• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Em me
    Fjonkis skrev 2013-12-03 08:50:44 följande:

Det kommer gå bra! Jag hade mer såna känslor i somras och höstas. Nu ska det bli skönt att känna smärtan och få ut bebisen. Jag har bf imorgon och nu ska jag snart in och göra en hinnsvepning. Det är jag galet nervös över:S
    Jag har varit lugn hela tiden innan, vet ju att jag inget kan göra mer är "join the ride".

Vet inte varifrån denna panik kommer. Försöker andas och slappna av och allt, men vill bara typ gråta. Som om någon sagt att " idag är det dax"

Påminner om panikångest..
  • MissKaos
    Veckans pinsamma, eller ja. Något. Skulle upp och kissa i natt -första kissen för inatt- kom ut på toa. Kan inte sätta mig ner.. Får kramp i skinkan så fort jag försökte. Panik! JÄTTE kissenödig och kan inte inte sitta ner. Får samandragningar av att vara kissnödig. Försökte ca 10ggr. Höll på att börja gråta, funderade starkt på att logga in här. Slutade med att jag fick ta en blöjja -hade några av Isaks gamla kvar och stå upp och kissa i den... Fortfarande jätteöm i skinkan. Aj som fan! Hela rumpmusklen vill krampa. Tänker åka upp till gymmet och se om jag kancykla lite och stretcha ut den. Och så hem och ta ett varmt bad? Kan ju inte ta på Voltaren gel, men har linement (aloevera heatlotion) det måsta väl vara ok?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-03 08:51:12 följande:
    Igår såg jag vitt slem i toan när jag var klar... Som en snorloska. (Ursäkta).

Idag har jag vaknat av magsjukeliknande toabesök, mår nu väldigt illa o har ont i ryggen.

Med min tur är det väl bara kräksjuka men hoppas såklart på annat.

Först slemproppen, sen dålig mage? Åhhh lite avis för det låter sju som om din kropp tänker föda nu.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-12-03 09:17:10 följande:
    Jag har varit lugn hela tiden innan, vet ju att jag inget kan göra mer är "join the ride".

Vet inte varifrån denna panik kommer. Försöker andas och slappna av och allt, men vill bara typ gråta. Som om någon sagt att " idag är det dax"

Påminner om panikångest..

Jag blev sån precis innan sonen kom. 1-2dg innan tror jag. Undrar om det kan vara hormonpåslag delvis?
    Sen är jag med nervös, konstigt hade väl varit annars? Man ska ju skita ut en unge genom ett hål avpassat för en snopp? Hallå lixom...

Har den sjunkit ner? Bebisen kanske  har krupit närmre utgången?
    Em me skrev 2013-12-03 09:33:30 följande:
    Min
    ja mage är mindre... Wtf!??????

• Em me
    MissKaos skrev 2013-12-03 09:37:59 följande:

Jag blev sån precis innan sonen kom. 1-2dg innan tror jag. Undrar om det kan vara hormonpåslag delvis?
    Sen är jag med nervös, konstigt hade väl varit annars? Man ska ju skita ut en unge genom ett hål avpassat för en snopp? Hallå lixom...

Har den sjunkit ner? Bebisen kanske  har krupit närmre utgången?
    Em me skrev 2013-12-03 09:33:30 följande:Min
    ja mage är mindre... Wtf!??????

Han va redan fixerad? Så ont har jag inte haft? Borde väll känna om han är på väg ut?

Pratade med älsklingen innan och har fått gråta några välbehövliga droppar.. Vet inte om jag vill kalla de rädsla heller, kan inte sätta fingret på varför paniken kom, varför jag ville lipa och känner en sån stress.. Tror du de kan ha med nått fl hormon? Låter kanske troligt... Nu när magen krympt så undrar jag ju om han inte är på väg ändå?
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-12-03 09:50:17 följande:
    Han va redan fixerad? Så ont har jag inte haft? Borde väll känna om han är på väg ut?

Pratade med älsklingen innan och har fått gråta några välbehövliga droppar.. Vet inte om jag vill kalla de rädsla heller, kan inte sätta fingret på varför paniken kom, varför jag ville lipa och känner en sån stress.. Tror du de kan ha med nått fl hormon? Låter kanske troligt... Nu när magen krympt så undrar jag ju om han inte är på väg ändå?

Åhh går inte skriva normalt!
    Även om den är fixerad kan den väl skruva sig lite närmre utgången? Det är ju helt rätt av bebis isf!

Jag gissar bara, men verkar det inte logiskt att kroppen gör sig redo när bebis börja signalera förlossning -långt innan vi egentligen vet om det -och hormonfrisättning påbörjas? Som sen påverkar lite alltmöjligt.. Ja själva förlossningen och värkarna missar man inte...
  • Em me

Misskaos: sitter precis och diskuterar dedär med värkar med sambon. Han jobbar en bit bort och vill jag ska ringa när de är dax, såklart. Så fort jag får värkar säger han.. Men vadå säger jag, jag vet ju inte hur de känns?

Du säger att man märker de, men om man googlar på det så finns de 100 olika svar? Vissa "missade de" andra hade svåra smärtor och kunde inte skilja på de och kryst typ..

Svar på tråden December bebis 2013