• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Greywolf - ja, men Ellerhur! Kan inte riktigt förstå att jag faktist ska få ett barn å att det kan ska när som helst! Helt galet va snabbt tiden har gått när man tänker efter :)

• Nov13

Lycka till Sarak! Vart ska du föda?
    Och stort grattis fröken Ö!
    Vad härligt!!

• Nov13

Här släppte ännu lite slemmpropp imorse efter en natt och framförallt morgon med onda sd. Så nog tusan gjorde basilikablandningen lite verkan hos mig.
    Ser därför mycket fram emot kontrollen idag, tror det är nära nu, känns som att det kommer att starta under dagen/natten.

• Em me

Lycka till sarak!!!!

Stort grattis fröken ö!!!!

Avis är jag på er!, en vecka kvar till bf.. Försöker tänka övertid men... Ni vet:)

• greywolf
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-26 06:58:16 följande:
    Greywolf - ja, men Ellerhur! Kan inte riktigt förstå att jag faktist ska få ett barn å att det kan ska när som helst! Helt galet va snabbt tiden har gått när man tänker efter :)

Ja nu när man tänker efter har ju tiden gått rätt fort, iaf såhär på slutet. Men de första månaderna, oj vad segt jag tyckte det gick.

Men samtidigt.. nu har jag precis slutat jobba och vad gör jag om dagarna? Går och väntar trots att jag egentligen har veckor kvar! det kan inte vara bra för hälsan..
  • FiaFunderar

Var hos BM nyss.

Jag berättade för henne hur dåligt jag mår. Smärtan i höfterna, kräkningar på morgonen, kräks VARJE natt, kan knappt äta (gått ner 1,5 kilo nu på 2 veckor), halsbrännan som nästan tar livet av mig och att jag är så svimfärdig hela tiden för att jag får i mig så lite mat och sover så dåligt...

Hennes kommentar var: "Vad synd att du ska behöva må dåligt! Men bebisen mår bra i alla fall... Vi syns den 11/12..."

Hon ville inte göra en undersökning för det "är för tidigt att kolla"... Jag är i vecka 38 med 18 dagar kvar till BF. Och hinnsvepning var det inte tal om. Det görs inte förän vecka 41...

Usch vad tjurig jag känner mig nu!!

• MissKaos

Hejja Sarak!

sarak skrev 2013-11-26 05:21:24 följande:
    Vattnet har gått!! Haft oregelbundna sammandragningar i natt. Strax före 5 gick vattnet. Starkare värkar nu. Tid på förlossningen 9.30. Galet spännande!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Grattis! Åh så härligt

Även här känns det som att det där åka in och föda händer andra inte mig.

På väg till psykologen sen gymmet. Och börjar få nojan att bebisen ska frysa.. vill ha en varmare overall till bilåkning etc. -7 idag på morgonen.

Fröken Ö skrev 2013-11-26 06:09:02 följande:
    Tänkte bara kika in och säga att igår natt födde jag min son, i vecka 37+5. Vattnet gick i söndags och vi vart inlagda kl 14.00, kl 21.00 var jag öppen helt men lillen ville inte ner så jag fick inte börja krysta förrens vid 04.00, men då gick det undan! Hade en jätte bra förlossning, trots att det drog ut på tiden!

Lycka till allihopa! Är helt underbart att ha blivit mamma! Många kramar

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kram!! Stackare. Jag är desperat att få ut knodden och jag mår ju ok..

Ring förlossnibgen med och gråt! Kan inte skada

FiaFunderar skrev 2013-11-26 09:25:09 följande:
    Var hos BM nyss.

Jag berättade för henne hur dåligt jag mår. Smärtan i höfterna, kräkningar på morgonen, kräks VARJE natt, kan knappt äta (gått ner 1,5 kilo nu på 2 veckor), halsbrännan som nästan tar livet av mig och att jag är så svimfärdig hela tiden för att jag får i mig så lite mat och sover så dåligt...

Hennes kommentar var: "Vad synd att du ska behöva må dåligt! Men bebisen mår bra i alla fall... Vi syns den 11/12..."

Hon ville inte göra en undersökning för det "är för tidigt att kolla"... Jag är i vecka 38 med 18 dagar kvar till BF. Och hinnsvepning var det inte tal om. Det görs inte förän vecka 41...

Usch vad tjurig jag känner mig nu!!

Svar på tråden December bebis 2013