• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Fjonkis
    MissKaos skrev 2013-11-25 13:29:56 följande:
    ..bra liknelse.. För lite så känner nog jag med fast jag inte kunde sätta ord på det som du! JAg vill bara få föda nu INNAN jag eldar upp mig mer för det är nu jag börjar oroa mig.. Har förstått det som att fogarna inte är ett problem under själva fl? Jag har ju haft bebis fixerad länge så jag kan ha förvärrat mina fogar rejält utan att veta om det.. Det har jag tänkt på. Hade faktiskt ont ett tag efter fl örra ggn och nu är jag äldre och det är grav 2 osv.. Vattnet ja. Jag oroar mig lite för vår fina säng.. Borde nog plasta in den.. Sist fick om ta hål på hinnorna på fl     Och bilen med. Funderar på om man kan ta en barnblöjja i brallan? Och sitta på anddukar?  
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag är väldigt orolig för våran säng också. Vill absolut inte ha fostervatten i den. Jag har beställt plastad frotté på jotex. Det borde komma imorgon. Det borde ju skydda sängen. Jag hoppas hur som helst att vattnet går när jag sitter på toa, duschar eller något sånt. Absolut inte sängen eller bilen.
  • Plopps80

Ludwig... Mig upp i dagen enligt alla här på BB. Kopia av mig som bebis. Väldigt kul då dottern var kopia på sin pappa som nyfödd

• Plopps80
    Fjonkis skrev 2013-11-25 15:29:09 följande:
    Jag är väldigt orolig för våran säng också. Vill absolut inte ha fostervatten i den. Jag har beställt plastad frotté på jotex. Det borde komma imorgon. Det borde ju skydda sängen. Jag hoppas hur som helst att vattnet går när jag sitter på toa, duschar eller något sånt. Absolut inte sängen eller bilen.

Ni kan ha tur och slippa vattenavgång. Har inte haft vattenavgång vid någon av mina förlossningar. De har fått ta hål på hinnorna. Denna gången gick inte ens slemproppen. Åtminstone såg jag den aldrig.
  • Nov13

Häxbryggden eller inte men nyss gick en bit av slemmisen. Kan inte varit något annat då vi inte färdknäppt på några dagar nu (har ju varit osäker innan om det varit slem eller rester).

• Cornelia 084

Det är väl bara ca 10% som förlossningen startar med vattenavgång för, men sen ska ju förvisso några vara dem 10% också ;)

• Äntligengravid

Det är  väl inte precis jättevanligt att förlossningen startar med vattenavgång. Med min första gjorde det. Vaknade på natten och nåt fick mig att flyga upp ur sängen. Hann över tröskeln till hallen sen sa det splash. Jsg har väldigt mycket fostervatten så det blev rejält blött. Fick stoppa en blöja i trosorna Hade som tur var större blöjor kvar sedan mitt bonusbarn var i blöjålder. Satt på en sopsäck i bilen. Det gick bra till vi klev ur bilen utanför förlossningen. Då sa det splash igen och hela byxorna var genomblöta och ända ner i skorna. Det plaskade fint när vi kom in på förlossningen Med barn nummer två och tre fick dom ta hål på vattnet

• Nillis13

Sarak: då kanske det finns hopp för mig också ;) haha.

Med min första gick vattnet hemma. Vaknade av att jag var kissnödig och sen fortsatte det helt enkelt att rinna ;) har flera vänner som först känt att det knäppt till i magen innan vattnet gått, så med lite tur hinner man iaf ta sig ur sängen/soffan.

• MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 15:33:33 följande:
    Häxbryggden eller inte men nyss gick en bit av slemmisen. Kan inte varit något annat då vi inte färdknäppt på några dagar nu (har ju varit osäker innan om det varit slem eller rester).

Tjohooo! Du var väl lite öppen och mogen och på G? Då hoppas vi på bebis i natt för dig då.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013