• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Klang

Miss K, min sambo glömde min födelsedag OCH mors dag som var veckan innan födelsedagen.. han har levt på min shitlist hela sommaren! !

Det där gör ont och är sorgligt och visst, det är "bara" en födelsedag men med gravidhormoner och allt tillhörande så blir det nästan oförlåtligt :-O

Gå och ät sushi med sonen och ha en mysig lördag ändå!!

Och grattis i efterskott

• MissKaos

*sättet upp sambon på shitlistan*

Han köpte dessutom inte choklad med helnöt till mig i affären. Då började jag nästan gråta. Han vet lixom. Graviditetssug... men han åkte faktiskt tillbaka när han insåg hur sur jag var och kom hem med:

200gr choklad m helnöt

1toblerone

2daim

1twix

Och en påse m plopp etc

Jag surade ur totalt när han tyckte jag kunde ta ngt ur påsen m lösgodis han köpte till sonen som lördagsgodis det var ändå för mkt Vi har inte riktigt samma smak... desdutom vill sonen inte ha lösgodis. Tablettask klubba kinderägg. Han bli besviken han med ikväll. Får nog kpmplettera lite.

Klang skrev 2013-09-14 10:36:20 följande:
    Miss K, min sambo glömde min födelsedag OCH mors dag som var veckan innan födelsedagen.. han har levt på min shitlist hela sommaren! !

Det där gör ont och är sorgligt och visst, det är "bara" en födelsedag men med gravidhormoner och allt tillhörande så blir det nästan oförlåtligt :-O

Gå och ät sushi med sonen och ha en mysig lördag ändå!!

Och grattis i efterskott

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Men tjejer, menar ni att de glömde bort när ni fyllde?! Nej inte okej i min bok! Visst man behöver inga presenter som kostar en förmögenhet men att säga grattis till kvinnan som fött samt bär ens barn är ett MÅSTE! Min far gratulerar fortf min mor å då har de levt isär i snart 20 år! Ne fy på dumma karlar! * en aningens hormonfylld kvinna*

• moruri

Åh misskaos! :(

Tistel till din Karl!

Kommer ihåg när jag fyllde 15 år och hela min familj glömde bort det, var fruktansvärt!!! :(

• MissKaos

Det är mycket vätre! Jag har över 50grsttis på fb och sms från familjen och närmsta vänninan kusinen och mina kollegor i team grattade mig på morgonen igår. Ifs bara grattis på födelsedagen men ändå..

Kom hem nu och fick långskaftade rosor. Så han hadr kanske kommit ihåg? Eller så insåg han misstaget..

moruri skrev 2013-09-14 13:26:15 följande:
    Åh misskaos! :(

Tistel till din Karl!

Kommer ihåg när jag fyllde 15 år och hela min familj glömde bort det, var fruktansvärt!!! :(

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Såhär blev slut resultatet, mycket nöjd! Skulle bara måla men suget efter att "bygga bo" gick inte att stoppa så de blev att bädda och göra fint i sängen!

Satt sedan en stund o bara titta och då kom tårarna! Vår dröm är snart vår verklighet! Tänka sig att vi äntligen skulle få möblera till en liten! Efter att ha kämpat för detta i 8år så känns de ofattbart! Men nu så, nu är de även vår tur

• Tuttiluttan
    MissKaos skrev 2013-09-14 13:36:20 följande:

Det är mycket vätre! Jag har över 50grsttis på fb och sms från familjen och närmsta vänninan kusinen och mina kollegor i team grattade mig på morgonen igår. Ifs bara grattis på födelsedagen men ändå..

Kom hem nu och fick långskaftade rosor. Så han hadr kanske kommit ihåg? Eller så insåg han misstaget..

Hoppas de va för att han insåg sitt misstag! Jag hade själv blivit jätte ledsen och besviken om min man missat min dag!

Skönt att så många andra fira dig och att du haft en bra dag med sonen och att sushin smaka
  • Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 14:44:12 följande:

Så fint det blev tuttiluttan! Va duktig du är! Vill oxå sätta igång med vaggan men avvaktar en månad till tror jag men sen så :)

Tack så mycket!

Ja, jag tänkte ju som sagt bara måla den sålänge, men när den sen va klar kunde jag inte motstå och fixa resten!

Vi har oxå en vagga vi ska fixa till, men de gör vi sen. Tar vi fram den nu för små renovering så har jag snart bäddat o donat i den oxå, räcker jag stilla mitt behov lite med sängen

Men om ca 1mån då jäklar smäller de
  • MissKaos

Jättefint!

Vi har nu gått datum för när ombyggnad och tspetsering ska ske. Eller vecks iaf. Vill med fixa nu..

Kollar runt på nätet minns nu vilja theer som ska vara bra för att träna livmodern och för att sedan putta igång fl. Hallonblad injöpt komner konlletteras ned kanelstång och nejlika mot slutet. Vet inte om gammla kloka gummors dekokter det hjälper men det låter juligt ned dom ingredienserna och rätt ofarligt om inte annat. Basilikaavkok testade jag sist. Vidrigt. Ska vara igångsättande precis som kanelthe och nejlikathe.

Tuttiluttan skrev 2013-09-14 14:39:59 följaä
    Såhär blev slut resultatet, mycket nöjd! Skulle bara måla men suget efter att "bygga bo" gick inte att stoppa så de blev att bädda och göra fint i sängen!

Satt sedan en stund o bara titta och då kom tårarna! Vår dröm är snart vår verklighet! Tänka sig att vi äntligen skulle få möblera till en liten! Efter att ha kämpat för detta i 8år så känns de ofattbart! Men nu så, nu är de även vår tur

Svar på tråden December bebis 2013