• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Babyskyddet mådte monteras i bilen ja..

Bm papper hade man ju sist. Tror dom kommer åt journalen ftån sjukhuset. Bm kommer ju in i deras..

Åh låter som att du med har boahormonpåslag.

Jag vill se ngn film men har ingen. En ny HP hade vsrit lagom nu.

moruri skrev 2013-10-05 16:35:27 följande:
    Babyskydd? Papper från Bm! :)

Själv njuter jag lite av blåsvädret och den gråa himmelen. Gjort goda baguetter och myser med ljus inne. Vill verkligen sticka mössor åt hela familjen men har inget garn hemma :( . Får väl underhålla mig med att baka något senare istället!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Dricka står högst upp på listan att packa i BB-väskan hos mig!!

Jag har fobi för sjukhusvatten och dricka...

Godis stoppade jag i sist men åt varken mat eller godis på ca 60 timmar förra förlossningen så det känns onödigt...

• MissKaos

Jag drack pripps energidryck. Ska slänga i geler som jag kör med på långlopp.. och gainobarer efteråt två mackor var ju ett skämt man vart ju hungrig! Sportflaska för det är lättare att dricka ur. Bm sa efter fl att jag var noga med mitt vatten.. törstig efteråt med och då var den vra när man låg i sängenno ammade.

Godis till msken? Bm? Efteråt?

FiaFunderar skrev 2013-10-05 18:13:12 följande:
    Dricka står högst upp på listan att packa i BB-väskan hos mig!!

Jag har fobi för sjukhusvatten och dricka...

Godis stoppade jag i sist men åt varken mat eller godis på ca 60 timmar förra förlossningen så det känns onödigt...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Åt inte heller nå av allt gotta jag stoppat ner. Men man vet ju aldrig ;). Maten jag fick där var ju verkligen ett skämt. Men svårt att packa mat när man inte vet när den behagar komma. Bäst att bara låta karln springa iväg och köpa något. Alla dess restauranger runt Malmö sjukhus, bara att välja, thai? Pizza? Indiskt. Haha!

• sarak
    MissKaos skrev 2013-10-05 09:02:54 följande:
    Jag går med på vanlig. Funkar för mig men jag får tänka mig lite för vad jag gör!
    Det var kul! Jag och ett gäng tanter, haha. Hade någon sagt till mig för ett halv år sen att jag skulle uppskatta vattengymnastik hade jag skrattat ihjäl mig. Nu passade jag bra in med mina stödstrumpor Kommer definitivt att fortsätta
  • MissKaos

Haha precis!

sarak skrev 2013-10-05 21:49:11 följande:
    Det var kul! Jag och ett gäng tanter, haha. Hade någon sagt till mig för ett halv år sen att jag skulle uppskatta vattengymnastik hade jag skrattat ihjäl mig. Nu passade jag bra in med mina stödstrumpor Kommer definitivt att fortsätta

• Tuttiluttan

Jösses va jag är trött o slö idag! Va på Jerry Williams konsert igår, känns som värsta bakfyllan och endast Loka intaget under kvällen!

Undra då hur dagen efter blir när man väl kan dricka de där Goa glaset vin :O

• Felinne

Tuttiluttan: Jag är också helt sjukt trött idag. Har hållit igång med att röja och jag antar att det tät lite mer på kroppen nu när jag har några extrakilo att släpa på..

Nu har vi ialla fall inhandlat en vagn. Det blev en begagnad Brio Go. Känns superbra att kunna checka av en sak på listan. Har tänkt se om vi kan hitta ett babyskydd som passar till vagnen också. Verkar smidigt. Vi har funderat lite på bärselar också men efter att ha börjat läsa lite om det känns det plötsligt mycket svårare. Har ni några erfarenheter av bärselar? Märken/Modeller? Bärsjal är säkert också jättebra men inte aktuellt då varken jag eller min man vill ha det.

• MissKaos

Kolla hur länge en bebis kan sitta i babyskyddet bara. Det är ju inte det bästa för ryggen..

Testat bb. Vägrar använda! Obekvämt för den som bär och inte bra för bebisryggen.

Gillar de ergonomiska selarna som liknar sjalar bättre och har köpt en. Tror man vänjer sig vid det man väljer. Sjal använde jag mkt till Isak och där kom jag på en sak till till bb väskan! Patapoum ergo mfl tror jag är bra val finns ju massor. Djungel!

Lastat ut och fyllt vår ena soffa med prylar. Jössed. 20tradera auktioner.. fotografering och vägning imorgon!

Felinne skrev 2013-10-06 14:05:20 följande:
    Tuttiluttan: Jag är också helt sjukt trött idag. Har hållit igång med att röja och jag antar att det tät lite mer på kroppen nu när jag har några extrakilo att släpa på..

Nu har vi ialla fall inhandlat en vagn. Det blev en begagnad Brio Go. Känns superbra att kunna checka av en sak på listan. Har tänkt se om vi kan hitta ett babyskydd som passar till vagnen också. Verkar smidigt. Vi har funderat lite på bärselar också men efter att ha börjat läsa lite om det känns det plötsligt mycket svårare. Har ni några erfarenheter av bärselar? Märken/Modeller? Bärsjal är säkert också jättebra men inte aktuellt då varken jag eller min man vill ha det.

• MariaOchNiklas

Menar du att man inte ska ha babyskydd som barnet åker i bilen som även är lätt att bara klicka i vagn chassiet? Eller så förstod jag inte vad du mena?

MissKaos skrev 2013-10-06 15:24:22 följande:
    Kolla hur länge en bebis kan sitta i babyskyddet bara. Det är ju inte det bästa för ryggen.. Testat bb. Vägrar använda! Obekvämt för den som bär och inte bra för bebisryggen. Gillar de ergonomiska selarna som liknar sjalar bättre och har köpt en. Tror man vänjer sig vid det man väljer. Sjal använde jag mkt till Isak och där kom jag på en sak till till bb väskan! Patapoum ergo mfl tror jag är bra val finns ju massor. Djungel! Lastat ut och fyllt vår ena soffa med prylar. Jössed. 20tradera auktioner.. fotografering och vägning imorgon!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013