• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky
    siolina skrev 2013-10-03 15:58:39 följande:

Är det någon annan som får ont i brösten av kylan? Mina känns som att någon biter i dem vid minsta lilla promenad. Har inlägg men de hjälper inte. Stoppade in ett par vantar i desperation idag, men det vore skönt om det fanns någon smidigare lösning. Någon som sitter på smarta tips?

Och tror ni denna bröstkänslighet hänger ihop med benägenhet att få mjölkstockning? Hoppas inte, det är min mardröm.

Har också galet ont av minsta lilla kyla, gör allt för att värma dom men det hjälper inte.

Idag fick jag så ont att jag grät i förtvivlan, det gör så förbannat ont!!

Har också funderat om det här betyder att jag lättare får mjölkstockning! Hoppas verkligen inte!
  • nyttliv85
    corky skrev 2013-10-03 21:26:54 följande:
    Har också galet ont av minsta lilla kyla, gör allt för att värma dom men det hjälper inte.
    Idag fick jag så ont att jag grät i förtvivlan, det gör så förbannat ont!!
    Har också funderat om det här betyder att jag lättare får mjölkstockning! Hoppas verkligen inte!

Var på föräldrakurs i veckan, och bm berätta att det finns inlägg av ull på apoteket... kanske kan det vara nått att stoppa i Bh:n så att du får upp lite värme?  
  • corky
    nyttliv85 skrev 2013-10-03 21:34:00 följande:

Var på föräldrakurs i veckan, och bm berätta att det finns inlägg av ull på apoteket... kanske kan det vara nått att stoppa i Bh:n så att du får upp lite värme?  
    Aha, ska förbi Apoteket i morgon, ska se vad de har att erbjuda. Tack för tipset!
  • siolina
    nyttliv85 skrev 2013-10-03 21:34:00 följande:

Jag har redan det men det hjälper tyvärr inte! Och med hela vantar i bh:n ser man ju inte klok ut i. Ok så länge man har jacka, men det känns liksom inte som en långsiktig lösning.
  • sarak
    siolina skrev 2013-10-03 21:45:56 följande:
    Jag har redan det men det hjälper tyvärr inte! Och med hela vantar i bh:n ser man ju inte klok ut i. Ok så länge man har jacka, men det känns liksom inte som en långsiktig lösning.
    Finns ju massor av saker man kan stoppa i vantar och skor som utsträlar värme.
    Tex den här; http://www.axonprofil.se/halsa/heatpacks/handvarmareliten
    Måste vara smidigare än vantar åtminstone. 
  • moruri

Ja, hoppas man iaf hinner komma in i någon form av rutiner innan sambon ska tillbaka till skolan. Vill inte Ferdinand ska börja på dagis än, tycker han kan vänta och börja samtidigt som lillebror sin, men vi får väl se hur det kommer gå. Ferdinand är också väldigt gosig och vill vara med hela tiden, men man kan ju hoppas på att han blir mer och mer sugen på att utforska så han inte blir ledsen över att han måste dela uppmärksamheten.

Igår ringde min hyresvärd, de var för en gång skull positiva och sa att han ska försöka styra upp något så vi kanske kan skriva på kontrakt om en större lägenhet i slutet av månaden. Med inflyttning senast 1 januari! Så jävla lättad! Äntligen!!!!! Är nästan så jag redan vill börja packa :D

Bm besök klockan 14, längtar efter att få höra lillemans hjärta

• Nillis13

MissKaos: också haft ordentliga ilningar där nere sen igår. Nerver som kommer i kläm? Eller är det liten som borrar ner huvudet? Obehagligt!

• mammatilltvå85
    Nillis13 skrev 2013-10-04 11:19:06 följande:
    MissKaos: också haft ordentliga ilningar där nere sen igår. Nerver som kommer i kläm? Eller är det liten som borrar ner huvudet? Obehagligt!
    Det ilar på mig med, jag tror ärligt talat att det är bebisen som ligger och slår/pillar neråt (iaf att mina ilningar beror på det, gäller säkert inte alla).....men vad vet man;=)
  • Nillis13

Mammatilltvå85: du har säkert rätt! :) låter rimligt. Vet du hur din bebis ligger?

• mammatilltvå85
    Nillis13 skrev 2013-10-04 13:01:59 följande:
    Mammatilltvå85: du har säkert rätt! :) låter rimligt. Vet du hur din bebis ligger?

ja hon ligger med huvudet ner, ruckbar hon har sjunkit ganska långt ner sa bm. Känner tydligt ibland hur hon pillar så jag blir kissnödig, haha...då kan det också ila till....
Svar på tråden December bebis 2013