• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-11-26 13:02:07 följande:

FiaFunderar: konstigt att hinnsvepning görs så sent hos er, jag bor i linköping och ska få en den 3/12 då jag är i 38+4 och jag behövde inte tjata alls.. Trodde att samma regler gällde i hela östergötland

Till vilket ställe går du till?
  • FiaFunderar
    greywolf skrev 2013-11-26 13:06:05 följande:

Har du ringt förlossningen som miss kaos föreslog? De kanske ger något annat tips/instruktion..
    Nej jag känner att jag inte "vågar" för jag väntar mig samma svar. Min BM och de andra på barnmorskemottagningen jobbar ju där så jag tror att de säger samma sak allihop :(

Jag blir bara mer och mer deppig ju mer jag tänker på att jag kanske måste gå så här i 4 veckor till. Det känns som man har en riktigt otrevlig maginfluensa och den har hållt på varje dag i två veckor nu...

Men jag kanske kan höra av mig till Linköping istället. Jag ogillar Norrköping jättemycket!
  • siolina

Grattis alla som fått bebisar eller som är på gång att få bebisar! Fantastiskt!

Här händer det inte mycket. Inga tecken på att något skulle vara på gång att hända, men jag är verkligen okej med det. Känns som att jag idag för första dagen tar det lugnt utan en massa att stå i och det är så himla skönt att jag gärna har det så här ett tag till. Resten av denna vecka är körig men nästa vecka skulle jag gärna tillbringa i soffan innan jag ger mig på en förlossning.Så jag sveper inga hinnor och dricker inga téer utan ser tiden an.

Kan egentligen fortfarande inte fatta att vi kommer få en bebis så pass snart.

• Lina1990

Ja grattis alla som fått!! :) själv får ja springa hos kontroller på bm hela tiden. Har för högt blodtryck men inga proteiner i urinen. Ska på ul i veckan o se så bebisen växer som den skall och har tillräckligt med fostervatten.

• IdaJ
    Lina1990 skrev 2013-11-26 14:07:27 följande:

Ja grattis alla som fått!! :) själv får ja springa hos kontroller på bm hela tiden. Har för högt blodtryck men inga proteiner i urinen. Ska på ul i veckan o se så bebisen växer som den skall och har tillräckligt med fostervatten.

Du med? Precis samma här. Högt blodtryck men inget protein i urinet. Ska dit om 1 timme på kontroll igen.

Vad trodde dom ditt berodde på? :)
  • Lina1990

Först trodde dom havandeskapsförgiftning eftersom jag fick fruktansvärt ont, som kramp i övre delen av magen för ett tag sen. Men det har inte kommit igen och inget protein så de är det inte iaf :) annars har hon inte sagt nått va de kan bero på men att de e risk för att barnet inte växer som de ska så vi skulle göra ul o tillväxtprov. Har de sagt nått till dig vad det kan bero på?

• MARlA
    Jis skrev 2013-11-26 14:37:53 följande:
    Vart har ni hittat hallonbladsté?

Jag köpte på en hälsokostbutik, Life tror jag det var men jag kan tänka mig att de flesta hälsokostbutikerna har det? Annars finns det på internet, bara googla.
  • greywolf
    FiaFunderar skrev 2013-11-26 13:12:53 följande:
    Nej jag känner att jag inte "vågar" för jag väntar mig samma svar. Min BM och de andra på barnmorskemottagningen jobbar ju där så jag tror att de säger samma sak allihop :( Jag blir bara mer och mer deppig ju mer jag tänker på att jag kanske måste gå så här i 4 veckor till. Det känns som man har en riktigt otrevlig maginfluensa och den har hållt på varje dag i två veckor nu... Men jag kanske kan höra av mig till Linköping istället. Jag ogillar Norrköping jättemycket!

Det kanske kan vara värt att ringa för att få någon annans uppfattning? Har du bara Norrköping som alternativ att föda på? Hur långt är det till Lin?
  • MissKaos

Tre sdr på spårvagnen hem. Dom sög i ordentligt men har lagt sig nu.

Fick ett raseriutbrott på dom dom ska leverera prylar hit idag. Dom kom inte mellan 9-14 son dom sagt. Ringde upp. Två timmar försenade utan att meddela. Min man har jobbat hemma hela dgn och väntat. Han drog kl 14 och nu måste jag hämta på fsk...

Oklart om spinning shopping (kunde inte låta bli en sparkdress i strl 50..) ilska eller den skumpiga spårvagnsturen utlöste sdr. Lagt sig igen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013