• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Mer slempropp under hela dagen. Känner dock inga sammandragningar alls. Lite ont i ländryggen. Kanske bara dammsugit för mycket? Svårt att veta. Borde packa klart förlossningsväskan men får hjärnsläpp så fort jag ska ta tag i det.

• sarak

Plopps - Vilken goding. Blir både sugen och livrädd när jag tänker på att jag ska få en alldeles egen <3

• FiaFunderar

Usch jag blir verkligen deprimerad av att läsa detta:
    " När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Om du är omföderska föder du statistiskt sett ditt barn två till tre dagar tidigare"

För jag antar att man statistiskt sett föder sitt andra barn två till tre dagar tidigare än Första barnet...

Jag gick över 15 dagar sist :(   

• MissKaos

Det är du och jag då...

FiaFunderar skrev 2013-11-25 17:43:52 följande:
    Usch jag blir verkligen deprimerad av att läsa detta:

" När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Om du är omföderska föder du statistiskt sett ditt barn två till tre dagar tidigare"

För jag antar att man statistiskt sett föder sitt andra barn två till tre dagar tidigare än Första barnet...

Jag gick över 15 dagar sist :(   

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • greywolf

Heja!! Låter lovande =D

Nov13 skrev 2013-11-25 15:33:33 följande:
    Häxbryggden eller inte men nyss gick en bit av slemmisen. Kan inte varit något annat då vi inte färdknäppt på några dagar nu (har ju varit osäker innan om det varit slem eller rester).

Slempropp är väl ett bra tecken på att det är på rätt väg? Avis på er som har börjat se saker hända!!
    sarak skrev 2013-11-25 17:26:48 följande:
    Mer slempropp under hela dagen. Känner dock inga sammandragningar alls. Lite ont i ländryggen. Kanske bara dammsugit för mycket? Svårt att veta. Borde packa klart förlossningsväskan men får hjärnsläpp så fort jag ska ta tag i det.

• greywolf

Det var kanske inte så roligt men det låter rätt komiskt som du beskriver det! Mitt vatten, de få dropparna jag hade kvar, sipprade ut ganska sent under förlossningen. Var nog bara någon eller några timmar innan hon föddes. Nu har jag köpt hallonbladste och dricker min andra kopp för dagen. Det står att man ska ha 1-2 tsk per kopp, jag har nog 3-4 msk per kopp av de där fluffiga bladkrossen..... Hoppas det inte är farligt att "överdosera"...

Äntligengravid skrev 2013-11-25 15:51:44 följande:
    Det är  väl inte precis jättevanligt att förlossningen startar med vattenavgång. Med min första gjorde det. Vaknade på natten och nåt fick mig att flyga upp ur sängen. Hann över tröskeln till hallen sen sa det splash. Jsg har väldigt mycket fostervatten så det blev rejält blött. Fick stoppa en blöja i trosorna Hade som tur var större blöjor kvar sedan mitt bonusbarn var i blöjålder. Satt på en sopsäck i bilen. Det gick bra till vi klev ur bilen utanför förlossningen. Då sa det splash igen och hela byxorna var genomblöta och ända ner i skorna. Det plaskade fint när vi kom in på förlossningen Med barn nummer två och tre fick dom ta hål på vattnet

• greywolf

Och jag med... om det där stämmer betyder det att jag kan räkna med att träffa bebisen 16 eller 17 december. Som jag har anat då. Det är ju fan evighetsveckor kvar tills dess!

MissKaos skrev 2013-11-25 18:00:18 följande:
    Det är du och jag då...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• Repan

Har förvärkar men bara dovt för o göra livet lite kämpigare liksom.

Tänker på att jag i värsta fall inte föder förrän den tredje januari…………….. 

Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013