• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Goldie skrev 2013-09-21 17:54:45 följande:

Har haft massa ont i magen och korsryggen idag :( Som mensvärk typ, fast inte allra allra värsta sorten (har haft mensvärk som gör förlossningsont tidigare i livet, och SÅ ont gjorde det inte idag...). tror jag har mer sd också men svårt att säga då det känns som att magen gör ont hela tiden.
    tänkte ringa förlossningen och höra tidigare idag men så blev det bättre. Och nu har det kommit tillbaks. vågar man tänka att det bara är växtvärk? Eller åtminstone vänta till imorgon och se om det går över? Är ensam hemma med dottern som sover nu - mannen har såklart med sig mobil och kan snabbt komma hem om det skulle vara nåt, men vill helst inte störa i onödan när han för en gångs skull får ha något roligt för sig (jag har inte orkat ta så stort ansvar för dottern de senaste månaderna pga graviditet och jobb, och vi har ingen barnpassning i trakten...).

tänker att det borde ju bara vara växtvärk eller förvärkar, är ju bara i v 27 och har inte haft något problem tidigare egentligen.  

Ring in! Jag hade inte vågat chansa. Eller testa om det ger sig på alvedon och ett varmt bad. MEN läser du lite bakpt i tråden bland alla inlägg jag har gjort så ser du ju hur dom tog mig på allvar. Och tänk om din livmodertapp blir påverkad? Tänk hur du kommer känna då..
    Till mig sa dom att S-dr kan man ha men gör dom ont är det INTE bra. Och "mensvärk" ska man inte ha i samb med s-dr. Så jag säger ring och prata med dom.. Tror nog hellre din man kommer hem än att det går snett på ngt vis.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Lycka till med det jag med till ulkared. Dom hat uppgraderat bsbysortimentet enl hemsidan..

Ireth81 skrev 2013-09-21 20:44:24 följande:
    Misskaos jag har shoppingförbud hahaha

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-21 20:47:30 följande:

Lycka till med det smile1.gif jag med till ulkared. Dom hat uppgraderat bsbysortimentet enl hemsidan..

Hahaha tack tror inte det kommer gå så bra dock men försöka duger ???? nja jag tyckte det var väldigt utplockat på baby avd (sakerna) och väldigt lite unisex (kläder) o små kläder, men kanske jag som missa var de har babykläderna. Var ju där i onsdags
  • MissKaos

Uppdateringengen gjordes igår.

Ireth81 skrev 2013-09-21 21:48:26 följande:
    Hahaha tack tror inte det kommer gå så bra dock men försöka duger ???? nja jag tyckte det var väldigt utplockat på baby avd (sakerna) och väldigt lite unisex (kläder) o små kläder, men kanske jag som missa var de har babykläderna. Var ju där i onsdags

• Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-21 22:04:30 följande:

Uppdateringengen gjordes igår.

Men ååååhhhh hahahahaha typiskt *tjurar* o jag får inte med maken dit fler gånger
  • Repan

Usch blir orolig för alla dessa sammandragningar som alla har, påverkade tappar och så vidare... hoppas det går bra för alla. Nu är vi ju så långt gångna att överlevnad ska vara rätt säkert men hoppas såklart bebisarna får bakas klart innnan de kommer, de allra flesta åtminstone.

V. 28 idag, +8 kg. Har mycket ont av foglossningen nu, men simmar då och då, varav kanske max 30 minuters krålande med mycket lite sparkande med fötterna, sen ligger jag och flyter för att musklerna ska få slappna av. Håller på med TENS, spikmatta och massage, varma bad, vetekudde och alvedon. Det går okej de flesta dagar, jag får ihop studierna men inte mycket mer, det går dåligt vissa dagar då jag bryter ihop och grinar och det går bra andra dagar då jag till och med kan sitta ett tag på restaurang eller besöka nån butik på stan eller så.

Frun ska iväg utomlands en vecka till familjens sommarhus i sydeuropa, är lite nervös över det. En vecka känns så länge. Jag kommer ju bara vara i v. 30 ungefär men ändå. Hon ska handla mat till hela veckan och städa och så innan hon åker, laga lite mat som kan frysas in till mig osv, så att jag bara behöver tänka på plugget och mig själv. Men är lite nojig ändå. Tänk om jag föder när hon är borta... Suck, hjärnspöken :)

Annars är jag lite peppad på att det är 90 dagar kvar nu. 90 dagar, det känns överkomligt. 

Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Vi är flera som bor i gbg.och hsr bil... ska jag inboxa mitt nr in case of emergency?

Läter rätt vidrigt med dina fogar. Hoppas bebis fixerar sig och att det stablisersrar dina fogar..

Repan skrev 2013-09-22 00:11:41 följande:
    Usch blir orolig för alla dessa sammandragningar som alla har, påverkade tappar och så vidare... hoppas det går bra för alla. Nu är vi ju så långt gångna att överlevnad ska vara rätt säkert men hoppas såklart bebisarna får bakas klart innnan de kommer, de allra flesta åtminstone.

V. 28 idag, +8 kg. Har mycket ont av foglossningen nu, men simmar då och då, varav kanske max 30 minuters krålande med mycket lite sparkande med fötterna, sen ligger jag och flyter för att musklerna ska få slappna av. Håller på med TENS, spikmatta och massage, varma bad, vetekudde och alvedon. Det går okej de flesta dagar, jag får ihop studierna men inte mycket mer, det går dåligt vissa dagar då jag bryter ihop och grinar och det går bra andra dagar då jag till och med kan sitta ett tag på restaurang eller besöka nån butik på stan eller så.

Frun ska iväg utomlands en vecka till familjens sommarhus i sydeuropa, är lite nervös över det. En vecka känns så länge. Jag kommer ju bara vara i v. 30 ungefär men ändå. Hon ska handla mat till hela veckan och städa och så innan hon åker, laga lite mat som kan frysas in till mig osv, så att jag bara behöver tänka på plugget och mig själv. Men är lite nojig ändå. Tänk om jag föder när hon är borta... Suck, hjärnspöken :)

Annars är jag lite peppad på att det är 90 dagar kvar nu. 90 dagar, det känns överkomligt. 

• MissKaos

S-dr kan man ha. Det är rätt normalt ffa för omföderskor och i sista trimestern. Men manska inte ha mensvärk el ont då ska det kollas. Sen kan det bli såhär utsn att det är ngt alls mer än bara förvärkar.. eftersomnmin tapp är opåverkad surar jag nu. Soffan är tråkig. Vill inte missa Ullared! Åh sndra sidan ska kolla vilken v jag är i då. Har man kommit till 34+0 bara.. kommer sitta och sura med sdr till v 42+2 tror jag...

Svar på tråden December bebis 2013