• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • tåg

Jag var i Ullared igår. Tyckte dom hade massor med fina bebiskläder! Men eftersom det är andra barnet så har vi redan "allt". Så jag kom bara därifrån med lite strumpor ;p Ville haft någon söt mössa men lyckades inte hitta det. Mammakläder var det jättedåligt med tycker jag. Besviken! Annars blev det lite smått och gott, som nappar och nappflaska. Och julklappar till storebror :)

Ha en skön söndag allihop!

bf 12/12 med lillebror
  • Tuttiluttan

Jag måste fråga igen, jag har inte lyckats hitta inställningarna för sidfot här. Det vill säga spara min lilla fras som sen står längst ner på inläggen. Nån som vill göra ett nytt försök och förklara hur jag ska göra??Glad

• MissKaos

Jag behöver med mest strumpor på klädfronten. Men såg deras söta heldressar åå tipssidan dom har. Och jag kan ju köpa ngt i större strl kanske.. typ 68

tåg skrev 2013-09-22 10:38:07 följande:
    Jag var i Ullared igår. Tyckte dom hade massor med fina bebiskläder! Men eftersom det är andra barnet så har vi redan "allt". Så jag kom bara därifrån med lite strumpor ;p Ville haft någon söt mössa men lyckades inte hitta det. Mammakläder var det jättedåligt med tycker jag. Besviken! Annars blev det lite smått och gott, som nappar och nappflaska. Och julklappar till storebror :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Goldie

Hej igen på er alla!
    Jag fick komma in till förlossningen igår och kolla upp smärta och sammandragningarna, eller det som kändes som sammandragningar, och det var helt ofarligt alltihop! Ingen tappåverkan, och på CTG syntes inte en enda sammandragning, däremot var det väldigt svårt att få kontakt först eftersom bebis rörde sig så mycket och pressade och sparkade runt på massa konstiga vis. De tror att en del av smärtan (och känslan av att magen blir hård som vid sammandragning) handlar om att den aktive lille krabaten helt enkelt kommer åt fel ställen i magen så att det gör ont för hans stackars mor.. och så säkert lite växtvärk i livmodern på det. Drar en lättnadens suck och är tacksam för att även den här graviditeten verkar bli ganska komplikationsfri (även om den känns så TUNG just nu, tio kilo extra känns när man travar runt på avdelning och springer efter stressade läkare på akuten...).

Hoppas ni alla har haft en härlig helg! Själv motar jag bort söndagsångesten med ett långt varmt bad och lite skrivande på en novell när dottern somnat (har skrivandet som stort fritidsintresse). och choklad, lite gött ska man ju ha det. hur går det förresten Miss Kaos, har mannen din sett till att hålla chokladförrådet fyllt??

• Goldie

och just ja förresten, på FL skulle barnmorskan först bara känna hur Herr Bebis låg, om han fixerat sig osv... hon kände en stund med fokuserad min (så jag hann bli orolig) och sa sedan "ja alltså jag fattar inte hur han ligger, det är HELT kors och tvärs. men jag kan ju säga dig så mycket som att fixerad och redo att komma ut, det är han INTE". :P

• Peak
    tåg skrev 2013-09-22 10:38:07 följande:
    oj tyckte du? Jag tyckte inte de hade något alls knappt! Skrikandes
  • MissKaos

Skönt att allt var bra! Väl värt kollen att bli lugn

Här hsr det varit någrs långa lite onda s-dr på kvällen och mkt sprattel i magen. Känner utanpå magen att den blir hård. Typ mensvärk av och till. Blev såhär när jag fixade mat och badade sonen. Alvedonen slut. No good!

Goldie skrev 2013-09-22 19:11:22 följande:
    och just ja förresten, på FL skulle barnmorskan först bara känna hur Herr Bebis låg, om han fixerat sig osv... hon kände en stund med fokuserad min (så jag hann bli orolig) och sa sedan "ja alltså jag fattar inte hur han ligger, det är HELT kors och tvärs. men jag kan ju säga dig så mycket som att fixerad och redo att komma ut, det är han INTE". :P

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • tåg
    Peak skrev 2013-09-22 19:19:09 följande:
    oj tyckte du? Jag tyckte inte de hade något alls knappt!

När var du där? Och var du på rätt ställe? På övervåningen? :)
    bf 12/12 med lillebror
  • Ireth81
    Peak skrev 2013-09-22 19:19:09 följande:
    oj tyckte du? Jag tyckte inte de hade något alls knappt! Skrikandes
    Jag tyckte inte heller, men jag var där i onsdags men tyckte de hade mer till "äldre" barn än till bebisar men däremot så ska de ha gjort ändringen nu ngn dag efter jag var där.. Tyckte även det var utplockat på baby avd
Svar på tråden December bebis 2013