• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-12-03 17:00:41 följande:
    hoppas på inatt då ;) drick resorb!
    Bebis BF 20 december 2013

Ska hålla tummarna för dig! Dricker mycket så jag hoppas det räcker men tycker det är fruktansvärt med denna dåliga mage
  • Lina1990

Åh hoppas hoppas hoppas då... Hur långt gången e du repan? 37+2 här idag och inga andra symptom mer än toabesöken men man hoppas ju ändå

• pyysen

Lina1990: jag har nog varit oftare än vanligt på toabesök de här senaste dagarna men idag var det så (ursäkta för äckelvarning) att jag börja må illa och fick springa till toan. Hoppas det är nånting på G för dig då också om det stämmer att en förlossning kan starta på det viset. ;)

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-03 17:07:14 följande:

Ska hålla tummarna för dig! Dricker mycket så jag hoppas det räcker men tycker det är fruktansvärt med denna dåliga mage smile4.gif
    Vätskeersättning hjälper saltbalansen också men om du äter som vanligt är du nog ok.

Titta på urinen helt enkelt, om den är ljusgul är du okej.

Ligger o hanterar förvärkar nu, som vanligt. Träligt detta med att luras om förlossningsstart hela tiden.
  • Repan
    Lina1990 skrev 2013-12-03 17:08:42 följande:

Åh hoppas hoppas hoppas då... Hur långt gången e du repan? 37+2 här idag och inga andra symptom mer än toabesöken men man hoppas ju ändå

37+3 idag.

Sett slempropp vad jag tror, del iaf, men inget blod. Haft förvärkar i perioder, sammandragningar ofta men det har jag haft länge.

Ska vila lite nu, det sker ju när det sker. :)
  • Repan

Prodtaglandin är hormonet som ger diarré förresten. Därför man kan få det vid mens t.ex.

• cupcakekiller

38+4 idag och fick en hinnsvepning när jag var på mvc, var öppen 3-4cm och ca 2 cm tapp kvar så kan ju gå nån vecka till utan att något händer, om nu inte svepningen funkar men har bara haft molvärk i svanken sen kl 1 så orkar inte få upp hoppet än..

• FiaFunderar

Det där med dålig mage har jag haft i en vecka snart... Och illamåendet... Fast det har jag haft i två månader :(

• MissKaos

Får alltid det dagarna innan mens. Fick det precis innan sonen komut. Typ likadant som inför mens. Kanske är det det tecknet jag sks vänta på. .

Nu är jag snarare hård!! ! magen. Dömd att vara gravid till påsk..

Repan skrev 2013-12-03 17:45:36 följande:
    Prodtaglandin är hormonet som ger diarré förresten. Därför man kan få det vid mens t.ex.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013