• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nillis13

Mammatilltvå85: ja, har också för mig att det var efter v 30 nån gång. Mina två första fixerade sig väldigt tidigt, det blev tunga veckor sen fram till förlossningen :-/

Ska bli kul att se hur den här ligger sen, var också på ul i fredags och då var huvudet iaf nedåt ;)

Visst har du också varit inne och mätt tappen? Ser det bra ut?

• Nillis13

Förstaförsökaren26: när lämnade du in pappren? Söker du HP? Ja FK är ju mer än lovligt sega :-/ men de brukar väl ha 30 dgr handläggningstid.

• Förstaförsökaren26

Nillis13 - jag ansökte den 29 aug. Ringde så sent som i måndags å då hade de inte ens börjat med mitt ärende! Tanken är att jag ska gå hem om ca 12 dagar så det börjar bli ont om tid :(

• MissKaos

Vad fin du är!

Fk ja. Hmm vad ska man säga?

Sokkerflikkan skrev 2013-10-04 15:40:09 följande:
    Hejhej,

Tänkte bjuda på en suddig bild från igår vi är en bit in i V 31.

Det börjar verkligen kännas att man är gravid. Sover uruselt och babyn verkar föredra då jag är helt stilla. Vid rörelser eller minsta ansträngning är det som att den vill bryta sig ut.

Här börjar jag också misstänka att baby börjat borra ner sig i bäckenet. För nu har jag blivit tvungen att springa på toa stup i ett och av och till måste jag stanna upp bara för att knipa. För annars känns det som att baby ska falla ut.

Men till något positivt så har fk äntligen beslutat om min föräldrapenning vilket tog år och dar. Men det blev mycket bättre än vad jag vågade hoppas på så det va lite kul :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    Nillis13 skrev 2013-10-04 17:19:46 följande:
    Mammatilltvå85: ja, har också för mig att det var efter v 30 nån gång. Mina två första fixerade sig väldigt tidigt, det blev tunga veckor sen fram till förlossningen :-/
    Ska bli kul att se hur den här ligger sen, var också på ul i fredags och då var huvudet iaf nedåt ;)

Visst har du också varit inne och mätt tappen? Ser det bra ut?

Jag har mätt tappen så många ggr att jag tappat räkningen nu haha. Men efter att jag fick kortison mätte de en gång till och nu har jag inga planerade mätningar utan jag tänker inte komma tillbaka förrän det är dags att föda=)

Den är lite påverkad, lite förkortad och öppnad inifrån men så kan man ju gå länge. Med yngsta sonen var tappen helt opåverkad i v.31 trots massa sd, sen mättes inget mer och vips startade förlossningen på allvar i v.34+0 och då stoppar de inget.

Återstår att se hur det blir denna gång. Känns verkligen som en slump när det väl "startar" och mina vanliga sd plötsligt övergår till värkar som har riktig effekt...    
  • Nillis13

Förstaförsökaren26: jisses! Ja då förstår jag att du börjar bli stressad :( du kke kan ringa och stressa på de ytterligare?

Själv sitter jag och ska fylla i sjukskrivn papper och inte utan att man får lite Ågren när man vet hur sega de är... Sen verkar det ju vara lottning som avgör om man får pengar eller inte. Blä. Hade önskat att jag kunnat jobba hela tiden ut i stället!

• Nillis13

Mammatilltvå85: ja som du säger man vet ju aldrig! Bara att hålla tummarna att den stannar där inne ett bra tag till ;)

Jag mätte i fredags och då såg allt fint ut, har slappnat av lite iaf ;) men födde ju senast i v 32 och det vill man ju helst slippa igen :(

Skönt att du slipper in och mäta igen!

• MissKaos

Söta saker

Svårt låta bli..

Ireth81 skrev 2013-10-04 18:01:35 följande:
    Jag kunde inte låta bli trots shopping förbud haha men nöjd blev jag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Här har vi ett överrörligt barn :) Igen!

Tror inte den här bebben fixerar sig heller. Min första for runt i magen som bara den ända fram till förlossningen.

Den här vänder och snurrar runt flera gånger per dag. Jag har väl mycket fostervatten som de kan simma runt i.

Vi får väl se om det blir vändningsförsök även denna gång.

Svar på tråden December bebis 2013