• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-09-13 17:26:11 följande:
    Nä fy!
    När börjar dom ge kortison? Och viöken vecka kom de andra i? Minns inte (skyller pp hormoner) före v 34 skulle jag känna jättejobbigt. Åh ansra sidan. Du har passerat 27 nu!! Mager tröst men.. synd inte jag kan ge min förväntade övertid +1v till dig.. kram!

de ger nog kortison tidigast i v.24 skulle jag tro. jag är i 28+3 idag. De andra kom 36+6 och 34+0. För de gick det ju ändå bra....är stor skillnad att föda i v.28 och v.34.....Vill INTE föda före v.34....

Ska kolla tappen igen på förlossningen på tisdag. Om det hänt nåt ytterligare ger de kortison då. Då är jag i 29+0.

• MissKaos

Kommer graviditrtsklåda plötsligt?

Hysteriskt kli. Handflatorna är värst. Kom nu, pang bara.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nää före v34 är inte ngt kul.

Ni hoppas vi för dig! Bra änså att dom iaf ger kortison!!

mammatilltvå85 skrev 2013-09-13 17:48:24 följande:
    de ger nog kortison tidigast i v.24 skulle jag tro. jag är i 28+3 idag. De andra kom 36+6 och 34+0. För de gick det ju ändå bra....är stor skillnad att föda i v.28 och v.34.....Vill INTE föda före v.34....

Ska kolla tappen igen på förlossningen på tisdag. Om det hänt nåt ytterligare ger de kortison då. Då är jag i 29+0.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mallabralla
    Tuttiluttan skrev 2013-09-13 20:41:01 följande:

Fredags donar, målar om spjälsängen smile1.gif

( hoppas bilden nu följde med inlägget ) phpbMCpH451825.jpg

Kul!!!
  • Repan

Såg en liten liten bristning på bröstet för två dagar sen. Tänkte jaha nu börjar det (har anlag för bristningar, aldrig varit tjock eller växt fort men har ändå jättemycket bristningar på lår, rumpa, höfter, lite p mina små b-kupebröst och till och med på vaderna!)

Tittar under brösten idag, de är större nu så de ligger lite mot magen som ju ickså är stor o står ut, och BAM!!! De har liksom spruckit på två dagar, röda bristningar poppat upp överallt, någon centimeter långa än så länge.

Får se när magen börjar brista ;) shit alltså, vad kroppen förändras och det fort också.

• sarak
    MissKaos skrev 2013-09-13 20:13:07 följande:
    Kommer graviditrtsklåda plötsligt? Hysteriskt kli. Handflatorna är värst. Kom nu, pang bara.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Har inget bra svar men Hoppas INTE att det är det. Måste vara hemskt att ha sånt kli. Hur känns det idag? Håller tummarna för att det är bättre!
  • MissKaos

Pratade med kollega som är bm. Nu klisr det mindre men det gör tydligen så mer kli på kvällen. Man måste kolla med prover är det hepatos så finns det farlig och ofarlig. En minimal risk för fosterdöd risk för prematur förlossning. Det är dom farliga sakrtna som är ovanliga då. Vanligare är att man kliar sig blodig och får kraftiga sömnstörningar.

Var/är ganska ledsen då manen glömde min födelsedag igår. Han sa inte ens grattis.. tydligen car det skönt för mig att slippa städa och handla det hade han gjort.vfast han hade inte tagit inköpslappen med sig sonrn tyckte synd on mamma som inte fick ngn present. Idag ska han på barnkalas men han hade en idé sa han -vi kan äta på en restaurang mamma, sushi! Så han och jag ska gå till torget sen och äta lunch och han ska välja en blomma till mig. Han ville köpa 25..4åringar kan vara väldigt söta..

Maken fattar fortfarande inte varför jag är sur och grinig och jag orkar inte förklara

sarak skrev 2013-09-14 08:49:32 följande:
    Har inget bra svar men Hoppas INTE att det är det. Måste vara hemskt att ha sånt kli. Hur känns det idag? Håller tummarna för att det är bättre!

Svar på tråden December bebis 2013