• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan

Grattis Stina till lilla maximilian och massa lycka till på neo :)

• Felinne
    Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:

Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!

Nej usch vad hemskt! Hoppas att han ska kämpa på ordentligt. Men vilken fantastisk tur att ni bor i ett land där sådan vård är möjlig. Och stort stort grattis - tänk att ni redan har fått träffa ert lilla underverk, vilken lycka mitt i allt det svåra ?
  • Fröken Ö
    Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:

Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!

Stort grattis till lilla Maximilian! Vilket fint namn ni valt till er son=) Hoppas att han kämpar på bra!
  • MissKaos

Idag säger min app:

83 dgr kvar

14kg plus

Och jag är redan i v 29! Bebis känns stark därinne sparkar buffar och trycker ut kroppsdelar.

Jag mår rätt bra. Trött orkar inte riktigt med jobb. Har heller inte focus där längre. Försöker men hormnerna går mig att vara met i bebisvärlden. Tänker mer på att tvätta inför bebisens ankomst och fixa osv. Namnångest.. kan inte hitta Namnet.

Måt gott av att det har vsrit ok väder då är det skönt stt cykla till jobbet! Orkar ännu träna lite det gör med gott.

Kollar planeringen och det är 3v kvar att jobba det känns som en evighet.. konstigt för det känns som om det går fort nu!

Ombyggnad här bokad. Vi måste välja tapeter. Ullared bokat. Frissan bokad. Ska boka massage. Hittar ingen mamma vattengympa dagtid tyvärr! Hade jag önskat...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan
    Ireth81 skrev 2013-09-14 16:04:30 följande:

Tuttiluttan sängen blev ju super fin!

Och jag "klaga" på vårt 3,5 års försök. Men jösses vad extra mysigt nu. ( är helt rörd och vet inte hur jag ska formulera mig riktigt) grattis smile1.gif

Du får klaga hur mycket som helst! Oavsett hur många år man kämpar så är det olidligt.

1år som 10år det kvittar, det tar hårt oavsett!

Grattis till oxå! Vi får hoppas att syskonen inte tar lika god tid på sig att komma
  • MariaOchNiklas

Grattis Stina till er maximilian även om han är så liten. Önskar er alla lycka som finns och att han växer och blir stor o stark. Kram ♥

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • novaaaa

Stinakri83 stort grattis till ert lilla mirakel! Maximilian känns som en liten kämpe, håller tummarna för att ni har det bra och att tiden "går snabbt" så är ni "snart" hemma igen. :)

• FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-09-14 20:39:58 följande:

Förstoppning? Tarmvred s-dr blindtarm bebis dom sträcker på sig? Buk är svårt smärta ksn betyda vad som. Tycker du ska ringa förlossningen och fråga! Så kan du uubinte ha det hela natten. Tror du behövrr bli sedd av läkare

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag har gått i 6 dagar nu med den här smärtan. Ligger inne på förlossningen nu.

Jag hoppas de hittar felet!
Svar på tråden December bebis 2013