• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Kanel och nejlika föresten?

Pepparkakor!!! Åh. Kanske kan man testa att äta igång fl 1/12 på en låda pepparkaksdeg?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tuttiluttan: 8år. Kan inte ens tänka mig. Usak tog ett års hormonätande och det knäckte nästan mig. Denna 7mån 1 mf och en kur pergo. (Infa preventivmedel mellan barnen dock har ett mf till mellan) men åtta år.. wow att ni har klarat det

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • nyttliv85
    Tuttiluttan skrev 2013-09-14 14:39:59 följande:
    Såhär blev slut resultatet, mycket nöjd! Skulle bara måla men suget efter att "bygga bo" gick inte att stoppa så de blev att bädda och göra fint i sängen!
    Satt sedan en stund o bara titta och då kom tårarna! Vår dröm är snart vår verklighet! Tänka sig att vi äntligen skulle få möblera till en liten! Efter att ha kämpat för detta i 8år så känns de ofattbart! Men nu så, nu är de även vår tur

Så fint det blev! Inser att vi måste ta tag i det här med sängen, bara 62 dagar kvar och jag vill också ha en mysig säng att titta på! :)
  • MissKaos

Hälsokosten! 49kr för en stor låda lösbladsthe.. ingen jättekodtnad mao. Rekommenderad start är eg v34. Jag gick ju över så himmla länge sist så jag tänkrr tjuvstarta lite..

nyttliv85 skrev 2013-09-14 15:23:47 följande:
    Misskaos: vart köpte du ditt Hallonbladste? Finns det i typ hälsokosten? Dyrt?

• MissKaos

Kollade påsthe med men det var bara 50% hallonblad och mkt dyrare.

Du kan plocka bladen av en hallonbuske torka och smula..

• MissKaos

Hjäääälp!!

Kom sen på du hsr ju bf före mig

*Andas i påse*

nyttliv85 skrev 2013-09-14 15:21:49 följande:
    Så fint det blev! Inser att vi måste ta tag i det här med sängen, bara 62 dagar kvar och jag vill också ha en mysig säng att titta på! :)

• Tuttiluttan
    MissKaos skrev 2013-09-14 15:20:53 följande:

Tuttiluttan: 8år. Kan inte ens tänka mig. Usak tog ett års hormonätande och det knäckte nästan mig. Denna 7mån 1 mf och en kur pergo. (Infa preventivmedel mellan barnen dock har ett mf till mellan) men åtta år.. wow att ni har klarat det

Ja vi är inne 9:e året men räknar inte detta året eftersom vi äntligen lyckats!

Det har varit en jobbig tid, vi har varit påväg o dela oss 2ggr oxå under tidens gång iom detta! Det knäckte oss nästan mitt av, men bestämde oss för nä, är det meningen att vi inte ska ha barn så är det så! Inget skulle stoppa oss!

Efter turer med olika behandlingar, olika mediciner, resor osv så i april hände det!

Vi blev gravida i december i fjol men det sluta tyvärr i mf.. Vi tog beslutet att försöka en sista gång med IVF o då satt det!

Det vi förlora runt jul förra året kommer i år ist! Jag är sååå lycklig

Jag vet verkligen hur jobbigt de kan va!
  • MissKaos

Inte av hallonbladsthe. Det är..the. krävs typ piller och inj för att starta en fl om kroppen inte hjälper till.. sen startar det inte fl det ger sdr som gör livmodern starkare och smidigare. Meningen är då stt det ska gå lättare att föda m mindre blodförlust och hjälpa livmodern dra ihop sig efteråt.

Kanel nejlika och basilika i the ska kunna hjälpa till stt sätta igång. Det kan man ju stoppa i närmre bf. Tänkrt testa det 14dgr före typ. Inte basilika dock det avkoket smakade räv. Mrn en bit kanelstång har jag i the annars för stt det är gott så det kan jag lägga i hallonbladen!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 15:30:31 följande:
    Misskaos - tänk om allt startar då i v34? Det är inte farligt för bebisen å födas då?!

Svar på tråden December bebis 2013