• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Hemma. Ordinerad vila. Läkaren verkade inteprecis tycka arbete var ngn bra idé den här graviditeten. Jag försökte med ja, om jag är h emma hela veckan kasne jag kan åka och köpa ett babyskydd. NJAE.. Du kanske kan få barnvakt till din stora och vila. Jahopp.. Får jag kolla ut barnstol på nätet och be gubben åka och handla. Ja, rätt tänkt tydligen...
    påverkad livmodertapp igår, och idag såg CTG ok ut. Men får "mensont" och sdr om jag går längre än 500meter typ. Antagligen kommer detta inte påverka cervix öht. Ska invänta urinodling. Kan vara ngt bakteriellt kanske.
    Personligen tror jag att det är stress -det har varit mkt på jobbet- och trötthet. Typ..

För den som har strl S (amningströjja)
    Jag lär ju hinna med att surfa på tradera mer än vad som är bra för hälsan. Måste börja läsa på "den tomma stolen" som ligger här. Har börjat, men översättningen är.. kass..

http://www.tradera.com/boob-amningstroja-jatteskon-fleecetroja-stl-s--auktion_163201_190233614

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-09-21 14:34:10 följande:
    Hemma. Ordinerad vila. Läkaren verkade inteprecis tycka arbete var ngn bra idé den här graviditeten. Jag försökte med ja, om jag är h emma hela veckan kasne jag kan åka och köpa ett babyskydd. NJAE.. Du kanske kan få barnvakt till din stora och vila. Jahopp.. Får jag kolla ut barnstol på nätet och be gubben åka och handla. Ja, rätt tänkt tydligen...

påverkad livmodertapp igår, och idag såg CTG ok ut. Men får "mensont" och sdr om jag går längre än 500meter typ. Antagligen kommer detta inte påverka cervix öht. Ska invänta urinodling. Kan vara ngt bakteriellt kanske.

Personligen tror jag att det är stress -det har varit mkt på jobbet- och trötthet. Typ..

För den som har strl S (amningströjja)

Jag lär ju hinna med att surfa på tradera mer än vad som är bra för hälsan. Måste börja läsa på "den tomma stolen" som ligger här. Har börjat, men översättningen är.. kass..

www.tradera.com/boob-amningstroja-jatteskon-fleecetroja-stl-s--auktion_163201_190233614

Se till att ta det lugnt nu och sköat om dig ordentligt!
  • Peak
    Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:
    Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!
    OJ! Grattis till er lilla (!) prins! Hoppas han växer som han ska och att allt går bra!!
    MissKaos skrev 2013-09-20 16:28:58 följande:
    Dom har ändrat så det är ingen skillnad mellan första och andra graviditeten längre. JAg frågade BM om det eftersom ajg trodde man gick mindre med andra kotten. Men icke. Det är ett jäkla skutt.. Jag var där 21/9 har tid igen nästa vecka. Onsdag. Vad är det då? *minnesförlust*
    hos oss går man inte lika ofta som omföderska, min bm visade vilka veckor man går som först och omföderska på ett papper hon hade och det är mer sällan för mig som omföderska! Nu kallade de mig i "fel" vecka så jag fick komma lite tätare inpå för att det skulle stämma bättre med de besök man gör! Var där i v 23 (som var för tidigt) nästa i v 26  och nästa besök jag har är i v 30!
  • MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-21 17:22:17 följande:

Go head! JAg tänker inte buda på den..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Goldie

Har haft massa ont i magen och korsryggen idag :( Som mensvärk typ, fast inte allra allra värsta sorten (har haft mensvärk som gör förlossningsont tidigare i livet, och SÅ ont gjorde det inte idag...). tror jag har mer sd också men svårt att säga då det känns som att magen gör ont hela tiden.
    tänkte ringa förlossningen och höra tidigare idag men så blev det bättre. Och nu har det kommit tillbaks. vågar man tänka att det bara är växtvärk? Eller åtminstone vänta till imorgon och se om det går över? Är ensam hemma med dottern som sover nu - mannen har såklart med sig mobil och kan snabbt komma hem om det skulle vara nåt, men vill helst inte störa i onödan när han för en gångs skull får ha något roligt för sig (jag har inte orkat ta så stort ansvar för dottern de senaste månaderna pga graviditet och jobb, och vi har ingen barnpassning i trakten...).

tänker att det borde ju bara vara växtvärk eller förvärkar, är ju bara i v 27 och har inte haft något problem tidigare egentligen.  

• Goldie

och förstår ju såklart att de enda som egentligen kan säga nåt är förlossningen (och jag själv, som vet precis hur jag känner det), men ibland behöver man bara älta sin velighet och oro lite...

skulle egentligen ha jobbat kvällspass på akuten (som en del av utbildningen) idag, men det blev till att omboka det... :( 

Svar på tråden December bebis 2013