• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-03 10:16:42 följande:

Åhh v 38+1 å bebis är inte fixerad ännu :( jag kommer garanterat gå över tiden!!

Min brors bebis fixerade sig samma dag som den kom, och bebisen kom BF+1. Så inte alls säkert! :)
  • MissKaos

Föds inte flest barn på natten? Hoppas din kommer på natten morgonen så din man får vars ned hrla vägen!

Spännande att ngt händer!

Em me skrev 2013-12-03 10:45:30 följande:
    Corky, stort lycka till!!!

Misskaos: jo, jag tror inte han missar fl, han vill bara vara med från början, han vill inte missa att va hemma med mig innan och han vill vara den som kör och allt. Att han hinner tror jag inte annat. Jag har börjat få alla dess märkliga smärtor, i några dagar har de känts som nerver kommer i kläm här och var, strålar hit och dit mitt stackars underliv. Nu har nån molvärk börjat med, olika hugg mm,. Nått händer ju.. Frågan är bara hur länge de ska dra ut.,

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ischias gör generellt ont med strålar ner under knänivå.

Skulle tro det är kramp i muskeln. Öm men mindre ont. Jar varit väldigt stillasittande sista vecksn kanske det i kombo med jättemage? Kam gå på toa iaf.. och tack för omtanken!

Plopps80 skrev 2013-12-03 11:27:15 följande:
    Visst finns det de som föder på badrumsgolvet och som inte kunnat skilja på värkar och förvärkar. Jag säger grattis till dessa människor. Att klara en förlossning utan att märka den vore ju drömmen. Nä klart man vill hinna till sjukhuset men jag hade inte oroat mig speciellt inte som förstagångs. Jag hade värkar med 3 minuters mellanrum som gjorde asont i 3 timmar och när jag kom on var jag öppen 3 cm som omföderska. Visst alla är olika men jag garanterar nästan att man vet när det är dags. Smärtorna sitter inte utanpå om man säger så... Miss kaos hur går det med skinkan. Vad kan det bero på! Ischias? Hoppas du kan kissa utan blöja idag!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oå ja! Drömförlossningen måste ju vara att bsra *ups* den kom ut hemma i hallen..

• Em me
    MissKaos skrev 2013-12-03 12:49:24 följande:

Föds inte flest barn på natten? Hoppas din kommer på natten morgonen så din man får vars ned hrla vägen!

Spännande att ngt händer!

Ja, eller helgen;) fast gärna innan helgen..
  • FiaFunderar

Gekås avklarat! Min fötter vill döda mig annars gick det bra... Eller VISA kortet vill väl också döda mig :)

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-03 13:01:53 följande:
    Gekås avklarat! Min fötter vill döda mig annars gick det bra... Eller VISA kortet vill väl också döda mig :)

*s* KUL! Bilder Vad hittade du?
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-03 12:49:31 följande:

IdaJ - åh, det ger mig lite hopp iallafall :) tack! Vill gärna föda nu! Längtar helt galet!

Förstår det! Samma här! 6 dagar kvar till bf idag, hoppas verkligen att plutten inte vill stanna kvar så mycket längre än det :) När har du bf? :)
  • IdaJ
    Fjonkis skrev 2013-12-03 11:23:44 följande:

Min hinnsvepning jag skulle göra idag gick ju sådär. Hon kom knappt åt tappen så långt upp/bak satt den. Det blir ingen bebis på bf imorgon i alla fall:( Fosterrörelserna har minskat också så hon bokade tid till mig i eftermiddag så jag får göra ultraljud. Fast hjärtljuden låg på 140 som vanligt.

Åh nej vad segt!! :/ Har du fått någon ny tid för nytt försök?

Hoppas att allt ser bra ut på ultraljudet :)
Svar på tråden December bebis 2013