• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Em me

Var hos bm idag, han är nästan fixerad, ligger ganska långt ner och stannar troligen där. Som jag misstänkt. Mitt hb var sådär så fick byta från hemofer till starkare järntabletter. Fick alla papper som ska med till förlossningen med, så nära det känns nu:) 60

Dagar kvar... Hjärtljuden var på 125 typ, troligen sov han. Ååh vad jag längtar efter honom nu!!!

• Ireth81
    MissKaos skrev 2013-10-04 20:06:11 följande:

Söta saker smile1.gif

Svårt låta bli..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Tack

Ja det är ju det hahaha men nu är det slut haha får försöka hejda mig o se vad vi har först haha
  • MissKaos

Samma här.. man gör ju inte åt hur mkt som helst.. mkt att sälja sen dessutom.

Ireth81 skrev 2013-10-04 21:30:02 följande:
    Tack

Ja det är ju det hahaha men nu är det slut haha får försöka hejda mig o se vad vi har först haha

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    Nillis13 skrev 2013-10-04 19:58:21 följande:
    Mammatilltvå85: ja som du säger man vet ju aldrig! Bara att hålla tummarna att den stannar där inne ett bra tag till ;)

Jag mätte i fredags och då såg allt fint ut, har slappnat av lite iaf ;) men födde ju senast i v 32 och det vill man ju helst slippa igen :(
    Skönt att du slipper in och mäta igen!

Skönt att allt såg bra ut!

Varför födde du i v.32 sist? Fanns det någon orsak eller var det som för mig, att det bara startade spontant?

• sarak

God morgon! Ska iväg och testa vattengymnastik. Hoppas att det kan vara skönt! Vanlig dock, finns inte speciell för gravida där jag bor.

• MissKaos

Jag går med på vanlig. Funkar för mig men jag får tänka mig lite för vad jag gör!

sarak skrev 2013-10-05 08:09:45 följande:
    God morgon! Ska iväg och testa vattengymnastik. Hoppas att det kan vara skönt! Vanlig dock, finns inte speciell för gravida där jag bor.

• Nillis13

Mammatilltvå85: ja de hittade aldrig någon orsak, så ingen vet varför?

Hoppas att denna väljer att stanna länge till :)) just nu är man glad för varje vecka som går!

• Nillis13

Förstaförsökaren26: ja nu håller vi tummarna! Förhoppningsvis går allt som det ska! :))

• MissKaos

Sååå kasst humör idag. Känner mig hemsk. Mår lätt illa och ngt känns jättekonstigt i magen. Öm vid framfogen lännd inte som fogen.

Har sockerkakor i ugnen, med äpplebitar i.

Irrationell lust stt packa bb väskan? Irriterad på allt som inte är klart härhemma. Ombygget är om 3 v.

Helt helt galet. Går in i v32 imorgon och har iu blivit tillsagd att pkanera för övertid!

Svar på tråden December bebis 2013