• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • greywolf
    FiaFunderar skrev 2013-11-26 09:25:09 följande:
    Var hos BM nyss.

Jag berättade för henne hur dåligt jag mår. Smärtan i höfterna, kräkningar på morgonen, kräks VARJE natt, kan knappt äta (gått ner 1,5 kilo nu på 2 veckor), halsbrännan som nästan tar livet av mig och att jag är så svimfärdig hela tiden för att jag får i mig så lite mat och sover så dåligt...

Hennes kommentar var: "Vad synd att du ska behöva må dåligt! Men bebisen mår bra i alla fall... Vi syns den 11/12..."

Hon ville inte göra en undersökning för det "är för tidigt att kolla"... Jag är i vecka 38 med 18 dagar kvar till BF. Och hinnsvepning var det inte tal om. Det görs inte förän vecka 41...

Usch vad tjurig jag känner mig nu!!

Vad konstigt, och inte vidare empatiskt heller vad det låter som. Varför görs inte hinnsvepning förrän så sent? Vilket landsting tillhör du?
  • Em me

Min mor födde syrran 4 dagar tidigare och mig ännu tidigare... Hoppas det ökar mina odds, jag vill träffa det lilla livet i min mage! Vill lära känna honom!

Hade en väninna här igår som med båda barnen dagen innan gått en rejäl runda samt sprungit i trappor, kanske finns där sanning i myten ändå;) jag har inte testat något än..

• FiaFunderar
    greywolf skrev 2013-11-26 09:32:33 följande:

Vad konstigt, och inte vidare empatiskt heller vad det låter som. Varför görs inte hinnsvepning förrän så sent? Vilket landsting tillhör du?
    Norrköping
  • Nillis13

Sarak: vilka underbara nyheter! Stort lycka till nu!! :))

Fröken Ö: åh så myysigt! Jätte grattis till lilla pojken! Vad skönt att du fick en bra förlossning :)

• Felinne
    Fröken Ö skrev 2013-11-26 06:09:02 följande:

Tänkte bara kika in och säga att igår natt födde jag min son, i vecka 37+5. Vattnet gick i söndags och vi vart inlagda kl 14.00, kl 21.00 var jag öppen helt men lillen ville inte ner så jag fick inte börja krysta förrens vid 04.00, men då gick det undan! Hade en jätte bra förlossning, trots att det drog ut på tiden!

Lycka till allihopa! Är helt underbart att ha blivit mamma! Många kramar

Vad härligt! Stort grattis till dig och resten av familjen
  • Fjonkis

Bf imorgon enligt min ägglosssning. Bf om 8 dagar enligt rul. Om en vecka blir det hinnsvepning om den inte kommit. Känns nervöst.

• Äntligengravid

Hemma från bedömningsmottagningen nu. Bebisen låg igen med huvudet neråt så slapp vändning iaf. Ingen igångsättning idag men ska tillbaka på torsdag och sen om jag är mer redo då. Hoppas pillandet gjorde nån nytta iaf. Och att hon ligger kvar med huvudet ner. Hade en värk i natt som gjorde vansinnigt ont i natt. Men bara en enda. Men hann ju få upp hoppet lite iaf

• cupcakekiller

FiaFunderar: konstigt att hinnsvepning görs så sent hos er, jag bor i linköping och ska få en den 3/12 då jag är i 38+4 och jag behövde inte tjata alls.. Trodde att samma regler gällde i hela östergötland

• FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-11-26 13:02:07 följande:

FiaFunderar: konstigt att hinnsvepning görs så sent hos er, jag bor i linköping och ska få en den 3/12 då jag är i 38+4 och jag behövde inte tjata alls.. Trodde att samma regler gällde i hela östergötland

Jag kanske får höra av mig till Linköping istället då :)
  • greywolf
    FiaFunderar skrev 2013-11-26 09:34:54 följande:
    Norrköping

Har du ringt förlossningen som miss kaos föreslog? De kanske ger något annat tips/instruktion..
Svar på tråden December bebis 2013