• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • cupcakekiller

Goldie: i sommras var jag 5 juni och sen sist 22/8 och nu idag.. Har frågat min bm om man går mindre med andra gången men hon sa att det var lika många gånger men jag tycker att det känns jättesällan

• MissKaos
    Goldie skrev 2013-09-20 16:11:10 följande:

Det är ju superbra värden på en glukosbelastning, vad härligt att höra!'

Hur ofta får du som också väntar andra barnet träffa din BM? Jag har tid 30/9 och har då inte träffat henne sedan 7 augusti, känns som långt med nästan två månader men det kanske är standard andra gången? 
    Dom har ändrat så det är ingen skillnad mellan första och andra graviditeten längre. JAg frågade BM om det eftersom ajg trodde man gick mindre med andra kotten. Men icke. Det är ett jäkla skutt.. Jag var där 21/9 har tid igen nästa vecka. Onsdag. Vad är det då? *minnesförlust*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Goldie
    MissKaos skrev 2013-09-20 16:28:58 följande:
    Dom har ändrat så det är ingen skillnad mellan första och andra graviditeten längre. JAg frågade BM om det eftersom ajg trodde man gick mindre med andra kotten. Men icke. Det är ett jäkla skutt.. Jag var där 21/9 har tid igen nästa vecka. Onsdag. Vad är det då? *minnesförlust*

Aha, där ser man. 25/9 är det på onsdag... fast du var där sist 21/8 gissar jag? 21/9 är ju i morgon ;)

nu blir det fredagstacos och sedan ligga på soffan! har haft massa sammandragningar hela dagen, som tur är var det få nya patienter på avdelningen där jag praktiserar idag, mest hemgångar, så framåt eftermiddagen var det rätt lite för oss studenter att göra och jag fick lov att gå hem redan vid tre... LYX!    
  • sarak

Magknip från helvetet! Jag har varit på toa, vilat, varit ute och cyklat, druckit vatten... inget hjälper. Tips?!

• MariaOchNiklas

Det är visst skillnad på hur många ggr man går med första och andra barnet. Det sa min bm som jag va till förra veckan. Har räknat på pappret och tror det skiljer 2-3 ggr mindre med andra barnet.

MissKaos skrev 2013-09-20 16:28:58 följande:
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

På sjukan.

Ctg visar regelbundna s-dr. Väntar på läkare nu.

Kan drt hara olika över landet? Min bm sa att det var precis samma numera. Men om ul snantalet skiljet varför skulle inte bm besöken? Konstigt bara i samma land.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Jag kommer gå lika många gånger till BM som jag gjorde första graviditeten (2011/2012)

Jag har fått alla mina tider för den här graviditeten :)

• sarak
    MissKaos skrev 2013-09-20 19:15:40 följande:
    På sjukan.

Kan drt hara olika över landet? Min bm sa att det var precis samma numera. Men om ul snantalet skiljet varför skulle inte bm besöken? Konstigt bara i samma land.

Ajdå. Hoppas allt står rätt till och du får åka hem och vila och fortsätta fredagsmyset.
  • nyttliv85
    På sjukan.

Håller tummar och tår att allt ser fint ut och att ni snart får åka hem igen!
  • Ireth81

På sjukan.

Oj, håller tummarna för dig att du får komma hem och att det bara är ett "falsk" larm..
Svar på tråden December bebis 2013