• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Tvättar några små små plagg.. åhh.. ska någon ha det där lilla lilla på sig?

Har hysterisl lust att städa åå konstiga ställen och typ koka äpplemos. Akut hormonpsykos?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Prins Williams Mamma
    mamma till oliver skrev 2013-09-26 22:12:03 följande:
    Varit på 3/d ultra idag :) o Gud vilken upplevelse :)
    En liten sovande bebis. Fin bild, det blir ett minne för livet.
    William 110428 Jasmine bf 131130
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-27 12:44:24 följande:
    Nää det är hormonerna. Mina bleknade med tiden men nu kommer ny fartstreck. Kliet har jag smörjt för. Påståd hjälpa även mot bristningar men jag vet inte om jag tror på det.
    Svårt med folk som är sådär. Kroppen är viktig, nan ska ta hand om den. Men med målet stt hålla och orka länge tycker jag. Och att försöka ha lite muskler etc men snygg? Min mamma sa alltid ang att data en snygging "i mörker är alla katter grå" ligger mkt i det.
    På fsk har barnen börjst säga tjockis jag blir så sur.. dumskallebajs som sonen kör med annars är bättre.. det är iaf bara ett uttryck för att han är sur på en..
    Japp, och anlag (man har olika elastisk hud helt enkelt). Blir sur på att folk fortfarande försöker utnyttja kvinnors utseendehysteri o sälja massa krämer. Det hjälper mot kliandet helt enkelt.

Jag fick bristningar redan som 12-åring, pubertetshormonerna, och inte var det mina svulstiga a-kupor som gjorde att brösten sprack lite redan då ;)

Synd att inte några på FL faktiskt kollar något så enkelt som wikipedia eller 1177 eller liknande innan de köper krämer för 1000 spänn!

Tänker som du om kroppen, men klart jag blir påverkad av samhället i stort. Ser man hälsosam ut så ser man snygg ut helt enkelt! Nu ska jag njuta av helgen och inte tänka mer på det :) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Peak
    tåg skrev 2013-09-22 19:32:53 följande:
    När var du där? Och var du på rätt ställe? På övervåningen? :)
    bf 12/12 med lillebror

Ireth81 skrev 2013-09-22 19:56:05 följande:
    Jag tyckte inte heller, men jag var där i onsdags men tyckte de hade mer till "äldre" barn än till bebisar men däremot så ska de ha gjort ändringen nu ngn dag efter jag var där.. Tyckte även det var utplockat på baby avd

Jodå på övervåningen! Men det kanske är så att det inte är min stil riktigt, gillar inte en massa tryck,mönster och grälla färger...
  • tåg
    cupcakekiller skrev 2013-09-27 17:13:28 följande:
    V.30 idag! ÄÄÄÄNTLIGEN, snart bebis!

Här är det också vecka 30 idag! Nu kör vi!
    bf 12/12 med lillebror
  • MissKaos

Idag önskar jag mig ett glas rött vin!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Idag gick jag in i v29 och har därmed entrat 3:e trimerstern Vilken magiskt känsla att gå in i sista delen! Som jag sagt tidigare, känns helt overkligt att detta skulle hända mig

På måndag ska vi få se vårt lilla gryn igen via 3D *längtar* och på tisdag är de dax för glukosbelastningen.

Jag har även börjat fundera en del på förlossningen, smärtlindring, värkar osv.. Massa tankar som snurrar..

Har läst lite om Tens, jag fattat inte riktigt vad de innebär. Ngn med erfarenhet och vill dela med sig? För och nackdelar och vad de går ut på?

• Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-27 19:24:29 följande:

Idag önskar jag mig ett glas rött vin!

Har tyvärr inget bra tips på alkoholfritt rött

däremot öl så är Carlsbergs super god
  • MissKaos

Alkoholfritt öl *huuu* är inte så förtjust öht. Dom där alkoholfria vinerna är inget vidate, kall cola är bättre.. men just idag vart jsg så sugen på ett gott smakrikt rött. Och brie.. är väl bsra för att man inte får..

Ireth81 skrev 2013-09-27 21:32:47 följande:
    Har tyvärr inget bra tips på alkoholfritt rött

däremot öl så är Carlsbergs super god

Svar på tråden December bebis 2013