• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Vad har du att förlora?

FiaFunderar skrev 2013-11-26 13:04:26 följande:
    Jag kanske får höra av mig till Linköping istället då :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    greywolf skrev 2013-11-26 14:50:15 följande:

Det kanske kan vara värt att ringa för att få någon annans uppfattning? Har du bara Norrköping som alternativ att föda på? Hur långt är det till Lin?
    Hur funkar sånt där?

Jag tillhör ju Norrköpings kommun. Jag har typ 2 mil till det sjukhuset.

Till Linköpings sjukhus har jag ca 3 mil. Får man välja hur som helst?
  • Nov13

Någon som vet om en hinnsvepningen har större chans att fungera om det har börjat blöda? Blödde rätt ordentligt efter och har haft några fruktansvärda förvärkar (riktiga värkar?)

Var iaf öppen ca 3,5cm och tappen var mjuk och något kortare än 1,5 cm. Har ju ganska ont nu så hoppas på det bästa.

I annat fall tar dom hål på hinnorna på torsdag och på så sätt sätter igång det :)

• Repan

Fattar inte hur ni alla kan kolla er egen tapp osv - bara jag som är jätteöm i slidan? Svullen o öm som tusan, inte tal om att gräva runt där alls.

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-11-26 16:15:02 följande:
    Hur funkar sånt där?
    Jag tillhör ju Norrköpings kommun. Jag har typ 2 mil till det sjukhuset.
    Till Linköpings sjukhus har jag ca 3 mil. Får man välja hur som helst?

Man har ju rätt att välja var man får vård. MEN om det är fullt så har dom rätt att skicka dig vidare.

Ringa kan ingen hindra dig ifrån..

JObbar era MVC sköteskor inne på Fl med? Det låter som ett ovanligt system?    
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-11-26 16:46:55 följande:
    Fattar inte hur ni alla kan kolla er egen tapp osv - bara jag som är jätteöm i slidan? Svullen o öm som tusan, inte tal om att gräva runt där alls.

Jag är inte det minsta öm där... Att NÅ däremot är en annan historia. Men när man väl hittade tappen en gång så blev det ju lite lättare sedan.  Sen är ju frågan om jag känner rätt. Skulle inte våga peta in ett finger i själva tappen dock..
  • MissKaos

Föresten. Vid närmre eftertanke: Nej man kan ju bara välja inom sitt eget område/region eller vad det kallas.. Vi tar ju tex inte emot pt från ett annan landsting om inte det landstinget betalar för pt vård.. Däremot svarar man ju alltid i tfn... Här (göteobrg) väljer som liga att åka till Varberg och föda. Själv kände jag att resan till Östra härifrån (5min med bil) var precis vad jag stod ut med med värkar.

• moruri

Vad jag har förstått får man föda precis vart i Sverige man vill oavsett vart man bor. Enda gången de kan neka är om det inte finns plats och då skickar de er till närmaste sjukhus.

• Felinne
    moruri skrev 2013-11-26 17:22:35 följande:
    Vad jag har förstått får man föda precis vart i Sverige man vill oavsett vart man bor. Enda gången de kan neka är om det inte finns plats och då skickar de er till närmaste sjukhus.
    Naturligtvis måste det vara så. Det vore ju absurt om jag är på resa långt från mitt eget landsting och behöver ha vård och blir nekad till det om det finns plats. 
  • Lina1990

Repan: jag är öm känns som nån sparkat mig mellan benen!! :p är inte där o rotar heller

Svar på tråden December bebis 2013