• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan

Tack snälla för fina ord! Som sagt, det har varit hemskt många gånger! Men idag ser vi bara framåt, ångrar inte alls ngt som hänt de senaste åren. Det har bara stärkt oss som människor och som man & fru! Detta kunde inte knäcka oss helt, då finns där inget!

Längtar så jag spricker för att få föda, uppfostra och älska detta barn! Bebis anar inte hur efterlängtad den är

Fast de är ju alla våra bebisar, tycker vi kan speeda på tiden lite

• Förstaförsökaren26

Misskaos - haha satte choklad igång det hela då vore min sessa här redan ;) ja, jag får skriva det så de vet om det! Jag vet ku innerst inne att det kommer gå bra men är lite otäckt såhär första gången.

• MissKaos

Det är kul efteråt. Kunde tänkt mig ett glas rödvin och några kex med brie istället för förlossningen men "runners high" efteråt är inte att leka med. Jag var typ hög ett dygn på endorfiner...

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 19:44:07 följande:
    Misskaos - haha satte choklad igång det hela då vore min sessa här redan ;) ja, jag får skriva det så de vet om det! Jag vet ku innerst inne att det kommer gå bra men är lite otäckt såhär första gången.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Misskaos - åh ett glas vit o lite brieost hade suttit fint! Men snart så! Vill ha henne här nu, hoppas innerligt att dessa 3 månader går snabbt!!

• MissKaos

Det gör dom!

Det är övertiden jag oroar mig för.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 19:58:56 följande:
    Misskaos - åh ett glas vit o lite brieost hade suttit fint! Men snart så! Vill ha henne här nu, hoppas innerligt att dessa 3 månader går snabbt!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag förstör statestiken då..

14 dgr är ok men tidigare känns onödigt för mage/tarmar. Kolik är sådär.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 20:10:55 följande:
    Uhh alla jag känner har fått 2-3 veckor tidigare så jag hoppas *peppar peppar* att det blir samma för mig! Hoppas går ju!

• Förstaförsökaren26

Ja 1/12 blir alldeles perfekt :) hehe är beräknad till 15/12. Eller hon får komma när hon är redo å ska komma :) Vill bara att hon ska må bra!

• FiaFunderar

Asså jag har sån smärta i/på magen!!!

Inte i nedre delen eller övre delen av magen utan mitt på så går det som ett band av smärta! Nu gör det så ont så jag har svårt att resa mig, kan inte böja mig framåt eller lyfta min dotter!

Det som är okej är att ligga platt på rygg. Även fast smärtan inte går bort så gör det mindre ont då.

Vaaad kan det vara?

• MissKaos

7/12 så helst 10dgr innan.. helst snabbfl när fsk är öppen. Mina föräldrar hsr 2h hit. Isak kan vara hos grannarna hos sin bästis men han har aldrig sovit där..

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 20:28:05 följande:
    Ja 1/12 blir alldeles perfekt :) hehe är beräknad till 15/12. Eller hon får komma när hon är redo å ska komma :) Vill bara att hon ska må bra!

Svar på tråden December bebis 2013