• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak
    Plopps80 skrev 2013-11-26 18:55:34 följande:
    Jag kämpade på med värkar var tredje minut från Göteborg till en ort utanför Varberg där vi lämnade dottern och sedan vidare till varbergs sjukhus. Efter min fruktansvärda upplevelse på östra var det värt allt att ta sig hit. Bara förlossningssängen var värt allt. På östra har de stenhårda britsar här mjuka sängar med blommiga lakan som luktar sköljmedel. Personalen är ljuvlig. På Bb finns familjerum där syskon och pappa får sova över i. Alla har egna rum med sköna sängar och platt-Tv. På östra vill de att man åker hem så fort det bara är möjligt. Här tycker de man ska stanna tills amningen kommit igång och de anser att man behöver vila upp sig. Jag hade betalat pengar för att få föda här. Det är lyx!

Är det så bra? Vi har valt Varberg denna gång, haft Halmstad innan som också är kanon! Det blir Varberg denna gång för läkarna därifrån kommer till vår mvc och jag ska ev bli igångsatt så då känns det rätt att välja Varberg.
  • MissKaos

Under aktivt vörkarbetevjs. Men starta ngt?

Jag instruerade spinning till två v flrr beräknat med sonen. Han kom på bf+16..

Gick på ett spinning intervall aktivio idag. Ingen förlossning i sikte.. har kört spinning och gym flera ggr/v både denna och flrra graven. bar runt på två gsrderober förra vecksn. Tunga as. Fick släpa dom på ryggen.

Inget resultat..

Pepparkakor och te är det jag tror mest på

Te är ju ofarliga och hallanblaste m kanel ich nejlika är gott..

[quote=71787675][quote-ni.ck]islandpeak skrev 2013-11-26 20:21:21 följande:[/quote-nick]Det enda som är bevisat är att det du stoppar i dig inte påverkar processen. Sen att det är tron som avgör när det sker kommer nog inte kunna att bevisas. Fysisk aktivitet känns logiskt då det är det som rekommenderas vid tex vattenavgång men i fa värkar, utdraget värkarbete eller att röra på sig under värkarbetet. Att stå upp och röra sig under värkarbetet påskyndar förloppet plus att gravitationen gör sitt. Men vem är jag att avgöra? Alla gör som de vill, jag skulle dock aldrig stoppa i mig nåt som smakar skit för att något kanske ska hända, något som kroppen redan verkat bestämma själv.. Njuter hellre, tar det lugnt, softar med mina barn, äter gött sista tiden innan extrakilona ska väck och koncentrerar mig på vad som komma skall. Men underhållande är ett bra ord för att läsa om alla metoder och teorier :)[/quote]

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Dricker hallonbladste bara, men inte för jag tror att det sätter igång något utan för jag tror det minskar blödningen och förkortar läketiden.

• Repan
    greywolf skrev 2013-11-26 20:32:19 följande:

För mig har hallonbladsteet blivit en sport, och en ritual. Det är en del av min mentala förberedelse även om jag innerst inne är väldigt skeptisk till någon igångsättningsmetod hemmavid. Förutom cykeltur i terräng som satte igång min väninnas båda förlossningar, 3 v tidigt båda gångerna. Men nu är jag bra trött och less, foglossningarna gör att jag knappt kan gå mer än ett tjugotal meter innan det hugger, ilar och strålar. Som om bebisen protesterar mot all typ av fysisk aktivitet. Och så kämpar jag med namn massor. Har plöjt tusentals namnlistor och avfärdar i princip alla jag kommer över, helt hopplöst är det. Vet ni alla vad ni ska namnge era barn? Ni som inte vet kön, har ni ett flick- respektive pojknamn ni väntar på att välja mellan?

Ja vi har en lista med kanske 15 namn typ och två mer favoriter till båda könen :)
  • Cecilialia
    moruri skrev 2013-11-26 20:41:21 följande:
    Dricker hallonbladste bara, men inte för jag tror att det sätter igång något utan för jag tror det minskar blödningen och förkortar läketiden.
    Åh kära nån, jag har också druckit hallonblads-te ett tag nu. Men fick sluta för jag hade den värsta natten i mitt liv för några nätter sen. Så hemska sammandragningar att jag inte kunde andas. Vart helt svettig.. Fick lägga ner teet. Hoppas på en smidig förlossning ändå haha.
  • greywolf

Repan, 15 namn, inte dåligt!! Jag har två flicknamn som känns ok, inte bra. inga pojknamn. Och jag är rätt säker på pojke. Suck.. Islandpeak, jag blir liksom arg av de här jäkla foglossningarna. Arg över min handikapphet! Jag kan knappt förstå hur jag har kunnat hålla mig från att ta reda på könet. Vi har väntat enbart för att min sambo ville det, vi tog reda på könet förra gången. Hur har ni andra klarat er? Eller var det givet att det skulle få bli en överraskning dagen d?

• FiaFunderar

Vi har två namn. Antagligen är det en flicka och hon kommer heta Lisen

Skulle det ändå komma ut ett barn med pillesnopp så blir det en Didrik :)

• islandpeak

[quote=71787918][quote-nick]MissKaos skrev 2013-11-26 20:40:43 följande:[/quote-nick]Under aktivt vörkarbetevjs. Men starta ngt? Jag instruerade spinning till två v flrr beräknat med sonen. Han kom på bf+16.. Gick på ett spinning intervall aktivio idag. Ingen förlossning i sikte.. har kört spinning och gym flera ggr/v både denna och flrra graven. bar runt på två gsrderober förra vecksn. Tunga as. Fick släpa dom på ryggen. Inget resultat.. Pepparkakor och te är det jag tror mest på Te är ju ofarliga och hallanblaste m kanel ich nejlika är gott.. Lätt te och pepparkakor!!! Det hjälper mot allt ;)

• islandpeak
    greywolf skrev 2013-11-26 20:51:38 följande:
    Repan, 15 namn, inte dåligt!! Jag har två flicknamn som känns ok, inte bra. inga pojknamn. Och jag är rätt säker på pojke. Suck.. Islandpeak, jag blir liksom arg av de här jäkla foglossningarna. Arg över min handikapphet! Jag kan knappt förstå hur jag har kunnat hålla mig från att ta reda på könet. Vi har väntat enbart för att min sambo ville det, vi tog reda på könet förra gången. Hur har ni andra klarat er? Eller var det givet att det skulle få bli en överraskning dagen d?

Jag blir också arg och sur för att jag inte kan röra mig, sova eller göra nåt alls .. Min man föreslog att vi skulle åka till Gekås i veckan och fixa alla julklappar, jag höll på att börja lipa... Jag fixar inte det! Då vi har två pojkar så skulle jag kunna tänka mig att ta reda på könet, men mannen vill inte.. Så jag bet ihop :)
  • MissKaos

Försöker nu Tala ungen tillrätta. Hot. Mutor. Kom ut annars äter jag ngt adäckligt då fostervatten smakar pecka. Kom uuut ska ci pussa dig. Ny nalle? Nintendo? Bröstmjölk? Storebror längtar efter dig...

Inget funkar.

Imorgon 10dgr till bf. 24dgr kvar mao..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013