrev 2013-09-12 20:41:29 följande:

Vilma ( hunden ) är helt fantastisk. hon är otroligt duktig på att anpassa sig! Så är helt övertygad om det kommer lösa sig, ska bara hitta bra rutiner Glad
    Hon blir snart 10år, så tur är ju att hon inte drar så fasligt mycket längre utan mer lunkar fram Skrattande

Annars nu idag hade jag ett smärre gråtanfall, mannen går runt här hemma och ser så snygg ut och jag själv känner mig så plöffsig..
    Usch, första gången det ramla över mig.. Hade så gärna velat ha den dära snygga bebbe magen men min mage är inte så rund och snygg som eraGråter

Fast jag tycker du är fin!
  • FiaFunderar

Jag har en Italiensk mastiff som jag har delad vårdnad med mitt ex.

Han har gått utan koppel (oftast) sen han var 4 månader. Vi tränade massor i början!

Så jag behöver inte vara orolig för att hänga efter en dragandes hund men däremot vill han gärna ha sammanlagt några timmars promenad per dag! *pust*

• IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-12 20:10:29 följande:

IdaJ hehe Jo, det håller jag på med för fullt ;) han fyller 9år i okt men är pigg som en valp :)

Härligt när det är så!! :)
  • Tuttiluttan

Sitter även här vid datorn ikväll försöker komma fram till hur man får alla dom där gratis paketen man kan hämta ut?!
    Hur gör man de?! Nån som vet här?

Tack FiaFunderar! 

• Repan
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-12 17:07:25 följande:
    min tapp hade börjat kortas från nästan 4 cm till 2,7 och öppnat sig inifrån=( ska tillbaka på tisdag för ny mätning. Om det hänt något ytterliggare så ger de kortison i förebyggande för lungmognaden. Läkaren trodde inte att jag skulle gå tiden ut utan nu hoppas vi kunna hålla lillasyster inne så många veckor som möjligt. finns ingen medicin som tar bort mina sammandragningar och vila hjälper inte heller enligt läkaren utan det är bara att hoppas på det bästa. Känns så konstigt och tomt, jag som verkligen levde på hoppet att få uppleva en normallång graviditet en enda gång=/. Samtidigt så känns det skönt att veta att de är beredda att ge kortison för lungorna utan att jag måste komma in akut med värkar, då jag "vet" att de aldrig lyckas stoppa det då i de två dygn som krävs för att båda kortisonsprutorna ska hinna ha effekt. Med barn nummer två fick jag inget kortison för tappen var helt opåverkad i v.31 och sen föddes han pang i v.34 på några timmar.

Åh :( Ledsen för er skull men glad att hon får kortison, och det ska nog gå bra ändå ska du se, nu peppar vi lillasyster att stanna inne så länge som möjligt!
    Bebis BF 20 december 2013
  • Förstaförsökaren26

IdaJ - ja, hellre att han är pigg som en valp än trött å hängig! Ska bli spännande å se hur han tar det när det kommer en till liten familjemedlem. Han är redan nu familjens lilla barn. Kan tillägga att min mamma redan titulerar sig som mormor å då syftar jag till hunden :P haha

• Ireth81

Tuttiluttan hur tänkte du? Jag har beställt ifrån kronans droghandel ("kravet" är att du är medmera medlem) där fick du ett mail som man tog med sg. Och så visa man det och de gick o hämta det.

Apoteksgruppen har jag inte hämtat hos än men det var samma där fick mail som jag ska visa upp

Pampers/babyproffsen mail som du visar upp så får du det.

Hoppas att du förstår hur jag menar. Jag sökte på olika gratis boxar.

• IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-12 21:03:56 följande:

IdaJ - ja, hellre att han är pigg som en valp än trött å hängig! Ska bli spännande å se hur han tar det när det kommer en till liten familjemedlem. Han är redan nu familjens lilla barn. Kan tillägga att min mamma redan titulerar sig som mormor å då syftar jag till hunden :P haha

Ja, man vet inte riktigt hur dom kommer reagera. Våran hund kommer nog tycka det är lite konstigt i början, men sen kommer det nog gå hur bra som helst! Han är rätt van vid sambons syskonbarn :) Haha vet precis hur det är. Mina föräldrar kallar vi också för mormor och morfar till hunden.
  • Mirella85

Du är jättefin .. inte alls plöfsig ut utan ser precis som en gravid mage ska se ut.

Tycker inte du ska döma dig själv så hårt. utan försök njuta istället.

Tuttiluttan skrev 2013-09-12 20:41:29 följande:
    Vilma ( hunden ) är helt fantastisk. hon är otroligt duktig på att anpassa sig! Så är helt övertygad om det kommer lösa sig, ska bara hitta bra rutiner 

Hon blir snart 10år, så tur är ju att hon inte drar så fasligt mycket längre utan mer lunkar fram 

Annars nu idag hade jag ett smärre gråtanfall, mannen går runt här hemma och ser så snygg ut och jag själv känner mig så plöffsig..

Usch, första gången det ramla över mig.. Hade så gärna velat ha den dära snygga bebbe magen men min mage är inte så rund och snygg som era 

Har värdenst underbaraste son
Svar på tråden December bebis 2013