• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Fjonkis skrev 2013-12-04 02:36:24 följande:

Precis som jag. Jag vet inte om det är förvärkar eller riktiga värkar. Ont som fan gör det. Det kommer mellan 3-8 minuter och håller i sig mellan 30-57 sekunder just nu. Slemproppen gick förut också. Hoppas dina blir starkare! Jag får blunda, andas och sjunka ihop nör mina kommer. Tänker hela tiden att det är en bra smärta.
    Dina låter tätare och jag kan inte säga att mina gör "skitont" även om jag andas o blundar genom dem. Det gick över i alla fall och jag fick sova.
  • Äntligengravid

4 dagar kvar till BF. Har gjort 3 hinnsvepningar nu men hon vill inte komma ut. Ska till bedömingsmottagningen igen imorrn. Hoppas jag är öppen tillräckligt för att dom ska kunna ta hål på vattnet, Tror tyvärr att det inte är så den här gången heller. Hon är iaf fixerad nu. tror inte dom andra var det förrän det var dags. skönt att hon äntligen bestämt sig för att huvudet ska vara kvar neråt. Är sååå less nu på att vänta

• moruri

Blir lite mer orolig på hur det ska gå med syskongrejen när jag läser här, Puh! Igår kände jag mig rätt otillräcklig som mamma bara till Ferdinand, skulle behöva sätta hjälm på honom. Först störta han med nappen i munnen och började blöda lite i munnen, sjukt läskigt, hoppa runt som en virrhöna och stoppade en fryst köttbulle i munnen på honom. Det gick bra trots allt. Men sedan slår han ju huvudet i hörnet på leksakslådan vilket resulterar i en bula. Hur ska det gå när man har en till att hålla koll på? Det blir hjälm och knä/armbåde/tand skydd för Ferdinand fram över!

3 dagar till bf idag och ska iväg till Bm snart, hade hoppats på att han skulle kommit redan. Har bestämt mig för att skippa vågen idag iaf, orkar inte börja tänka negativt angående vikten nu..

• MissKaos

Barn slår sig. Du är ingen kass mamma för det. Du kan inte linda in honom i bomull ju.

Bm idag. Uppgiven. Bf på lördag.. så då är det max 14 dgr till.

moruri skrev 2013-12-04 07:53:20 följande:
    Blir lite mer orolig på hur det ska gå med syskongrejen när jag läser här, Puh! Igår kände jag mig rätt otillräcklig som mamma bara till Ferdinand, skulle behöva sätta hjälm på honom. Först störta han med nappen i munnen och började blöda lite i munnen, sjukt läskigt, hoppa runt som en virrhöna och stoppade en fryst köttbulle i munnen på honom. Det gick bra trots allt. Men sedan slår han ju huvudet i hörnet på leksakslådan vilket resulterar i en bula. Hur ska det gå när man har en till att hålla koll på? Det blir hjälm och knä/armbåde/tand skydd för Ferdinand fram över!

3 dagar till bf idag och ska iväg till Bm snart, hade hoppats på att han skulle kommit redan. Har bestämt mig för att skippa vågen idag iaf, orkar inte börja tänka negativt angående vikten nu..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Trööött!! Jag har fått en nattuggla till bebis. Vill snutta på mina ömma bröst hela nätterna, blir inget sömn alls för mig. Måste lära mig att vila/sova en stund på dagen, har alltid haft svårt för det.

Miss Kaos - visst kan du lite om bärsjalar? Kanske någon annan med? Min lille är en riktig klängfis, vill vara i någons famn eller sova på någons bröst dygnet runt. Funkar ju nu när pappa är hemma, men nästa vecka måste jag nog ha något om jag överhuvudtaget ska få något gjort. Tänkte testa en sjal om mina bröst är mindre ömma då (just nu är det omöjligt att ha han liggande mot bröstet, tur han är liten så han kan krypa ihop på min mage). Jag behöver tips en bra första bärsjal. Det absolut viktigast är att den är enkel att komma i och ur. Jag kan få lätt panik av att "sitta fast" och bli för varm, så det måste gå att få av den snabbt. Har ni några tips så kom gärna med det! Verkar vara en ren djungel som jag inte orkar sätta mig in i just nu *gäsp*

• greywolf
    FiaFunderar skrev 2013-12-04 08:59:43 följande:

Så nu är det bäddat och klart till lilla Lisen!

Mamma lovar att det är myyyycket skönare i sängen än i magen!

KOM UT NU :)

åh så fint, vilken bebis vill inte ligga där och gosa?
    siolina skrev 2013-12-03 18:23:58 följande:
    Jag födde min bebis i söndags. Det blev snitt, självvalt, efter att vattnet hade gått. Allt har gått jättebra, även om jag fortfarande har svårt att gå pga snittet. Imorgon åker vi hem och det ska bli skönt. Dottern har varit och hälsat på alla dagar men är avståndstagande mot mig. Vet att det är tillfälligt osv men det är ändå sorgligt. Känns som jag har svikit henne.

Har varit lite tjafs om att svärfamilj vill komma hit till bb. Jag vill ta det lugnt och bara landa, men de vill se bebisen och dessutom ställa villkor för det. Ligger i sjukhussärk och försöker amma, vill inte vara värdinna och stå till tjänst med planering för de närmsta veckorna.

Men det viktigaste är att vår bebis mår bra. En plutt på 2745 g och 49 cm. Är kär!

Grattis siolina till bebisen!!
  • MissKaos

Går inte citera *GAHHH*

BÄRSJAL:
     En tricotsjal är bäst att börja med. Den är "förlåtande" om man knyter lite knepigt. MEN man måste ju knyta den...
    Tex Tricot slen. Sjalar köps med fördel begangade. Intvättade och mjuka!

Det finns endel selar som kan vara bra med, men kolla så bebisen kan sitta i den från början isf.

Bor du i GBG kan du få knythjälp. Och testa mina sjalar för att minska risken för felköp..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013