• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Vad jag har förstått får man föda precis vart i Sverige man vill oavsett vart man bor. Enda gången de kan neka är om det inte finns plats och då skickar de er till närmaste sjukhus.

• Repan
    MissKaos skrev 2013-11-26 16:51:40 följande:

Föresten. Vid närmre eftertanke: Nej man kan ju bara välja inom sitt eget område/region eller vad det kallas.. Vi tar ju tex inte emot pt från ett annan landsting om inte det landstinget betalar för pt vård.. Däremot svarar man ju alltid i tfn... Här (göteobrg) väljer som liga att åka till Varberg och föda. Själv kände jag att resan till Östra härifrån (5min med bil) var precis vad jag stod ut med med värkar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ja! Gud vad många som väljer Varberg! Fattar inte hur man pallar åka så långt med värkar...
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-11-26 17:42:56 följande:
    Naturligtvis måste det vara så. Det vore ju absurt om jag är på resa långt från mitt eget landsting och behöver ha vård och blir nekad till det om det finns plats. 

Akut kan dom ju knappast göra det.

-Hej sjukhuset Lappland C jag måste föda nu..  
    -knip och åk hem till Malmö Obestämd 

Fast det blir ju lite skillnad om man ringer som ovan och vill ha hjälp med planerad åtgärd, eller att göra ngt som hemlandstinget inte vill. Då är frågan hur dom gör. "min" hemklinik hade inte tagit ett sådant ärende utan hänvisat.    
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-11-26 18:29:54 följande:
    Ja! Gud vad många som väljer Varberg! Fattar inte hur man pallar åka så långt med värkar...

Nää jag höll på att krevera från Kortedala till Östra.
  • IdaJ

Blev skickad till förlossningen av min barnmorska. Har legat med ctg (heter det va??) i 1 timme och ni väntar vi på att få prata med en doktor ang hans höga hjärtljud :/ Hatar att inte veta vad som händer!!!'

• Plopps80

Man har rätt att föda vart man vill. Jag bor i Göteborg men födde på Varnergs sjukhus i Hallands kommun. Det är helt fritt. Var så missnöjd med förra förlossningen på östra så där skulle jag aldrig föda igen. Varberg var en fantastisk upplevelse. Går inte att jämföra på något sätt. Vi är kvar. Mina hemorrojdproblem har börjat gå tillbaka. I går kom mjölken och smärtan i brösten är värre än jag minns. Det spränger. Har fått varma omslag och panodil. Längtar så efter att vara smärtfri. Tiden efter förlossningen är kämpig men man repar sig snabbt som väl är. Imorn får vi komma hem. Längtar! Saknar min familj så det värker i kroppen. Har varit ensam här sedan i lördags med undantag för besök varje dag 1-2 timmar av sambo och dotter.

• Plopps80

Jag kämpade på med värkar var tredje minut från Göteborg till en ort utanför Varberg där vi lämnade dottern och sedan vidare till varbergs sjukhus. Efter min fruktansvärda upplevelse på östra var det värt allt att ta sig hit. Bara förlossningssängen var värt allt. På östra har de stenhårda britsar här mjuka sängar med blommiga lakan som luktar sköljmedel. Personalen är ljuvlig. På Bb finns familjerum där syskon och pappa får sova över i. Alla har egna rum med sköna sängar och platt-Tv. På östra vill de att man åker hem så fort det bara är möjligt. Här tycker de man ska stanna tills amningen kommit igång och de anser att man behöver vila upp sig. Jag hade betalat pengar för att få föda här. Det är lyx!

• Lemondrop
    Lina1990 skrev 2013-11-26 14:07:27 följande:
    Ja grattis alla som fått!! :) själv får ja springa hos kontroller på bm hela tiden. Har för högt blodtryck men inga proteiner i urinen. Ska på ul i veckan o se så bebisen växer som den skall och har tillräckligt med fostervatten.
    Det är samma för mig! Var hos BM igår och mitt undertryck stiger och har nu +2 på protein. Ska dit imorgon igen och se hur det ser ut. 
    Hade väldigt mkt sammandragningar i natt och i morse som gjorde lite ont, men sen försvann dem bara :( Har 15 dagar kvar till BF och vill så gärna att han kommer ut nu :) 

Hur gör bm när dem kollar ungefär hur mycket bebis väger?  
  • Förstaförsökaren26

Okej tjejer, en äcklig grej nu, men flytningar. Hur var era i slutet av graviditeten?? ( ni som fått barn)? Brukar annars inga direkt ha men nu senaste veckan så har de ökat markant.

Svar på tråden December bebis 2013