• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Missk: ja jag har en vän i Norge. Kanske ska kolla med honom. Han har också två småbarn så han lär ju kanske veta vilken det är. Tack för tipset

• Repan

MissKaos: ja det är tur! Om det nu går, vet inget om hennes fertilitet men chanserna är såklart ganska goda. Det med att fogar blir värre har jag läst mig till så om det ska bli fler än två barn här så blir det nog inte jag som bär - jag vill helst inte göra om detta, mkt slitsamt för oss båda! Men om hon också får foglossning får vi väl singla slant ;)

• Repan
    mammatilltvå85 skrev 2013-10-02 21:29:28 följande:

Frågade min bm om mensvärk idag. Hon sa att mensvärk ihop med sd är förvärkar men "bara" mensvärk utan sd är att det drar i ligamenten och livmodertappen...typ.

Asbra information! Tack!
  • moruri

Missk: ja jag har en vän i Norge. Kanske ska kolla med honom. Han har också två småbarn så han lär ju kanske veta vilken det är. Tack för tipset

• MissKaos

Eller försöka med två ägg.. fast ni inseminerar i naturlig cykek va? Då hår det ju inte göra så.. det är bara att hoppas hon är en sån som jar lätt att bli och vara gravid.

Här är detta sista graviditeten. Känns sorgligt. Aldrig mer.

Repan skrev 2013-10-02 21:47:24 följande:
    MissKaos: ja det är tur! Om det nu går, vet inget om hennes fertilitet men chanserna är såklart ganska goda. Det med att fogar blir värre har jag läst mig till så om det ska bli fler än två barn här så blir det nog inte jag som bär - jag vill helst inte göra om detta, mkt slitsamt för oss båda! Men om hon också får foglossning får vi väl singla slant ;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Lina1990

Mammatilltvå85: så sålänge man inte har kraftig mensvärk samtidigt som sammandragningar så är det ingen fara?

• siolina
    MissKaos skrev 2013-10-03 08:48:08 följande:
    Eller försöka med två ägg.. fast ni inseminerar i naturlig cykek va? Då hår det ju inte göra så.. det är bara att hoppas hon är en sån som jar lätt att bli och vara gravid.
    Jag tycker också det är sorgligt, fast det är första gången för mig. Om vi mot all förmodan (ålder, pengar och krånglighetsnivå talar emot) så blir det nog min sambo som får bära. Hon verkar ha lättare att bli gravid än jag. Men det värsta är nog att vi inte riktigt kan bestämma själva om vi vill ha ett tredje barn. Fast så är det ju när man behöver hjälp med assisterad befruktning och vi är ju väldigt glada och tacksamma över de (snart) två barn vi kunnat göra.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-10-03 08:48:08 följande:
    Ah nej vi gör ingen provrörsbefruktning, det är en väldigt dyr och omständlig process om man inte behöver den. Insemination är bra mycket lättare. Sen kan man ju boosta den med pergotime om man vill men tvillinggraviditeter är ju inte direkt lättare (och chansen att få det om man nu skulle vilja ha är ändå knappt 10 % i det fallet) och så vidare.

Vi kommer försöka med syskon i malmö sedan eftersom göteborg inte erbjuder det öht även om man är privatbetalande (såvida man inte är hetero och har egen sperma).

Om hon inte kan bli gravid så försöker vi ett tag iaf, men annars ställer jag givetvis upp igen. Jag sörjer dock inte alls just nu vid tanken p åatt aldrig vara gravid igen, jag vill ha barn, inte så intresserad av graviditeten som så ;) 
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013